Grupa analityczna SuperData opublikowała (podajemy za serwisem GamesIndustry.biz) nowy raport finansowy podsumowujący wyniki cyfrowej dystrybucji gier w ubiegłym miesiącu, czyli październiku. Okazuje się, że we wspomnianym okresie najlepiej zarabiającą produkcją było Genshin Impact od chińskiego studia MiHoYo. Choć tytuł zadebiutował na rynku stosunkowo niedawno, bo pod koniec września, osiągnął globalny sukces, przyciągając wiele osób na wszystkich platformach sprzętowych, na których się pojawił, czyli pecetach, konsolach PlayStation 4 oraz urządzeniach mobilnych z systemami iOS i Android.
Wyróżnienie należy się również grze FIFA 21, która sprzedała się w dystrybucji cyfrowej w miesiącu swojej premiery w liczbie 1,5 miliona egzemplarzy. Analitycy podkreślają jednak, że na próżno porównywać ten wynik z poprzednią odsłoną – FIFA 20 zadebiutowała bowiem 27 września ubiegłego roku, więc z oczywistych względów sprzedaż była nieco gorsza od sprzedaży tegorocznej części. Ponadto firma wspomniała o sukcesie gry Watch Dogs: Legion – najnowsza część kultowego cyklu ustanowiła nowy rekord w przypadku marki; w ciągu pierwszych trzech dni egzemplarze zakupiło 1,9 miliona graczy.
Dalej dowiadujemy się, że Crash Bandicoot 4: It’s About Time znalazło 402 tysiące nabywców w dystrybucji cyfrowej w ciągu października. Jest to gorszy wynik od Crash Bandicoot N. Sane Trilogy oraz Crash Team Racing Nitro-Fueled. Ze względu na wyższą cenę (wspomniane dwa tytuły w dniu premiery kosztowały 39,99 dolarów, najnowsza część zaś 59,99 dolarów) przychody były oczywiście wyższe. Na koniec warto wspomnieć o Star Wars: Squadrons, które sprzedało się w miesiąc swojej premiery w liczbie 1,1 miliona egzemplarzy, pokonując tym samym Star Wars: Battlefront II.
To jednak nie wszystko. Październikowy raport grupy SuperData po raz pierwszy zawiera informacje na temat usług abonamentowych – dowiedzieliśmy się, że łączne przychody z najpopularniejszych usług (czyli w tym przypadku Xbox Game Pass, EA Play oraz PlayStation Now) miały być aż o 142% większe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Jak nietrudno się domyślić, największy wkład w tak dobry wynik miała subskrypcja oferowana przez Microsoft. Na koniec krótkie podsumowanie: przychody z dystrybucji cyfrowej w październiku bieżącego roku wyniosły łącznie 10,6 mld dolarów – jest to wynik o 14% większy niż w październiku ubiegłego roku. Rynek pecetowy zanotował wzrost wynoszący 10%, rynek konsolowy 18%, a rynek mobilny wzrost o 15%. Poniżej znajdziecie jeszcze zestawienia gier.
Najlepiej zarabiające gry PC w październiku 2020 roku
- League of Legends
- Crossfire
- Fantasy Westward Journey Online II
- Dungeon Fighter Online
- World of Warcraft
- Call of Duty: Modern Warfare
- Roblox
- Crusader Kings III
- Fortnite
- Valorant
Najlepiej zarabiające gry konsolowe w październiku 2020 roku
- NBA 2K21
- FIFA 21
- Watch Dogs: Legion
- Call of Duty: Modern Warfare
- Tony Hawk’s Pro Skater 1+2
- Marvel’s Avengers
- Fortnite
- Madden NFL 21
- Genshin Impact
- Grand Theft Auto V
Najlepiej zarabiające gry mobilne w październiku 2020 roku
- Pokemon GO
- Genshin Impact
- Garena Free Fire
- Roblox
- Peacekeeper Elite (chiński odpowiednik PUBG Mobile)
- AFK Arena
- Candy Crush Saga
- Coin Master
- Gardenscapes
- Honor of Kings