Druga odsłona westernowego cyklu przeciera serii szlaki na PC i zalicza przy tym bardzo kłopotliwy debiut.
Rockstar Games wypuściło na pecetowe serwery pierwszą aktualizację dla gry Red Dead Redemption II. Jej adresatami są przede wszystkim gracze, którzy doświadczają licznych problemów z aplikacją już na etapie jej uruchamiania, przez co w rezultacie nie mogą cieszyć się z gry. Pakiet poprawek powinien na dobre odesłać w zapomnienie takie komunikaty jak: „The Rockstar Games Launcher failed to initialize” czy „The Rockstar Games Launcher exited unexpectedly” a te sięgnęły także na wersję dystrybuowaną za pośrednictwem Epic Games Store. Jeśli regularna bitwa z błędami ostudziła Wasz zapał względem Red Dead Redemption II, to być może warto go w sobie na nowo rozpalić, szczególnie że tytuł zbiera wysokie noty recenzentów.
GramTV przedstawia:
Podobnie jak w przypadku konsolowych wydań, średnia ocen gry na serwisie Metacritic znacznie przekroczyła granicę 90 punktów, osiągając wynik 94 na 100, aczkolwiek jedynie dla 5 publikacji. Znacznie gorzej prezentuje się tu ocena graczy, która w chwili pisania wiadomości wynosi 3.3 punktów, co jest zapewne składową braku równoczesnej premiery na Steam oraz wszelkich nieprawidłowości, jakie niweluje omówiona w poprzednim akapicie aktualizacja. Część użytkowników narzekało także na kiepską optymalizację wersji, która słabo koresponduje ze stosunkowo przystępnymi wymaganiami sprzętowymi.
Nawet jeśli pecetowe Red Dead Redemption II zaliczyło nieco kłopotliwy start, to nie ulega wątpliwości, że w czasie najbliższych tygodni twórcy zrobią wszystko, by usunąć najważniejsze nieprawidłowości i nieco poprawić wydajność aplikacji. Cóż, przynajmniej przez dłuższy czas nie usłyszymy komentarzy związanych z testami beta pecetowego portu na konsolach. Tymczasem rzućcie okiem na fragment RDR2 uchwycony na PC przy maksymalnych ustawieniach grafiki.
Red Dead Redemption II ukazało się w minionym roku na PlayStation 4 i Xboksie One, a teraz wylądowało także na PC – Rockstar Launcher i Epic Games Store na dzień premiery, a Steam jeszcze przed końcem roku.