Aktualizacja Wiedźmina 3 usunęła scenę seksu Geralta z Yennefer? Winne mody

Radosław Krajewski
2022/12/15 14:20
6
0

Uważajcie, jakie modyfikacje macie zainstalowane.

Od wczoraj gracze mogą pobierać aktualizację nowej generacji do Wiedźmina 3: Dziki Gon. Niestety patch nie jest wolny od wad i wielu użytkowników PlayStation 5 narzekało na problem z zapisanymi stanami rozgrywki, zaś gracze pecetowi krytykowali update za niedopracowaną optymalizację. Na liście zmian poza graficznymi usprawnieniami znalazły się również nieujawnione nowości, jak możliwość pogłaskania Płotki. Jeden z graczy poinformował, że aktualizacja przyniosła mniej pożądane zmiany, w tym usunięcie intymnej sceny pomiędzy Geraltem a Yennefer. Okazuje się, że sprawa nie jest taka prosta, a winę ponoszą za to mody.

Aktualizacja Wiedźmina 3 usunęła scenę seksu Geralta z Yennefer? Winne mody

Brak sceny seksu? To wina innych zainstalowanych modów

CD Projekt RED na oficjalnej liście zmian zaprezentował mody, które zostały zaimplementowane do next-genowej wersji gry. Na wykazie pojawiła się modyfikacja Immersive Real-Time Cutscenes autorstwa moddera Teiji25, która pierwotnie miała okazać się winnym całego zamieszania. Twórca moda jeszcze w 2020 roku informował, że siedem przerywników filmowych „nie można renderować w czasie rzeczywistym z powodu braku dostępnych danych animacji w czasie rzeczywistym lub z innych powodów”. Wspomniana scena seksu została wycięta z powodu „niedokończonych danych animacji poszczególnych części jelenia/wilka”. Przypomnijmy, że podczas tej sceny widzimy przebitki na jelenia gonionego przez kilka wilków.

Ale to nie Immersive Real-Time Cutscenes okazało się ostatecznie problemem, ale inne modyfikacje, które zostały ręcznie zainstalowane przez JT-117, który jako pierwszy poinformował na Reddicie o tej sprawie. Okazuje się, że scena nadal istnieje w grze i podobnie jak pozostałe, została graficznie ulepszona. Najwyraźniej CD Projekt RED przy implementacji konkretnych modów do swojej gry dokładnie je sprawdził, aby w najnowszej wersji Wiedźmina 3 niczego nie zabrakło.

GramTV przedstawia:

Philipp Weber i Leszek Krupiński z CD Projekt RED na Twitterze oznajmili, że żadne sceny nie zostały usunięte z gry w aktualizacji dla nowej generacji. Podali, że winę mogą ponosić zainstalowane modyfikacje, które zmieniają te same elementy, co najnowszy patch. Radzą, aby sprawdzić jakie mody zostały zainstalowane do gry i jeżeli pojawiają się jakiekolwiek problemy, to je usunąć.

Wczytywanie ramki mediów.
Wczytywanie ramki mediów.

Komentarze
6
koNraDM4
Gramowicz
17/12/2022 07:14
ZubenPL napisał:

Wiedźmina 3 grałem na stary w momencie premiery 660TI, gra działał dobrze jedyne ustawienie które realnie wpływało na wydajność to zasięg trawy i zmniejszenie cieni na średnie co dawało przyjemne 40+ fps. Nie zauważyłem żadnej poprawy wydajności między wersją premierową a tą przy ostatnim dodatku.  

koNraDM4 napisał:

Cóż, bez zmiany konfiguracji sprzętowej zyskałem po patchach 20 FPS (tak mniej więcej rok po premierze ogrywałem drugi raz) więc jak dla mnie na premierę gorzej działała niż po patchach, a sama premiera miała swoje bolączki, które jednak nie przyćmiewały tego jak dobra była to produkcja.

ZubenPL napisał:

Co niby było strasznie niezoptymalizowane? Wiedźmin 3 miał niskie wymagania i działał dobrze względem tego jaką oprawę oferował. 

No moja konfiguracja odbiegała od twojej bo sam miałem 970 i wszystko na najwyższe ustawienia po za Nvidia hairworks, które było FPSo żerne mimo, że wtedy robiło wrażenie na mnie. No ale nie mamy co się kłócić na ten temat bo historia zna przypadki kiedy gra działała lepiej na słabszej konfiguracji niż mocniejszej więc kto wie. Tak czy siak dobrze pamiętam, że mnie to zaskoczyło bo nigdy mi się nie zdarzyło po aktualizacjach uzyskać aż 20 FPS w jakiejś grze i byłem zadowolony, że CDPR tak zadbał o poprawki do produkcji. Mimo wszystko łatka studia, w którego gry trzeba grać rok po premierze by działały dobrze przylgnęła do CDPR jeszcze przed premierą CP2077.

ZubenPL
Gramowicz
16/12/2022 13:24
koNraDM4 napisał:

Cóż, bez zmiany konfiguracji sprzętowej zyskałem po patchach 20 FPS (tak mniej więcej rok po premierze ogrywałem drugi raz) więc jak dla mnie na premierę gorzej działała niż po patchach, a sama premiera miała swoje bolączki, które jednak nie przyćmiewały tego jak dobra była to produkcja.

ZubenPL napisał:

Co niby było strasznie niezoptymalizowane? Wiedźmin 3 miał niskie wymagania i działał dobrze względem tego jaką oprawę oferował. 

Wiedźmina 3 grałem na stary w momencie premiery 660TI, gra działał dobrze jedyne ustawienie które realnie wpływało na wydajność to zasięg trawy i zmniejszenie cieni na średnie co dawało przyjemne 40+ fps. Nie zauważyłem żadnej poprawy wydajności między wersją premierową a tą przy ostatnim dodatku.  

koNraDM4
Gramowicz
16/12/2022 08:34
ZubenPL napisał:

Co niby było strasznie niezoptymalizowane? Wiedźmin 3 miał niskie wymagania i działał dobrze względem tego jaką oprawę oferował. 

Cóż, bez zmiany konfiguracji sprzętowej zyskałem po patchach 20 FPS (tak mniej więcej rok po premierze ogrywałem drugi raz) więc jak dla mnie na premierę gorzej działała niż po patchach, a sama premiera miała swoje bolączki, które jednak nie przyćmiewały tego jak dobra była to produkcja.




Trwa Wczytywanie