Branża gier jest gotowa na model biznesowy Netfliksa, twierdzi analityk

Wincenty Wawrzyniak
2020/09/29 16:15
1
0

Zdaniem branżowego analityka gry są już gotowe na to, aby przejść na model biznesowy Netfliksa, czyli subskrypcję zapewniającą dostęp do katalogu produkcji.

Analityk firmy Futuresource Consulting, Morris Garrard, opublikował interesujący raport, w którym przekonuje, że branża gier jest gotowa na to, aby przejść na model biznesowy stosowany między innymi przez platformę streamingową Netflix. Mowa oczywiście o systemie opierającym się na subskrypcji – czy to rocznej, czy też miesięcznej – która zapewniałaby dostęp do większego katalogu z różnymi produkcjami. Miałoby to całkowicie zastąpić standardowy sposób nabywania tytułów i poszerzania swojej biblioteki, czyli w tym przypadku kupowania pojedynczych gier.

Branża gier jest gotowa na model biznesowy Netfliksa, twierdzi analityk

Darmowe produkcje zarabiające na sprzedaży zawartości do pobrania stały się dominującym modelem biznesowym dla nowych gier. Rozpowszechnienie (modelu – przyp. red.) oraz spore wydatki konsumentów na tego typu gry pokazują, że mogą stać się usługami. Jeśli dodamy jeszcze do równania Xbox Game Pass, PlayStation Now, Uplay+ oraz EA Play, to zobaczymy, że impet zaczyna się budować. W miarę jak platformy będą rozbudowywać katalogi, zainteresowanie konsumentów będzie rosnąć, co z kolei przyspieszy przejście na subskrybcje gier typu all-you-can-eat. (...) W 2019 roku sektor gier odpowiadał za jednego z każdych trzech dolarów wydanych na rozrywkę. Równocześnie z gwałtownym wzrostem popularności gier, szeroko pojęta branża rozrywki postrzega je jako szansę, uważnie przyglądając się zarazem potencjalnym zagrożeniom z ich strony.

GramTV przedstawia:

W raporcie wskazano stale rosnące zainteresowanie grami komputerowymi, co z kolei sprzyjałoby również rosnącemu zainteresowaniu modelem subskrypcyjnym. Poza tym, zdecydowanie nie można zaprzeczyć temu, że w ostatnim czasie usługi korzystające z systemu subskrypcji są coraz popularniejsze. Wystarczy spojrzeć na statystyki Xbox Game Passa, który może pochwalić się już ponad 15 milionami subskrybentów.

Komentarze
1
MisioKGB
Gramowicz
29/09/2020 20:14

Naprawdę w tym momencie nie trzeba być geniuszem, żeby domyślić się w jakim kierunku zmierza branża gier. Gadałem o tym rok temu, a teraz nagle 'analitycy' się zaczynają wypowiadać gdzie to jest tak naprawdę rzecz oczywista. To tak jakby w 2020r powiedzieć hej no w sumie drony są fajne, popularność ich będzie rosła.