Dwa dni temu na oficjalnej stronie internetowej serwisu USgamer pojawiła się rozmowa jednego z dziennikarzy, Erica Van Allena, z jednym z reżyserów gry Final Fantasy VII Remake, Naokim Hamaguchim, który wytłumaczył, dlaczego produkcja waży aż 100 gigabajtów. Okazuje się, że chodzi tutaj o unikalne assety, bowiem zamiast kopiowania standardowych elementów i umieszczania ich w poszczególnych lokacjach, deweloperzy zdecydowali się każdej miejsce zbudować od samego początku – z wykorzystaniem indywidualnie przygotowanych assetów. Jak twierdzi Hamaguchi, celem twórców jest tchnięcie w Midgar życia, które nie będzie ograniczone możliwościami sprzętu, jak było to w przypadku pierwowzoru. Z tego względu postanowiono stworzyć unikalne elementy tła, a także postacie i muzykę dla każdej lokacji, co z kolei pozwoliło na wykreowanie unikalnego doświadczenia w poszczególnych obszarach także z perspektywy projektowania.
Naoki Hamaguchi, jeden z twórców (dokładnie reżyserów) Final Fantasy VII Remake w niedawnym wywiadzie dla serwisu USgamer wyjaśnił, dlaczego gra zajmuje aż 100 GB.