W planach jest zostanie „globalnym twórcą popkultury i rozrywki”.
CD Projekt RED odniósł ogromny sukces wydając Wiedźmina 3 oraz Cyberpunka 2077 - drugi wymieniony tytuł zaliczył trudny start z wieloma problemami technicznymi, lecz po wielu poprawkach jest już pozytywnie oceniany przez fanów. Polska firma ma znacznie ambitniejsze plany, o czym dowiedzieliśmy się w ostatnim wywiadzie.
Wiedźmin 4
CD Projekt RED - wypowiedź przedstawicieli studia
Redakcja xyz.pl przeprowadziła wywiad z dyrektorami generalnymi CD Projekt RED: Michałem Nowakowskim i Adamem Badowskim. Dowiedzieliśmy się, że Nowakowski planuje zostawić polskie studio przed przejściem na emeryturę w zupełnie innym miejscu. Ambicją ma być zostanie “globalnym twórcą popkultury i rozrywki”.
Kiedyś marzyliśmy, by zostać producentem najlepszych gier RPG na świecie. Z czasem zdaliśmy sobie sprawę, że można nim się stać tylko na bardzo krótko po wydaniu gry. Poprzedni sukces nie może nas definiować, bo nie daje gwarancji kolejnego. Realizacja tego marzenia to ciągła praca, więc nie możemy ani na moment stracić czujności – inaczej potkniemy się o własne nogi.Dziś nasza ambicja sięga jeszcze wyżej. Chcemy stać się globalnym twórcą popkultury i rozrywki – z grami w centrum, otoczonymi produktami i wydarzeniami kierowanymi do fanów naszych produkcji. To może być wszystko: film, serial, animacja, książka itd. „Cyberpunk: Edgerunners”, serial anime, który stworzyliśmy razem z japońskim studiem Trigger i który ponad dwa lata temu zadebiutował na Netflixie, to dopiero przedsmak tego, co mamy w planach na kolejne lata.
Wspomniano również o znaczeniu Polski na rynku gier. Dyrektorzy odpowiedzieli, dlaczego wierzą w duże globalne znaczenie firm z naszego kraju.
Myślę, że to składowa wielu elementów. Połączenia talentu, wielkiej pasji i determinacji ludzi, ale też coraz lepszych warunków do rozwoju sektora gier w Polsce. Dołożyliśmy do tego swoją cegiełkę. Światowy sukces „Wiedźmina 3” pokazał, że polskie studia mogą z powodzeniem rywalizować z najlepszymi produkcjami z krajów zachodnich, które mają przecież niewspółmiernie dłuższą tradycję tworzenia gier wideo. Dało to dodatkowy impuls do rozwoju całej branży.
W rozwoju branży w Polsce pomaga też coraz lepiej działający ekosystem – dostęp do wysokiej jakości uczelni technicznych i artystycznych, inkubatorów gier i programów wsparcia dla branży kreatywnej. Dzięki temu nowe, często małe studia, które mają świetny pomysł, ale nie posiadają dużego zaplecza finansowego, mają szansę wejść na rynek i zaprezentować światu swoje produkcje.
GramTV przedstawia:
Polskie studio pracuje oczywiście nad wieloma różnymi produkcjami, jednak to najbliższe premiery pochłaniają najwięcej uwagi.
Najważniejsza jest dla nas zawsze najbliższa premiera, ale oczywiście równolegle pracujemy nad innymi projektami – również tymi jeszcze nieogłoszonymi publicznie. Uwielbiamy zaskakiwać naszych fanów – to istotny element branży rozrywkowej i naszej strategii marketingowej. Swoim torem idą prace nad Orionem, czyli kolejną grą w uniwersum Cyberpunka, i nad Hadarem, czyli naszą nową franczyzą, którą od podstaw tworzymy sami. Nasze ambicje sięgają wysoko.
W rozmowie poruszono także kilka innych kwestii. Między innymi dowiedzieliśmy się, że CD Projekt RED musiało wydać 300 milionów złotych na produkcje Wiedźmina 3, a Cyberpunk 2077 miał kosztować 1,2 miliarda złotych.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!