Produkcja Larian Studios da graczom sporo możliwości w kwestii tworzenia postaci.
Jakiś czas temu twórcy Baldur’s Gate 3 ostrzegali graczy przed najwyższym poziomem trudności. Deweloperzy z Larian Studios najwyraźniej nie zamierzają jednak zwalniać tempa i po raz kolejny podgrzewają atmosferę przed zbliżającą się wielkimi krokami premierą pełnej wersji wspomnianej produkcji. Do sieci trafił bowiem obszerny materiał wideo prezentujący możliwości kreatora postaci w nadchodzącej odsłonie serii Baldur’s Gate.
Do sieci trafił materiał wideo prezentujący możliwości kreatora postaci w Baldur’s Gate 3
Materiał został opublikowany przez redakcję Kotaku, która miała również okazję porozmawiać z Aleną Dubroviną – szefową działu artystycznego w Larian Studios. W trakcie rozmowy deweloperka podzieliła się kilkoma informacjami na temat kreatora postaci dającego graczom sporo możliwości w kwestii personalizacji bohatera, które jednocześnie będą zgodne z zasadami uniwersum.
Podczas wywiadu Dubrovina zaznaczyła również, że w kreatorze postaci w Baldur’s Gate 3 nie znajdziemy suwaków odpowiedzialnych za zmianę wyglądu postaci, które są obecne wielu innych grach RPG. Larian Studios postanowiło bowiem przygotować gotowe modele, by zmiany w wyglądzie były lepiej widoczne.
Moje osobiste doświadczenia z większością [kreatorów opartych na suwakach] sprowadzają się do tego, że dostosowujesz to, zajmuje ci to dużo czasu i wysiłku, a na końcu wszystko wygląda tak samo. Chcieliśmy więc tego uniknąć. Gdybyśmy mieli zrobić suwaki, musielibyśmy zrobić coś, co byłoby naprawdę wyjątkowe i nie wyglądałoby tak samo – wyjaśnia Dubrovina.
Cześć, jestem Mikołaj i w gram.pl pracuję od 2020 roku. Zajmuję się głównie newsami, ale tworzę też różnego rodzaju quizy oraz zestawienia TOP 10. Prywatnie fan fantastyki i gier z dobrą fabułą.
Bo im w "tabelkach" wychodzi, że masowa produkcja kolejnych części serii jest znacznie bardziej opłacalna. :D
dariuszp napisał:
Strasznie mnie bawi fakt że coraz więcej developerów wypowiada się prosząc by Baldurs Gate 3 traktować jako "anomalię" a nie jako punkt odniesienia dla kolejnych gier RPG bo gra jest zbyt dobra :-)
W tych samych tabelkach pisze że będą porównywani z najlepszym RPG tego roku tak samo jak po 2015 byli non stop porównywani z Wiedźminem 3. I tego się boją.
Laryan Studios chciało licencję Baldurs Gate ale WC im odmówiło. Zrobili Divinity: Original Sin 2 gdzie można znaleźć sporo mechanizmów które dzisiaj są w BG3 i tak zaimponowali WC że oni sami się zwrócili do LS żeby zrobili BG3.
Grę zaczęli robić w 2017. W 2020 weszli w Early Access. W 2023 wydają grę po tonie feedbacku od graczy i po 6-letnim czasie developmentu. Mają ogromną ilość zawartości. Dialogi i wybory są absolutnie wszędzie. Gra jest wręcz niesamowicie dobra.
I inni mówią że to nie fair że włożyli w to tyle wysiłku i jeszcze im zarzucają że gra jest taka dobra bo wcześniej robili serię Original Sin na której wypracowali obecną formułę.
Strasznie mnie bawi jak obwiniają talent i ciężką pracę i proszą by nie oczekiwać od nich tego samego :-D
jakubcjusz
Gramowicz
20/07/2023 12:57
dariuszp napisał:
Strasznie mnie bawi fakt że coraz więcej developerów wypowiada się prosząc by Baldurs Gate 3 traktować jako "anomalię" a nie jako punkt odniesienia dla kolejnych gier RPG bo gra jest zbyt dobra :-)
Bo im w "tabelkach" wychodzi, że masowa produkcja kolejnych części serii jest znacznie bardziej opłacalna. :D
dariuszp
Gramowicz
20/07/2023 11:46
Strasznie mnie bawi fakt że coraz więcej developerów wypowiada się prosząc by Baldurs Gate 3 traktować jako "anomalię" a nie jako punkt odniesienia dla kolejnych gier RPG bo gra jest zbyt dobra :-)