Jak donosi serwis VG247 (powołując się na obszerny wywiad jednego z dziennikarzy polskiego serwisu Spider’s Web, który został przeprowadzony z głównym projektantem questów w CD Projekt RED), grę Cyberpunk 2077 będziemy mogli ukończyć… bez kończenia głównego wątku fabularnego. Wspomniany deweloper – Paweł Sasko – w wywiadzie przyznał, że struktura produkcji została zbudowana na wnioskach, które twórcy wyciągnęli z Wiedźmina 3. Ten posiadał główny pień historii i odchodzące od niego wątki poboczne – to właśnie była główna struktura, którą deweloperzy nazywali kłosem. W przypadku Cyberpunka 2077 będziemy mieć natomiast do czynienia ze znacznie bardziej rozbudowaną i przede wszystkim nieliniową całością; mowa tutaj o dodatkowych wątkach będących questami, które mogą się triggerować w najróżniejszych okolicznościach oraz nigdy nie są liniowe. Sasko podsumowuje ten fragment wypowiedzi stwierdzeniem, że chodzi o system tokenowy.
W Cyberpunku natomiast jeszcze dodatkowo unieliniowiliśmy całość i dodaliśmy dodatkowe wątki będące questami, które mogą się triggerować w najróżniejszych okolicznościach. Te questy nigdy nie są liniowe. To jest taki system wewnętrzny, który my nazywamy systemem tokenowym i to on decyduje, w którym momencie gry przydzielić ci te questy. To oznacza, że nawet ja nie jestem w stanie ci powiedzieć, w jakiej kolejności te questy będą się włączać, dlatego, że to gra zależnie od Twojego progresu decyduje, kiedy je dostaniesz. My oczywiście sterujemy i decydujemy, jakie są warunki muszą zostać spełnione, by te questy się włączały, ale to nie jest takie proste do opowiedzenia. Ta gra ma najbardziej skomplikowaną strukturę, jaką kiedykolwiek zrobiliśmy.
(...) W strukturze Cyberpunka mamy ten kłos, który stanowi centrum, główny wątek historii i dookoła niego są te wątki poboczne, które mogą się w różny sposób triggerować. Wątki poboczne powodują coś, czego nie zrobiliśmy wcześniej, a mianowicie modyfikują główny wątek — i to w taki sposób, że możesz w ogóle nie ukończyć głównego wątku, ale możesz skończyć grę i otrzymać zupełnie inne epilogi niż inny gracz, który wybrał sobie inny lifepath i podjął inne wybory, poznał inne postaci i zbudował z nimi inne relacje.
(Paweł Sasko, Lead Quest Designer, CD Projekt RED; źródło: https://spidersweb.pl/2020/06/cyberpunk-2077-questy-pawel-sasko-wywiad.html)