W sieci pojawiły się kolejne szczegóły na temat gry Diablo IV – tym razem deweloperzy skupili się na systemie walki.
Niedawno redaktorzy serwisu IGN mieli okazję porozmawiać z deweloperami gry Diablo IV, czego efektem jest nowy materiał na kanale portalu w serwisie YouTube. Tym razem producenci dzieła – Rod Fergusson oraz Joe Shelly – postanowili skupić się na systemie walki. Jak więc nietrudno zauważyć, choć nadal oficjalnie nie poznaliśmy dokładnej daty premiery, kampania promocyjna gry wrze.
Diablo IV – w walce ważny jest ruch i balans
W przeciwieństwie do Diablo III, w czwórce wygląd świata ma być uproszczony, ale równocześnie przejrzysty, tak, aby gracze mieli wrażenie przyziemności. Ma to bezpośrednio wpłynąć na system walki, który, oprócz zręczności, będzie od nas wymagał umiejętności taktycznych. Co ciekawe, aby uzyskać efekt tejże przejrzystości, deweloperzy zdecydowali się usunąć niebieską oraz żółtą poświatę towarzyszącą silniejszym przeciwnikom – okazuje się jednak, że wprowadza to także pewne ograniczenia.
Oprócz tego gracze będą w stanie dostrzec ważne elementy otoczenia, które mogą wykorzystać podczas walki na swoją korzyść (jak np. możliwe do zniszczenia obiekty). Nie ma bowiem zbyt wielkiej frajdy w bezmyślnym naparzaniu przycisków i eliminowaniu wrogów. Deweloperzy zaprojektowali przeciwników w taki sposób, aby ci wykorzystywali mechanikę ruchu, przez co trzymani będziemy w ciągłej gotowości.
Rod Fergusson dodał, że bardzo ważnym aspektem gry jest poziom trudności, przy którego tworzeniu deweloperzy musieli znaleźć odpowiedni balans:
Diablo to “power fantasy”. Jeżeli więc walka jest zbyt powolna i skomplikowana, sprawia wrażenie niekończącego się zbijania pasków życia. Jeżeli natomiast jest zbyt szybka, wszystko wydaje się być wykonane z papieru, a nasze umiejętności mają wtedy małe znaczenie. Ważne jest, aby znaleźć złoty środek.
GramTV przedstawia:
Przypomnijmy na koniec, że Diablo IV ma zadebiutować w przyszłym roku na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One oraz Xbox Series X/S.
Redaktor serwisu Gram.pl od lipca 2019 roku i student groznawstwa. Na co dzień zajmuję się newsami, ale czasem napiszę coś dłuższego. Jestem absolutnie uzależniony od kawy, muzyki i dobrych RPG-ów!