Najpopularniejsze wiadomości
Ubiegły tydzień rozpoczęliśmy od
nowych wieści na temat zremasterowanej trylogii Mass Effect, która pojawiła się w ofercie kolejnego sklepu. Jeśli wierzyć informacjom załączonym do opisu produktu przez sprzedawcę, produkcja (a właściwie
produkcje) ma zadebiutować na konsolach PlayStation 4, Xbox One oraz Nintendo Switch już 15 października, co jest raczej mało prawdopodobne, jeśli weźmiemy pod uwagę brak jakichkolwiek zapowiedzi czy chociażby
teaserów.
Nie zmienia to jednak faktu, że dzień później na horyzoncie pojawiły się kolejne plotki – tym razem od dziennikarza Jeffa Grubba, według którego trylogia otrzyma podtytuł Legendary Edition. Podkreślił również, że gra zmierza na PS4 oraz Xboksa One, ale nie na Nintendo Switcha, co jednak może ulec zmianie w przyszłości.
A jakby Wam było mało plotek na temat trylogii Mass Effect, dwa dni temu dowiedzieliśmy się, że Mass Effect: Legendary Edition zaliczy opóźnienie. Źródłem informacji po raz kolejny jest wspomniany dziennikarz Jeff Grubb, który twierdzi, że wydawca zdecydował się przesunąć premierę zestawu remasterów na początek 2021 roku.
Co więcej, zestaw nie uwzględni trybu sieciowego w trzeciej części cyklu – dodanie multiplayera miałoby zmienić tytuł w przeklinaną przez wielu grę-usługę. Na pocieszenie dziennikarz zdradził, że otrzymamy pełny pakiet dodatków ze wszystkich trzech odsłon i wejdzie on w skład Legendary Edition. Warto jednak zaznaczyć, że wszystkie informacje na ten moment należy traktować wyłącznie jako zwykłe plotki – nie zostały one nigdzie (ani przez nikogo) potwierdzone.
Prawdopodobnie najbardziej zaskakującą wiadomością w ubiegłym tygodniu okazały się wieści o zawarciu przez Microsoft umowy dotyczącej nabycia ZeniMax Media, czyli tym samym takich zespołów jak wspomniana już Bethesda Softworks, id Software, Roundhouse Studios czy ZeniMax Online Studios. W uproszczeniu: Microsoft kupił Bethesdę Softworks. Transakcja oznacza również, że gigant z Redmond jest teraz odpowiedzialne za kultowe IP Bethesdy, wśród których znajdziemy między innymi serię Fallout, The Elder Scrolls czy DOOM. Jason Schreier dostarczył kilka ciekawostek na temat całej sytuacji, które wymieniamy w akapicie poniżej.

Po pierwsze, Microsoft odpowie za łącznie dwa tytuły, które będą ekskluzywnymi grami na PlayStation 5 przez określony czas. Po drugie, okazuje się, że amerykańska korporacja zapłaciła aż 7,5 miliarda dolarów, co jest trzykrotnie większą kwotą niż w przypadku kupna firmy Mojang odpowiedzialnej za Minecrafta. Ponadto dziennikarz zaznacza, iż teraz Bethesda oraz Obsidian są siostrzanymi zespołami, więc… Fallout: New Vegas 2 nie jest już totalnie urwanym z choinki szalonym pomsyłem. Ba, to nie wszystko! Przy okazji dowiedzieliśmy się, że usługa Xbox Game pass osiągnęła kolejny już rekord i może pochwalić się ponad 15 milionami subskrybentów. Studio zapowiedziało, że wszystkie przyszłe gry posiadające logo Bethesda Softworks będą udostępniane w dniu premiery zarówno na komputerach osobistych, jak i konsolach Xbox – właśnie w ramach abonamentu. Zaledwie kilka dni później w usłudze zadebiutowało DOOM Eternal. A to dopiero początek.
A skoro już przy deweloperach i studiach jesteśmy, warto wspomnieć o ciekawym zdarzeniu. Być może niektórzy z Was pamiętają, że w kwietniu ubiegłego roku szeregi firmy Blizzard opuścił Mike Morhaime, już teraz były prezes oraz współzałożyciel wspomnianej korporacji. Teraz postanowił nas zaskoczyć i razem z kilkoma innymi osobami, które również odeszły z Blizzarda, powołać do życia nową firmę — Dreamhaven. Za pośrednictwem komunikatu dowiedzieliśmy się, że siedziba główna Dreamhaven znajduje się tam, gdzie siedziba Blizzarda, czyli w kalifornijskim Irvine. Nowa jednostka dewelopersko-wydawnicza ma tworzyć i wypuszczać na rynek oryginalne gry.

Powstały już dwa studia deweloperskie podległe Dreamhaven. Pierwszym zespołem o nazwie Moonshot Games dowodzą Dustin Browder, reżyser takich gier, jak Starcraft II oraz Heroes of the Storm, Ben Thompson oraz Jason Chayes, którzy w przeszłości pracowali nad karcianką Hearthstone. Drugim studiem jest Secret Door. Tutaj z kolei mamy Chrisa Sigaty, w przeszłości pracującego również przy Hearthstone, a także StarCrafcie II oraz Warcrafcie III. Wraz z nim zespołowi przewodzą Eric Dodds oraz Alan Dabiri.
Jak na razie podzielono się jedynie opiniami wspomnianych twórców na temat nowego przedsięwzięcia — wszyscy są oczywiście bardzo zadowoleni z obrotu sprawy. Nie otrzymaliśmy żadnych szczegółów na temat jakichkolwiek projektów któregokolwiek z zespołów. Pozostaje czekać na więcej informacji.
Co jeszcze warto przeczytać?
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!