Przedstawiciele amerykańskiej korporacji postanowili omówić wsteczną kompatybilność swoich konsol nowej generacji, czyli Xboksa Series X oraz Xboksa Series S.
Kilka dni temu Sony udostępniło nowe informacje na temat wstecznej kompatybilności konsoli PlayStation 5. Dzisiaj natomiast mamy dla Was szczegółowe omówienie wstecznej kompatybilności konsol nowej generacji Microsoftu, czyli Xboksa Series X oraz Xboksa Series S. W artykule opublikowanym na łamach oficjalnego bloga Xbox Wire podkreślono, iż zarówno Series X, jak i Series S w pełni wykorzystają pełną moc CPU, GPU oraz SSD. Co to oznacza? Jeśli chodzi o szczegóły, sprzęt zostanie pozbawiony trybu boost oraz downclockingu – w skrócie, każda gra zrobi użytek z pełnej mocy nowoczesnej platformy.
Wszystkie tytuły będą działać znakomicie i zapewnią znacznie wyższą jakość oraz płynność – Microsoft zaznaczył również, że wsteczna kompatybilność zapewni znacząco skrócone czasy ładowania dzięki dostosowanemu NVME SSD, który został umieszczony w samym sercu architektury Xbox Velocity. Ponadto sprzęt zapewni tryb Auto HDR poprawiający jakość wizualną wszystkich gier obsługiwanych przez wsteczną kompatybilność, w tym nawet tych, które pierwotnie zostały przygotowane z myślą o SDR. Konsole nowej generacji będą bardziej wydajne – tutaj możemy z kolei obejrzeć specjalny materiał prezentujący Fallout 4 w 60 klatkach na sekundę.
GramTV przedstawia:
Gry otrzymają również usprawnienia w kwestii rozdzielczości, która zostanie zwiększona. Ulepszeniu poddane zostaną tekstury – jak twierdzi Microsoft, filtrowanie anizotropowe 16x zostało włączone dla prawie wszystkich produkcji w przypadku wstecznej kompatybilności. Podano również szczegóły odnośnie uruchamiania gier z konsol poprzednich generacji. Proces, podobnie jak w przypadku PlayStation 5, będzie prosty: wystarczy włożyć dysk do Xboksa Series X lub S i zainstalować grę. Tytuły, które posiadamy w wirtualnej bibliotece również pojawią się na nowym sprzęcie. Krótko mówiąc – lepiej, szybciej i wygodniej. A przynajmniej miejmy nadzieję, że tak właśnie będzie!
Redaktor serwisu Gram.pl od lipca 2019 roku i student groznawstwa. Na co dzień zajmuję się newsami, ale czasem napiszę coś dłuższego. Jestem absolutnie uzależniony od kawy, muzyki i dobrych RPG-ów!