Dlaczego Half-Life: Alyx to gra na VR? "Nie dałoby się jej zrobić na myszkę i klawiaturę"

pepsi
2019/11/21 21:28
9
0

Gracze przez lata czekali na zapowiedź nowego Half-Life’a. Kiedy ta wreszcie nadeszła, dostali niezupełnie to, czego oczekiwali. Ale innego wyjścia nie było – ponoć.

Dlaczego Half-Life: Alyx to gra na VR? - Half-Life: Alyx narodziło się jako eksploracja VR. Im więcej używaliśmy kontrolerów i gogli, tym bardziej zdawaliśmy sobie sprawę z mnogości interakcji i możliwości, jakie one oferują. Im bardziej się w to zagłębialiśmy, tym bardziej uświadamialiśmy sobie, że jest tu tak wiele okazji, których tak naprawdę nie jesteśmy w stanie przenieść z powrotem na klawiaturę – w ten sposób fakt, że nowy Half-Life jest grą VR, tłumaczy w dokumencie Geoffa Keighleya Dario Casali z Valve.

- Kiedy prowadzisz ręce osobno od głowy, a znajdują się one w przestrzeni trójwymiarowej, wszystko jednocześnie jest namierzane i się rusza, nie możesz tak po prostu osiągnąć tego przy użyciu myszki i klawiatury. Kiedy obejmiesz to mechanizmami w grze, rodzaje interakcji, które teraz możemy zrobić, nie były osiągalne z myszką i klawiaturą – przekonuje.

GramTV przedstawia:

- Gdybyśmy ograniczyli się do myszki i klawiatury, musielibyśmy wydać grę, której brakuje wiele z tych interakcji. W testach wypadły one tak dobrze, że nie uważaliśmy ich wycięcia za dobry pomysł – dodaje.

Za ten śmiały ruch Valve osądzi historia. Premiera Half-Life: Alyx zaplanowana jest na marzec przyszłego roku. Już teraz możecie jednak zapoznać się z pierwszymi informacjami i trailerem gry.

Komentarze
9
OldGamer
Gramowicz
22/11/2019 11:09

Nie rozumiem tego marudzenia. Gra skierowana dla graczy z VR, badz dla tych ktorzy wahaja sie z zakupem. Zapewne niejeden fan HL skusi sie na gogle. Sam posiadam Oculusa i nie widze powrotu dla normalnego grania w Elite czy NMS. Imersja rozjezdza pada, myszke i klawiature. Jesli HL bedzie obslugiwal wszystkie headsety to rowniez go zakupie. Gra skierowana dla posiadaczy VR, produkowana z kasy Velve. Kto nie chce, nie kupi i tyle. Nie widze tu problemu. Nie dziwie sie ze nie wydaja HL3, jest taki hype, ze chyba jest niemozliwoscia stworzenia godnej kontynuacji, ktora zadowoli grono wyglodnialych fanow.

hydzior
Gramowicz
22/11/2019 11:00
Kafar napisał:

Nienawidzę takiego pociskania kłamstw. Po prostu już w tym przemyśle, doprowadza mnie do wymiotów ;/

Ktoś tu chyba nigdy na VR ni grał. Gry pod hełmy designuje się zupełnie inaczej więc gdzie te kłamstwa ?

 

 

elmartin napisał:

Jeżeli wydadzą to kiedyś na PSVR, to może będą coś z tego mieli.

PSVR ma tak zwalony tracking controllerów, że nie warto nawet do tego podchodzić. Zresztą Valve promuje PCVR i swoje rozwiązania. Mają na to fundusze.

Miyokari
Gramowicz
22/11/2019 10:00
dariuszp napisał:

Jakie pociskanie kłamstw? Ma racją. VR to troszkę inny poziom w porównaniu do fps. Dodatkowo widzę że "Gravity gun" znalazł się w grze jako "Gravity gloves" :-) Fajne rozwiązanie.

A co do liczb, wg Steam - mają około 121,600 użytkowników z headsetem VR. To bardzo mało. Ale z drugiej strony oprócz ceny, dużym powodem dla którego VR nie jest popularny jest właśnie brak gier.

Przykładowo powód dla którego w tej generacji Xbox się nie sprzedawał był właśnie ten brak gier (i fatalny marketing MS). Podobnie powód dla którego Switch się sprzedawał była Zelda i Mario.

No i teraz mamy Valve które samo z siebie ma headset. I pytanie ile osób kupi ów headset z uwagi na nowy Half-Life?

A teraz doszły jeszcze Pokemony na Switcha :)

 

Prawda jest taka, że Valve ma tyle pieniędzy, że może sobie pozwolić na próbę innowacji w VR, sprzeda, nie sprzeda się nie zaboli ich to za bardzo, a kto wie... Może zrobią coś super z tą grą.




Trwa Wczytywanie