Czapki z głów – fanowski remake S.T.A.L.K.E.R. zachwyca na nowych screenach

Wincenty Wawrzyniak
2021/02/21 16:35
2
0

S.T.A.L.K.E.R. Unreal 4 Remake to fanowski projekt, który powstaje na silniku Unreal Engine 4 i właśnie doczekał się nowych screenów.

O fanowskim projekcie pod tytułem S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl Remastered donosiliśmy jeszcze w czerwcu ubiegłego roku. Dzisiaj mamy świetne wieści dla wszystkich, którzy śledzą poczynania zespołu Ivana Sorce’a – kilka dni temu na oficjalnej stronie projektu w serwisie ModDB pojawił się (podajemy za serwisem DSOGaming) nowy post zawierający kilka nowych zdjęć prezentujących pierwszą część lokacji o nazwie Cordon, która zdaje się znacznie większa od tej, którą znajdziemy w oryginale. Krajobrazy zaprezentowano w rozdzielczości 4K – widać znacznie lepsze tekstury i ogromne ilości trawy. Wygląda naprawdę nieźle.

Czapki z głów – fanowski remake S.T.A.L.K.E.R. zachwyca na nowych screenach

GramTV przedstawia:

Zainteresowanych projektem zapraszamy na oficjalną stronę internetową. Na ten moment nie znamy daty premiery modyfikacji – musimy nacieszyć się jedynie powyższymi zdjęciami (ich resztę znajdziecie poniżej w galerii) oraz dotychczas opublikowanymi materiałami. Tydzień temu na kanale głównego twórcy projektu pojawił się trwający niecałe dwie minuty materiał, który również znajdziecie poniżej. Pozostaje czekać!

Komentarze
2
Gregario
Gramowicz
22/02/2021 00:28
alex1112 napisał:

O takich projektach to słyszy się latami, co pewien czas są wrzucenie jakieś materiały. A kończy się tak, że całość umiera śmiercią naturalną, albo właściciel praw autorskich zapala czerwone światło. A jak już coś wychodzi, to jakość wykonania jest czysto amatorska, a często ilość bugów dorównuje Cyberpunkowi.

Skywind, odświeżony vampir marskarada, mroczne tajemnice (czy jakoś tak), kilka dużych modyfikacji do STALKERA.... Przykłady można mnożyć. Jak ktoś kojarzy jakieś tytuły tego typu warte zagrania to proszę się nie krępować. Mi do głowy przychodzi tylko Natural Slection 2. Ale tam udało się to tylko ponieważ doszło do monetycaji projektu.

Bo większość tego typu rzeczy jest robiona dla wpisu w portfolio, a nie dla zrobienia z tego gry. Zresztą wystarczy przypomnieć sobie takie (zabawne) inicjatywy jak np. Half-Life na UE4, aby uzmysłowić sobie, o co w tym tak na prawdę chodzi.

Z podobnych przedsięwzięć (chęć odświeżenia starej gry, nie dodanie kolejnej pozycji w portfolio) dobrze wspominam Black Mesa. Trochę to trwało, ale się udało i wyszło fajnie.

alex1112
Gramowicz
21/02/2021 17:07

O takich projektach to słyszy się latami, co pewien czas są wrzucenie jakieś materiały. A kończy się tak, że całość umiera śmiercią naturalną, albo właściciel praw autorskich zapala czerwone światło. A jak już coś wychodzi, to jakość wykonania jest czysto amatorska, a często ilość bugów dorównuje Cyberpunkowi.

Skywind, odświeżony vampir marskarada, mroczne tajemnice (czy jakoś tak), kilka dużych modyfikacji do STALKERA.... Przykłady można mnożyć. Jak ktoś kojarzy jakieś tytuły tego typu warte zagrania to proszę się nie krępować. Mi do głowy przychodzi tylko Natural Slection 2. Ale tam udało się to tylko ponieważ doszło do monetycaji projektu.

Do takich projektów potrzebna jest KASA, aby opłacić ludzi którzy przy tym grzebią. Pracy jest od groma, wizji kilkanaście, trzeba jakoś narzucić jedna spójna, po godzinach to można pogrzebać kilka tygodni, ewentualnie miesięcy, a nie lata. W tym okresie sytuacja życiowa i zawodowa może ulec kilka razy zmianie.