Kilka dni temu na internetowym horyzoncie – dokładnie na łamach serwisu Video Games Chronicle – pojawiły się niepokojące wieści, które sugerują, że marka PlayStation ma się coraz gorzej w Japonii. Branżowy analityk, Hideki Yasuda z Ace Economic Research Institute, przekazał za pośrednictwem artykułu na portalu japońskiego oddziału GamesIndustry.biz, że w trakcie pierwszych sześciu tygodni od swojej premiery konsola nowej generacji PlayStation 5 sprzedała się w liczbie około 240 tysięcy egzemplarzy. Jest to najgorszy wynik jakiejkolwiek konsoli Sony na tamtejszym rynku – nie wliczając w to oczywiście PSP.
Co więcej, Yasuda przetłumaczył część komentarzy pod oryginalnym źródłem, czyli w tym przypadku tekstem na portalu Famitsu. W poście na forum ResetEra czytamy, że wspomniane wyniki są spowodowane tym, iż Sony nie traktuje Japonii poważnie, w efekcie czego definitywnie podupada. Wśród największych problemów wymienił oczywiście ogromne problemy z dostępnością konsoli PlayStation 5 w Japonii. Ponadto, jeśli sytuacja się nie poprawi, PS5 może zaliczyć nawet o połowę gorszy wynik od PS4 w trakcie całej poprzedniej generacji.
Na łamach Famitsu pojawiła się również szczegółowa infografika (podajemy za serwisem PushSquare), która została podsumowana przez innego użytkownika wspomnianego forum ResetEra. Z wykresu wynika, iż Sony zanotowało na japońskim rynku najgorsze wyniki sprzedaży swoich sprzętów – nie tylko PS5 – od 1994 roku. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy japońskiej korporacji nie udało się bowiem w swoim rodzinnym kraju sprzedać nawet miliona sztuk konsol PlayStation. Po części jest to na pewno wina obecnej sytuacji na świecie, który zmaga się z globalną pandemią koronawirusa. Nic nie zmienia jednak faktu, że sytuacja jest nieciekawa.
Przypomnijmy, że konsola PlayStation 5 zadebiutowała na polskim rynku 19 listopada bieżącego roku. Na naszym kanale na YouTube udostępniliśmy materiał z unboxingu. Szczegółową recenzję PS5 znajdziecie pod tym adresem – jeżeli wolicie jednak oglądać oraz słuchać, zapraszamy do naszego filmu na YouTubie.