Przez wiele tygodni deweloperzy ze studia Deadelic Enteratainment nie ujawniali zbyt wiele informacji o swojej najnowszej produkcji. Wszystko wskazuje jednak na to, że twórcy postanowili przerwać milczenie i przybliżyć graczom swoje najnowsze dzieło. Wczoraj do sieci trafił pierwszy zwiastun The Lord of the Rings: Gollum, a dziś główny projektant gry, Mike Wilkes, przedstawił kilka ciekawych szczegółów na temat wspomnianej produkcji. Okazuje się, że nadchodzące dzieło Deadelic Entertainment będzie połączeniem elementów skradankowych z etapami, które graczom będą kojarzyć się z serią Prince of Persia. Nie zabraknie więc czysto zręcznościowych sekwencji, polegających na skakaniu i wspinaczce.
Wilkes w rozmowie z serwisem IGN przyznał, że w Lord of the Rings: Gollum zabraknie bezpośrednich starć z oponentami. Gracz będzie mógł eliminować wrogów po cichu, w czym pomogą napotkane na drodze przedmioty, jak np. kamienie, którymi będzie można odwrócić uwagę przeciwników.
Pojawią się również pułapki środowiskowe. Gollum skorzysta także z pomocy towarzyszy, którymi mają być postacie dobrze znane fanom twórczości J. R. R. Tolkiena. Twórcy nie ujawnili jednak, jakich bohaterów spotkamy w trakcie zabawy. Deweloperzy podkreślają jednak, że kluczem do sukcesu będzie bezszelestne przekradanie się pomiędzy oponentami, a nie ich eliminacja.
Główny projektant gry ujawnił również nieco szczegółów o fabule. Historia przedstawiona w The Lord of the Rings: Gollum zaprezentuje nieznany do tej pory okres z życia tytułowej postaci. Akcja rozgrywa się natomiast równolegle do wydarzeń, które śledziliśmy na początku pierwszego tomu trylogii Władcy Pierścieni. Frodo nie ma wówczas pojęcia o Pierścieniu, a Gollum jest przetrzymywany w Mordorze.
Warto podkreślić, że na rozwój fabuły wpływ będą mieć wybory gracza. Całość będzie związana z podwójną osobowością głównego bohatera, a każda decyzja podjęta przez użytkowników sprawi, że protagonista będzie skłaniał się w stronę Golluma lub Smeagola. Animacje oraz zachowanie postaci, a także jej umiejętności będą różne w zależności od tego, która osobowość będzie dominująca.
Wilkes poinformował również, że The Lord of the Rings: Gollum nie zaoferuje graczom w pełni otwartego świata. W grze znajdą się lokacje o bardziej otwartej strukturze, a także korytarzowe miejscówki. Niektóre przejścia będą początkowo zamknięte, ale gracz będzie mógł do nich wrócić, gdy zdobędzie informacje, jak dostać się do danego miejsca lub sam znajdzie ukrytą drogę.
Deweloperzy ze studia Deadelic Enteratainment podkreślają, że Śródziemie, które zobaczymy w grze, jest połączeniem ich autorskiej wizji, która była inspirowana twórczością Tolkiena, ze stylem zaprezentowanym w ekranizacji Władcy Pierścieni w reżyserii Petera Jacksona.
The Lord of the Rings: Gollum zmierza na komputery osobiste, a także konsole PlayStation 5 i Xbox Series X. Premiera gry zaplanowana jest na 2021 rok.