Cyberpunk 2077 i nieliniowość rozgrywki. Twórcy mówią o tym, co poszło nie tak

Wincenty Wawrzyniak
2021/11/24 18:30
3
0

Projektant zadań w polskim studio wypowiedział się na temat problemów związanych z nieliniowością rozgrywki w grze Cyberpunk 2077.

Podczas ostatniej transmisji przeprowadzonej przez Pawła Sasko – jednego z deweloperów z polskiego studia CD Projekt RED odpowiedzialnego za stworzenie oraz rozwój gry Cyberpunk 2077 – inny deweloper, Philipp Weber (projektant zadań), wypowiedział się na temat problemów, które przyniosła ze sobą nieliniowość rozgrywki we wspomnianej produkcji. Przykładem była tutaj misja, gdzie towarzyszyliśmy Takemurze w drodze do Wakako. Gracze otrzymali wówczas wybór: mogli wsiąść do samochodu i udać się na miejsce, przebyć drogę samodzielnie lub zaakceptować podwózkę i ostatecznie z niej nie skorzystać.

Każdy z wyborów miał inne konsekwencje, co z kolei prowadziło do innych interakcji z postaciami niezależnymi i tym samym do innych dialogów oraz reakcji. Jak zauważa Webber, tym sposobem nawet tak nieistotna kwestia, jak dotarcie do miejsca związanego z konkretnym zadaniem, oznaczała naprawdę sporo pracy projektantów. Deweloper przyznał, że było to złe rozwiązanie, które doprowadziło do tego, iż studio poświęciło za dużo czasu na pracę nad tego typu szczegółami, a nie nad znacznie ważniejszymi kwestiami.

GramTV przedstawia:

Deweloperzy wyciągnęli z tego jednak wnioski i nie zamierzają powtórzyć swoich błędów. Miejmy nadzieję, że tak rzeczywiście będzie. Przypomnijmy, że Cyberpunk 2077 zadebiutował 10 grudnia ubiegłego roku na komputerach osobistych, konsolach PlayStation 4 i Xbox One, a także na PlayStation 5 oraz Xbox Series X. Na konsolach nowej generacji jest jednak dostępny w ramach wstecznej kompatybilności.

Potrzebujecie dobrego sprzętu, aby Cyberpunk 2077 chodził jak w zegarku? Polecamy Actina PBA 3700X / 16GB / 512GB / RTX3060 / 650W – komputer znajdziecie w promocyjnej cenie w sklepie Sferis z okazji wielkiej wyprzedaży Black Friday.

Komentarze
3
koNraDM4
Gramowicz
26/11/2021 02:34

To dla nich przykład nieliniowości? No nie powiem by nim nie był ale nie mogę powiedzieć by to była gra w pełni nie liniowa, jest nawet bardziej liniowa od Wiedźmina 3. Nawet straciła kategorię RPG i teraz to po prostu gra fabularna

JakiśNick
Gramowicz
24/11/2021 21:45

Tyle, że tej nieliniowości w grze nie ma prawie wcale..

wolff01
Gramowicz
24/11/2021 18:53

Heh, a może po prostu spokojnie sobie nad tym pracowali, a tu nagle wparowało szefostwo i "dawaj, dawaj, grę trzeba wydać, czuje już oddech inwestorów, mamona, mamona, dawaaaaj!". I nagle okazało się że czasu już faktycznie nie ma :P




Trwa Wczytywanie