Wczoraj informowaliśmy Was o zapowiedzianych otwartych beta-testach gry Battlefield 2042. Z tej okazji deweloperzy ze studia EA DICE postanowili podzielić się kolejnymi szczegółami na temat nadchodzącej produkcji. W najnowszym tekście z serii Battlefield Briefing opowiedziano o postępach, karcie gracza oraz przedmiotach kosmetycznych. Zacznijmy więc od początku, czyli od systemu zdobywania doświadczenia.Dowiedzieliśmy się, że został on zaprojektowany tak, aby nagradzać większą ich liczbą przede wszystkim tych graczy, którzy osiągają cele i trzymają się swoich zespołów i drużyn do zakończenia rozgrywki, a w drugiej kolejności doceniać inne działania, takie jak zabójstwa, asysty i inne akcje wsparcia. Dobrym sposobem na zdobywanie punktów doświadczenia będą tak zwane baretki, które po zmianach powrócą do Battlefielda 2042. Baretki będziemy zdobywać za osiąganie różnych celów rozgrywki; istnieją maksymalnie trzy poziomy – każdy z nich zapewnia więcej punktów. Tak więc: im więcej poczynimy postępów, tym więcej doświadczenia zdobędziemy pod koniec rundy. Deweloperzy podali tutaj kilka przykładów, jak chociażby baretka celu (osiągnij cel), baretka skrzydłowego (wspieraj członków zespołu reanimacjami i różnymi asystami) czy baretka bojowa (zdobywaj punkty za zabójstwa i niszczenie pojazdów).
Każdy kolejny poziom, który uda nam się osiągnąć, oznaczać będzie nowe nagrody – w tym bronie, gadżety, przedmioty kosmetyczne i wiele więcej. Maksymalny poziom, który możemy odblokować, to poziom 99. później możemy dalej awansować dzięki poziomom S, począwszy od S001, a skończywszy aż na S999. Na samym początku otrzymamy dostęp do zestawu specjalistów, broni, pojazdów oraz gadżetów, co ma pozwolić nam na odkrycie różnych stylów gry i odblokowanie kolejnych elementów. Jak zapewniają twórcy, w grze Battlefield 2042 znajdziemy sporo sprzętu do odblokowania w ramach systemu awansowania.
Sprzęt, który odblokujemy, posiada własny system progresji. Jest to system oparty na mistrzostwie w posługiwaniu się daną bronią i pozwoli nam odblokowywać kolejne elementy. Deweloperzy podali tutaj prosty przykład: zabij określoną liczbę wrogów przy pomocy karabinu szturmowego M5A3, aby odblokować nową lunetę. W przypadku pojazdów natomiast nowy ekwipunek będziemy zdobywać osiągając konkretne cele, jak np. przejmowanie punktów na mapie. Niektóre kamienie milowe systemu mistrzostwa odblokują dostęp do przedmiotów kosmetycznych dla danego sprzętu (np. nowa skórka czy nowy poziom odznaki).
Aby pomóc Wam w pokazaniu światu swojego mistrzostwa w różnych stylach gry, stworzyliśmy unikalny, jednolity schemat kolorystyczny (czarno-czerwony) dla wszystkich przedmiotów kosmetycznych powiązanych z Mistrzostwem. Niezależnie od tego, czy chodzi o poziomy gracza, odznaki, mundury dla specjalistów czy skórki na broń. Za każdym razem, gdy zobaczycie te kolory na postaci jednego z graczy, od razu zrozumiecie, że należy się go obawiać. (Feras Musmar, dyrektor projektu)
Następnie mamy kartę gracza. To ona pozwoli graczom pochwalić się poziomem, ikoną oraz tytułem, a także maksymalnie trzema odznakami zdobytymi za mistrzowskie opanowanie jakiejkolwiek broni, pojazdu, gadżety czy specjalisty. Kartę możemy przegląd i personalizować – w grze natomiast, gdy ktoś zostanie przez nas zabity, nasza karta wyświetli się na ekranie zabójstw. Podczas grania, dzięki postępom w rozwoju, będziemy odblokowywać elementy do personalizacji karty (np. nowa grafika czy ikona).Przedmioty kosmetyczne będziemy mogli zdobywać albo poprzez samą rozgrywkę, albo poprzez ich zakup. Twórcy podzielili je na poziomy rzadkości: pospolity (kolor szary), rzadki (kolor niebieski), epicki (kolor fioletowy) oraz legendarny (kolor złoty). Gracze będą zdobywać nie tylko skórki dla specjalistów, ale również dla broni oraz pojazdów. Rzadkie i epickie skórki zawierają nakrycie głowy oraz elementy umundurowania, natomiast legendarne skórki stanowią jednolity mundur, którego nie da się połączyć z żadną inną skórką. Skórki broni również dotyczą całej broni – użycie wpłynie także na wygląd wszelkich akcesoriów.Zainteresowanych wszystkimi szczegółami oraz wywiadem z twórcami w ramach kącika deweloperskiego zapraszamy do lektury całego tekstu w polskiej wersji językowej pod tym adresem. Przypomnijmy na koniec, że Battlefield 2042 zadebiutuje 19 listopada bieżącego roku na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4/5, Xbox One i Xbox Series X/S. Jeśli chcecie być na bieżąco, zapraszamy tutaj.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!