Amazon w Brazylii przekupuje widzów do oglądania Pierścieni Władzy?

Radosław Krajewski
2022/11/16 14:30
1
0

Niektórzy mają poważne moralne wątpliwości co do oferty Amazona.

Drugi sezon Władcy Pierścieni: Pierścienie Władzy jest już w produkcji i żadne dane statystyczne nie zmienią decyzji Amazona dotyczące kontynuowania serialu po pierwszym sezonie, który zakończył się kilka tygodni temu. Niedawno Nielsen przedstawił najnowsze statystyki oglądalności serialu, z których wynika, że po premierowych odcinkach spory odsetek widzów nie wrócił już do oglądania produkcji platformy. Mimo to serial mógł cieszyć się wysoką oglądalnością, ale najwyraźniej w Brazylii wielu widzów nie było przekonanych do Pierścieni Władzy. Amazon zorganizował więc promocję, która wywołała kontrowersję.

Amazon w Brazylii przekupuje widzów do oglądania Pierścieni Władzy?

Amazon zorganizował nietypową promocję dla klientów w Brazylii

Sprawę nagłośnił YouTuber George The Giant Slayer w filmie zatytułowanym „Amazon musi przekupić widzów w Brazylii, aby obejrzeli ten serial”. W materiale przedstawił promocję platformy, która wystartowała na początku listopada. Amazon oferuje kupon o wartości 30 realów brazylijskich (około 25,50 zł) do aplikacji iFood, największej brazylijskiej firmie dostarczającej jedzenie, za obejrzenie pierwszego odcinka Pierścieni Władzy.

Tym samym Amazon w Brazylii namawia widzów nie tylko do zasubskrybowania platformy, ale również rozpoczęcia obejrzenia pierwszego epizodu serialowej wersji Władcy Pierścieni. Po zaliczeniu całego odcinka, klienci otrzymają kupon do aplikacji na adres mailowy, którym zarejestrowali się w usłudze Prime Video.

GramTV przedstawia:

Dla krytyków serialu to jasny sygnał, że Amazon przekupuje widzów, aby obejrzeli ich serial. Promocja jest rzeczywiście nietypowa i ciężko przypomnieć sobie drugi taki przypadek, aby subskrybenci otrzymali jakiekolwiek finansowe benefity za obejrzenie konkretnej produkcji oferowanej na platformie. Mimo to takie bonusy przy rejestracji do danych usług nie są niczym nowym i może w tym tkwi przyszłość streamingu, w którym widzowie otrzymywaliby profity za oglądanie konkretnych produkcji wzorem najróżniejszych programów lojalnościowych. Czas pokaże.

Komentarze
1
Yarod
Gramowicz
16/11/2022 15:29

W sumie coś w tym jest. Ja chyba, też wystąpię o odszkodowanie za straty moralne po obejrzeniu tego serialu