Cyberpunka 2077 przejdziemy nawet bez kończenia głównego questa

Wincenty Wawrzyniak
2020/07/20 20:35
4
0

Okazuje się, że będziemy w stanie ukończyć Cyberpunka 2077 bez kończenia głównego wątku fabularnego. Ciekawe, prawda?

Jak donosi serwis VG247 (powołując się na obszerny wywiad jednego z dziennikarzy polskiego serwisu Spider’s Web, który został przeprowadzony z głównym projektantem questów w CD Projekt RED), grę Cyberpunk 2077 będziemy mogli ukończyć… bez kończenia głównego wątku fabularnego. Wspomniany deweloper – Paweł Sasko – w wywiadzie przyznał, że struktura produkcji została zbudowana na wnioskach, które twórcy wyciągnęli z Wiedźmina 3. Ten posiadał główny pień historii i odchodzące od niego wątki poboczne – to właśnie była główna struktura, którą deweloperzy nazywali kłosem. W przypadku Cyberpunka 2077 będziemy mieć natomiast do czynienia ze znacznie bardziej rozbudowaną i przede wszystkim nieliniową całością; mowa tutaj o dodatkowych wątkach będących questami, które mogą się triggerować w najróżniejszych okolicznościach oraz nigdy nie są liniowe. Sasko podsumowuje ten fragment wypowiedzi stwierdzeniem, że chodzi o system tokenowy.Cyberpunka 2077 przejdziemy nawet bez kończenia głównego questa

W Cyberpunku natomiast jeszcze dodatkowo unieliniowiliśmy całość i dodaliśmy dodatkowe wątki będące questami, które mogą się triggerować w najróżniejszych okolicznościach. Te questy nigdy nie są liniowe. To jest taki system wewnętrzny, który my nazywamy systemem tokenowym i to on decyduje, w którym momencie gry przydzielić ci te questy. To oznacza, że nawet ja nie jestem w stanie ci powiedzieć, w jakiej kolejności te questy będą się włączać, dlatego, że to gra zależnie od Twojego progresu decyduje, kiedy je dostaniesz. My oczywiście sterujemy i decydujemy, jakie są warunki muszą zostać spełnione, by te questy się włączały, ale to nie jest takie proste do opowiedzenia. Ta gra ma najbardziej skomplikowaną strukturę, jaką kiedykolwiek zrobiliśmy.

(...) W strukturze Cyberpunka mamy ten kłos, który stanowi centrum, główny wątek historii i dookoła niego są te wątki poboczne, które mogą się w różny sposób triggerować. Wątki poboczne powodują coś, czego nie zrobiliśmy wcześniej, a mianowicie modyfikują główny wątek — i to w taki sposób, że możesz w ogóle nie ukończyć głównego wątku, ale możesz skończyć grę i otrzymać zupełnie inne epilogi niż inny gracz, który wybrał sobie inny lifepath i podjął inne wybory, poznał inne postaci i zbudował z nimi inne relacje.

(Paweł Sasko, Lead Quest Designer, CD Projekt RED; źródło: https://spidersweb.pl/2020/06/cyberpunk-2077-questy-pawel-sasko-wywiad.html)

GramTV przedstawia:

Krótko mówiąc: swoboda, swoboda i jeszcze raz swoboda. Przypomnijmy jeszcze, że Cyberpunk 2077 zadebiutuje już 19 listopada bieżącego roku na komputerach osobistych, konsolach obecnej generacji PlayStation 4 i Xbox One, a także sprzęcie nowej generacji, czyli PlayStation 5 i Xbox Series X.

Komentarze
4
dariuszp
Gramowicz
21/07/2020 08:56

Też mi się tak to widzi. Coś w stylu Batmana gdzie jako Catwoman mogłes odejść z łupem. Dostawałeś info że batman zginął i koniec gry. Ładowałeś save i podejmowałeś inny wybór. Coś mi się wydaje że o czymś takim mówią.

Generalnie coś sporo z Batmana od Rocksteady mają. Np cały trik z Johnym Wickiem w głowie przypomina mi historię Jokera z Arkham Knight. 

koNraDM4 napisał:

Tu chyba rozchodzi się o to, że twórcy zaplanowali konkretne zakończenia ale poprzez zadania poboczne fabułę także możemy ukończyć co nie znaczy, że wyczerpaliśmy główną oś fabularną. Trochę pokrętnie napisane ale po prostu zdaje się chcieli przekazać, że nie będzie jasnego podziału na główną oś jak i zadania poboczne.

Headbangerr napisał:

Super. Tylko czy... ukończenie gry bez kończenia głównego wątku jest dalej ukończeniem gry? 

...a może sidequest, który kończy grę, wcale nie jest sidequestem? xD

No jeśli pewne wydarzenia z zadań pobocznych będą miał wpływ na świat gry (a CDP Red mówią, że tak będzie), to zakładam coś w stylu alternatywnego zakończenia lub zakończenia F, G i innych. Nic nowego w tego typu grach, a takie Furi można było przejść w połowie gry tak właściwie :D

koNraDM4
Gramowicz
21/07/2020 05:40
Headbangerr napisał:

Super. Tylko czy... ukończenie gry bez kończenia głównego wątku jest dalej ukończeniem gry? 

...a może sidequest, który kończy grę, wcale nie jest sidequestem? xD

Tu chyba rozchodzi się o to, że twórcy zaplanowali konkretne zakończenia ale poprzez zadania poboczne fabułę także możemy ukończyć co nie znaczy, że wyczerpaliśmy główną oś fabularną. Trochę pokrętnie napisane ale po prostu zdaje się chcieli przekazać, że nie będzie jasnego podziału na główną oś jak i zadania poboczne.




Trwa Wczytywanie