Tym razem bez żadnych sztuczek i dodatkowej przewagi – bot uczył się podejmować decyzje podczas rozgrywek z realnymi graczami.
Tym razem bez żadnych sztuczek i dodatkowej przewagi – bot uczył się podejmować decyzje podczas rozgrywek z realnymi graczami.
Już od dłuższego czasu wiemy, że gry komputerowe są doskonałym poligonem dla trenowania, rozwoju i rozmaitych badań nad sztuczną inteligencją. Jednak zazwyczaj, nawet jeśli AI wychodziło zwycięsko z batalii z realnymi przeciwnikami, to zazwyczaj wynikało to z dodatkowych atutów w rękach bota jak np. dostępu do wizji na znacznie większej części mapy. Tym razem jest inaczej – inżynierowie z DeepMind Google’a poinformowali o kolejnym sukcesie bota AlphaStar. Napędzany przez AI „gracz” osiągnął właśnie najwyższą możliwą rangę w grze StarCraft 2 – Grandmaster i tym samym stał się jednym z 98,5% najwyżej rozstawionych graczy.
Co najważniejsze, tym razem wszystkie techniki zaawansowanego uczenia się wykorzystywały taki sam zakres danych, do jakich dostęp mają realni gracze. Tym samym bot wykorzystał swoją nadludzką zdolność do błyskawicznej nauki i całkiem zasłużenie wspiął się na szczyt rankingowej drabinki. O AlphaStar mogliście słyszeć już nieco wcześniej – na początku roku bot bardzo przekonująco pokonał dwóch profesjonalnych graczy StarCrafta, aczkolwiek, jak wcześniej wspomniałem, podczas potyczek dysponował zdecydowaną przewagą. Teraz „sam” zapracował na swoją pozycję w rankingach.
Pozostaje pytanie, co dalej? Boty zaczną tworzyć optymalne rozwiązania – mety – dla gier sieciowych, a ludzcy gracze będą próbować je naśladować?
Sprawdź bogatą ofertę gier na PC i konsole w sklepie Sferis.pl.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!