Diablo IV – kolejny Piekielny Kwartalnik i mnóstwo informacji o nekromantce

Wincenty Wawrzyniak
2022/06/14 16:50
0
2

Krótko po prezentacji Xbox & Bethesda Games Showcase deweloperzy ze studia Blizzard Entertainment udostępnili nowy wpis w ramach Piekielnego Kwartalnika.

Na łamach oficjalnej strony Blizzarda pojawił się wczoraj kolejny wpis w ramach Piekielnego Kwartalnika, tym razem w całości poświęcony nekromantce w grze Diablo IV, która została zaprezentowana podczas wydarzenia Xbox & Bethesda Games Showcase. Deweloperzy ujawnili, że w trakcie projektowania postaci starali się, aby spodobała się ona miłośnikom wszystkich wersji tej klasy postaci z poprzednich odsłon cyklu.

Dowiedzieliśmy się także, iż nekromanta będzie mógł używać mieczy, sztyletów, fokusów, różdżek oraz tarczy – oprócz tego, jako jedyny skorzysta z kos. Poniżej macie prezentację broni.

Po rozpoczęciu zabawy do dyspozycji mamy dwa rodzaje zasobów: esencję i zwłoki.

Esencja stanowi zasób podstawowy, który odnawia się powoli, ale automatycznie. Używanie umiejętności podstawowych również odnawia esencję, pozwalając nekromantom częściej korzystać z umiejętności. Zwłoki to szczątki wrogów, którzy giną w pobliżu nekromantów. Można używać ich do przywołania szkieletowych sług lub wzmacniania innych umiejętności, np. Wybuchu Zwłok. Zwłoki pojawiają się nie tylko po śmierci wrogów w pobliżu nekromantów – można również generować je przy użyciu różnych efektów. W ten sposób gracz zyskuje dodatkową kontrolę nad tym, jak często chce z nich korzystać. Zwłok zawsze jest pod dostatkiem, lecz wiemy, że niektórzy gracze chcą całkowicie polegać na tym zasobie, dlatego zapewniamy im dodatkowe opcje, dzięki którym nigdy im go nie zabraknie.

Po osiągnięciu odpowiedniego poziomu będziemy mogli skorzystać także z czterech stylów gry: kości, ciemności, krwi oraz armii.

Kość

Umiejętności Kości są w dużej mierze fizyczne, czerpią więc korzyści z efektów takich jak uderzenie krytyczne. Korzystnie wpływa na nie również posiadanie i wydawanie dużych ilości esencji, ponieważ zapewniają efekty wzmacniające poszczególne ataki.

Duch Kości powraca w Diablo IV w wyjątkowej wersji, która świetnie oddaje istotę umiejętności tego rodzaju. Duch Kości nie tylko ma czas odnowienia, ale też pochłania całą esencję obecnie posiadaną przez gracza. Po aktywacji pojawia się kościane widmo, które wyszukuje najbliższego wroga. Gdy do niego dotrze, wybucha, zadając dotkliwe obrażenia celowi oraz wrogom na danym obszarze. Obrażenia te są zwiększane o pewną wartość procentową za każdy wydany punkt esencji. Oznacza to, że gracze, którzy wydali maksymalną liczbę esencji, zadadzą trafionym wrogom wyjątkowo dotkliwe obrażenia. Umiejętność tę można również ulepszyć, aby po trafieniu krytycznym jej czas odnowienia został znacząco skrócony. Dzięki temu gracze, którzy skupiają się na generowaniu dużej ilości esencji i mają wysoką szansę na trafienie krytyczne, będą zadawać przy użyciu Ducha Kości duże obrażenia.

Kolejna umiejętność Kości, z której mogą korzystać nekromanci, to Więzienie z Kości. Gracz uderza bronią o ziemię i tworzy kościany krąg, który otacza wskazany cel lub obszar. Gdy Więzienie z Kości trwa, wrogowie nie mogą się z niego wydostać. To bardzo wszechstronny efekt, który łączyć można z innymi, także tymi niezwiązanymi z Kośćmi. Więzienie z Kości świetnie nadaje się do blokowania korytarzy i wrogów, których można następnie wziąć na cel ataku obszarowego. Służy też do tymczasowego odcinania wrogów, gdy gracz chce w pierwszej kolejności zająć się celami o wyższym priorytecie.

Ciemność

Umiejętności Ciemności wykorzystują magię cieni do gnębienia przeciwników. Ataki tego typu zwykle opierają się na obrażeniach zadawanych z upływem czasu. Mogą to być również ataki wyprowadzane wielokrotnie w krótkim czasie, za które gracz jest nagradzany. Umiejętności Ciemności zawierają również elementy związane z osłabianiem wrogów i ograniczaniem kontroli. Dzięki nim gracz może trzymać przeciwników na dystans, zadając im powolną, bolesną śmierć.

Rozkład to podstawowa umiejętność Ciemności. Pozwala ona wymierzyć czarną magię we wrogów i ranić ich, jednocześnie generując esencję. W przeciwieństwie do innych umiejętności podstawowych, Rozkład co jakiś czas wydobywa zwłoki. Dzięki temu gracz dysponuje stale odnawiającym się zasobem trupów potrzebnych do przyzywania szkieletów.

Kolejną umiejętnością Ciemności jest Mór, który pozwala graczowi wystrzelić kulę mrocznej energii we wskazanym kierunku. Gdy kula trafi wroga lub skończy się jej czas działania, wybucha, raniąc cele. Pozostawia też za sobą splugawiony obszar, który zadaje obrażenia okresowe z upływem czasu znajdującym się na nim wrogom. Umiejętność ta rani szczególnie dotkliwie tych przeciwników, którzy stoją w miejscu – nieważne, czy zajęci są walką z waszymi nieumarłymi, czy unieruchomiły ich inne umiejętności, np. Więzienie z Kości.

Krew

Nekromanci mają również do dyspozycji moc Krwi, która pozwala kraść zdrowie wrogom. Choć to umiejętności przede wszystkim defensywne, istnieje wiele sposobów wykorzystania ich do ataku. Poza utrzymaniem wysokiej wartości zdrowia pozwalają też wzmocnić gracza i nagrodzić go za posiadanie maksymalnego zdrowia.

Napływ Krwi kradnie pobliskim wrogom niewielką ilość krwi i przekazuje ją nekromancie. Bohater wywołuje Novę Krwi, która rani wrogów w jego pobliżu. Obrażenia od Novy rosną za każdego pozbawionego krwi przeciwnika. To zachęta dla gracza, by znaleźć się w dużej grupie wrogów i wykorzystać pełen potencjał tej umiejętności.

Kolejna umiejętność Krwi to Krwawa Mgła. Po aktywacji nekromanta przemienia się w krwawą mgłę i zyskuje tymczasową niewrażliwość na wszystkie obrażenia. Jednocześnie wysysa zdrowie wrogów, którzy przejdą przez mgłę. To potężna umiejętność obronna, która zapewnia graczowi czas konieczny do przegrupowania, gdy przytłoczą go wrogowie.

Armia

Jak można się spodziewać po nekromantach, przyzywają oni nieumarłych, by ci wykonywali ich rozkazy. Pozwalamy graczom wyspecjalizować się we wzmacnianiu armii ożywieńców, w której znajdą się zarówno różne rodzaje szkieletów, jak i klasyczny golem. Jedną z zalet takiego sposobu gry jest łatwość, z jaką gracz może zrobić użytek z umiejętności Kości, Ciemności i Krwi oraz zapewnianych przez nie korzyści. Możecie personalizować swoją armię według indywidualnych potrzeb.

Rozważmy przykład strategii, w której gracz tworzy armię w oparciu o umiejętności Ciemności, a Rozkład jest główną mocą, dzięki której generuje zwłoki. To oczywista synergia. Jeśli jednak gracz woli generować zwłoki w inny sposób, może dać się ponieść nostalgii i wrócić do roku 2000 – wystarczy miotać we wrogów z dystansu Włócznią z Kości i korzystać ze wszelkich synergii zapewnianych przez umiejętności Kości.

Długo doskonaliliśmy proces przyzywania nieumarłych, by zapewnić wam odpowiednie wrażenia w grze. Zastanawialiśmy się również, jak dużą część paska umiejętności powinniśmy poświęcić temu aspektowi klasy nekromantów. Powstała wersja, która naszym zdaniem zapewnia graczom jak najwięcej możliwości personalizacji, nie tylko w kontekście armii, ale też innych umiejętności, którymi będzie uzupełniać swój styl gry.

Jeśli gracz będzie dążył do przyzywania jak największej liczby jednostek, będzie musiał wykorzystać w tym celu dwa przyciski na pasku umiejętności: jeden do przyzywania szkieletów, a drugi dla golema. Przycisk Ożywienia Szkieletu obejmuje wszystkie możliwe rodzaje tych przywołańców. Z kolei przycisk Golema służy do wydania golemowi rozkazu użycia unikalnego efektu, który zależy od rodzaju aktualnie używanego golema. Układ ten zapewnia idealną równowagę – z jednej strony daje wszystkie niezbędne narzędzia do przyzywania armii i wydawania jej rozkazów, a z drugiej strony pozostawia przestrzeń na inne umiejętności.

Diablo IV – kolejny Piekielny Kwartalnik i mnóstwo informacji o nekromantce

GramTV przedstawia:

Podczas dowodzenia nieumarłymi skorzystamy także z Księgi Umarłych, która umożliwi zarządzanie armią przywróconych do życia. Będziemy mogli ulepszać konkretne jednostki czy też personalizować jej skład.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!