Szczegóły związane z dyplomacją, handlem i wpływem w Civilization 7
Studio Firaxis Games uchyliło rąbka tajemnicy na temat systemu dyplomacji w nadchodzącej grze Civilization 7. Punkty wpływu odegrają istotną rolę w budowaniu relacji między cywilizacjami, a gracze będą mogli wykorzystać go do zawierania sojuszy, nakładania sankcji czy na inne rzeczy związane z dyplomacją. Wpływ będzie gromadzony z budynków, polityki, atrybutów cywilizacji czy liderów, i posłuży do realizacji różnych celów dyplomatycznych, takich jak:
Wspólne przedsięwzięcia: Inicjowanie działań przynoszących obopólne korzyści, np. współpraca naukowa.
Sankcje: Nakładanie kar na inne cywilizacje, np. utrudnianie produkcji militarnej.
Traktaty: Zawieranie długoterminowych umów, np. o otwartych granicach czy wzmocnieniu stosunków handlowych.
Szpiegostwo: Podejmowanie ryzykownych działań, które mogą przynieść korzyści lub zaszkodzić innej cywilizacji, np. kradzież technologii.
Każde działanie dyplomatyczne będzie wymagało określonej ilości wpływów, a liderzy będą mogli je wspierać, akceptować lub odrzucać. Wpływ będzie można również wykorzystać do nawiązywania relacji z niezależnymi mocarstwami. Gracze będą musieli też brać pod uwagę agendy przywódców, aby utrzymać dobre stosunki lub wywołać konflikty.
GramTV przedstawia:
W Civilization 7 istotne będą zatem relacje między przywódcami. Będą one kształtować się w ciągu epok i wpływać na dostępne opcje interakcji. Relacje można zmieniać poprzez różne działania, na przykład aktywności na rzecz lub przeciwko innemu przywódcy. Wojna w Civilization 7 będzie natomiast wymagała od graczy zbudowania poparcia dla swoich działań. Decyzja o wypowiedzeniu wojny będzie związana z poziomem „wsparcia wojennego”, które z kolei będzie determinowało „zmęczenie wojną” – nowy czynnik związany ze skutecznością armii.
Dodatkowo przekazano informacje o handlu w Civilization 7. Pozyskiwanie surowców, które zostało usprawnione, będzie możliwe dzięki rozwojowi miast, państwom-miastom czy szlakom handlowym. Zasoby zostały podzielone na trzy kategorie:
Zasoby Imperium: Wiele z nich to dawne zasoby strategiczne znane z poprzednich części serii, takie jak żelazo.
Zasoby Miasta: Premie umożliwiające specjalizację w produkcji konkretnych zasobów i zdolności w jednym wybranym mieście (nie w osadzie). Zasoby Miasta pozwalają tworzyć miasta wyspecjalizowane w nauce, kulturze lub generowaniu złota.
Zasoby Bonusowe: Premie do wydajności, które można przenosić do dowolnej osady, w tym także do miast. Są przydatne w poprawianiu nastrojów w niezadowolonych osadach lub przyspieszaniu ich rozwoju.
Ścieżki dziedzictwa (Legacy Paths) to z kolei cele specyficzne dla epoki. Każda epoka w grze ma unikalną ścieżkę dziedzictwa gospodarczego, a wśród nich znajdziemy Silk Roads, Treasure Fleet oraz Railroad Tycoon.
Na zakończenie przypomnijmy jeszcze, że Sid Meier’s Civilization VII zadebiutuje na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S i Nintendo Switch. Gra trafi na rynek 11 lutego 2025 roku. Więcej szczegółów przekazanych przez deweloperów znajdziecie w tym miejscu.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!