Blizzard Entertainment opublikował pełną listę zmian i nowości, które zostaną wprowadzone w nadchodzącym Sezonie Konstruktów.
Kilka dni temu informowaliśmy Was o szczegółach trzeciego sezonu – Sezonu Konstruktów – w grze Diablo IV, które zostały ujawnione przez studio Blizzard Entertainment. Z racji tego, iż premiera jest tuż za rogiem, deweloperzy postanowili udostępnić również pełną listę zmian oraz nowości (tzw. patch notes) na oficjalnej stronie internetowej produkcji.
Diablo 4 – Sezon Konstruktów. Zmiany i nowości
Poniżej zamieszczamy wybrane punkty z pełnego zestawienia:
Wszystkie klasy
Nowe przedmioty
Łapawice Bólopijcy – unikatowe rękawice
Zadanie obrażeń umiejętnością niepodstawową naznacza wroga na 3 sek. Kiedy umiejętność Podstawowa trafia naznaczonego wroga po raz pierwszy, obrażenia od umiejętności Podstawowej przenoszą się na wszystkich naznaczonych wrogów i są zwiększone o 100–200%[x].
Aspekt Przystosowania – funkcjonalność
W przypadku użycia umiejętności Podstawowej, gdy postać ma mniej niż 50% maksymalnej wartości zasobu, umiejętność ta generuje 3 pkt. podstawowego zasobu (raz na użycie umiejętności).
W przypadku użycia umiejętności Podstawowej, gdy postać ma 50% maksymalnej wartości podstawowego zasobu lub więcej, umiejętność ta zadaje obrażenia zwiększone o 40–80%.
Aspekt Tarana – defensywa
Zyskujesz 0,75–1,25 Pancerza, ale twój Odskok ma czas odnowienia zwiększony o 100%.
Aktualizacje dotyczące przedmiotów
Pierścień Bezgwiezdnej Nocy
Moc unikatowa została zmieniona.
Do tej pory: Użycie umiejętności Głównej zmniejsza koszt zasobu umiejętności Głównych o 12%. Wartość maksymalna wynosi 40%. Resetuje się po użyciu umiejętności niebędącej umiejętnością Główną.
Od teraz: Zużywanie zasobów zmniejsza koszt zasobów i zwiększa obrażenia o 10% na 3 sek. Wartość maksymalna wynosi 40%.
Aspekt ofensywny Wyczekującego
Premia do obrażeń może teraz zostać wykorzystana przez 5 sek.
Stopione Serce Seliga
Wszystkie współczynniki zwiększono do dwukrotności podstawowej wartości.
Obrażenia od umiejętności Głównej zmieniono na szybkość ruchu.
Obrażenia zadawane w pełni sił zwiększono do trzykrotności podstawowej wartości.
Zmieniono moc unikatową
Do tej pory: Zyskujesz 30 pkt. maksymalnej wartości zasobu. Dodatkowo, gdy odnosisz obrażenia, zużywasz 3 pkt. zasobu za każde 1% zdrowia, które zostałoby utracone.
Od teraz: Zyskujesz 60 pkt. maksymalnej wartości zasobu. 75% otrzymywanych obrażeń zużywa 2 pkt. zasobu za każde 1% zdrowia, które zostałoby utracone.
Przytłoczenie
Obrażenia od przytłaczających ataków zyskują +1% premii do obrażeń (zamiast +2%) na każdy 1% podstawowego zdrowia w postaci umocnienia.
Obrażenia od przytłaczających ataków zyskują +1% premii do obrażeń (zamiast +2%) na każdy 1% podstawowego zdrowia stanowiące dodatkowe zdrowie ponad podstawowe zdrowie gracza.
ROZGRYWKA
Aktywności w końcowej fazie gry
Piekielny Przypływ będzie teraz pojawiał się co godzinę z pięciominutowymi przerwami. Piekielny Przypływ będzie aktywny przez 55 minut każdej godziny.
Aby gracze mogli bardziej konsekwentnie gromadzić Destylat Strachu, zmieniliśmy sposób otrzymywania Destylatu Strachu z Podziemi Koszmarów.
Gracze będą zawsze otrzymywać Destylat Strachu po ukończeniu Podziemi Koszmarów co najmniej 30. poziomu.
Co 10 poziomów po poziomie 30. szansa na otrzymanie kolejnych Destylatów Strachu zostaje zwiększona.
Ukończenie Podziemi Koszmarów poziomu 90. lub wyższego będzie zawsze gwarantowało 3 Destylaty Strachu.
Oczyszczona Pieczęć za ukończenie Podziemi Koszmarów będzie teraz zawsze zawierać pieczęć poziomu o 1 wyższego niż poziom ukończonych podziemi.
Przedmioty
Zwoje ucieczki
Zwoje będą się pojawiać w skrytce utraconych przedmiotów, jeśli gracz nie zauważy upuszczonego zwoju.
Zwiększono limit przechowywanych zwojów z 20 do 99.
Zwoje wyświetlane są teraz jak przedmioty legendarne, aby trudniej było je przeoczyć na ziemi.
Szansa na znalezienie roztrzaskanych pryzmatów po pokonaniu elitarnego wroga została zmniejszona.
Pokruszone pryzmaty można teraz znaleźć w skrzyniach wydarzeń legionowych.
Limit materiałów zwiększono z 99 999 do 999 999.
Gobliny Skarbnicy pojawiający się podczas walki ze Skąpstwem mogą teraz potencjalnie upuścić takie same przedmioty jak gobliny napotkane w zwykły sposób.
Cotygodniowe skrytki bossów świata rangi III i IV mogą teraz zawierać przedmioty unikatowe.
Zmieniono zwiększony limit mocy przedmiotów wypadających z bossów świata.
Do tej pory: +100 do min., +100 do maks.
Od teraz: +65 do min., +25 do maks.
Zmniejszono zakresy mocy przedmiotów rzadkich i legendarnych upuszczanych przez bossów finałowych, takich jak Varshan i Zir. Moc przedmiotów unikatowych nie uległa zmianie. Przykłady (obecny zakres dla przedmiotów unikatowych dotyczył wcześniej wszystkich przedmiotów):
Varshan, ranga świata III (poziom 55)
Zakres mocy przedmiotów unikatowych: 675–750
Zakres mocy przedmiotów rzadkich/legendarnych: 650–725
Grigor, ranga świata IV (poziom 75)
Zakres mocy przedmiotów unikatowych: 850-925
Zakres mocy przedmiotów rzadkich/legendarnych: 800-875
Zamrożona Bestia (poziom 85)
Zakres mocy przedmiotów unikatowych: 900-925
Zakres mocy przedmiotów rzadkich/legendarnych: 850-925
Duriel pozostaje bez zmian (zawsze przedmioty o mocy 925)
Skalowanie mocy przedmiotów z Podziemi Koszmarów zmieniono tak, aby na wyższych poziomach podziemi gracze częściej znajdowali przedmioty o większej mocy. Przykłady:
Potwory poz. 100
Zakres mocy przedmiotów legendarnych
Do tej pory: 820–925
Od teraz: 845–925
Zakres mocy przedmiotów rzadkich
Do tej pory: 785–925
Od teraz: 810–925
Potwory poz. 125
Zakres mocy przedmiotów legendarnych
Do tej pory: 845–925
Od teraz: 910–925
Zakres mocy przedmiotów rzadkich
Do tej pory: 810–925
Od teraz: 885–925
Wszystkie potwory powyżej poziomu 144 (Podziemia Koszmarów poz. 90+) upuszczają teraz przedmioty o mocy 925.
Interfejs i wrażenia użytkownika
Dodano nowe ustawienia, które umożliwiają poruszanie się (w tym ruch za pomocą klawiszy W-A-S-D) po świecie wyłącznie za pomocą klawiatury zamiast myszy.
Premie od określonych stanów, takich jak Berserkowanie, wskazują teraz również, czy powiązana premia do obrażeń działa na zasadzie sumy, czy mnożenia.
Liczniki czasu wydarzeń są teraz wyświetlane na mapie świata.
Efekt wizualny wychłodzenia będzie teraz zmieniał swoją intensywność w zależności od tego, jak niewiele wychłodzonej postaci brakuje do zamrożenia.
Zmieniono domyślne przypisanie przycisków na kontrolerze do działań wierzchowca, aby zapewnić większą intuicyjność.
W grze za złoto można teraz kupić dodatkową zakładkę skrytki. Maksymalna liczba dostępnych zakładek skrytki wynosi teraz 6.
Zmieniono ikony Skrzyni Tajemnic Piekielnego Przypływu oraz Skrzyni Żywej Stali, aby bardziej różniły się one wizualnie od ikon innych skrzyń.
Przycisk na kontrolerze służący do potwierdzania ilości złota w interfejsie wymiany zmieniono na trójkąt Yor na konsoli. Umożliwia to naciśnięcie A lub X na konsoli, aby wywołać wirtualną klawiaturę i ręcznie wprowadzić ilość złota podczas wymiany.
Wprowadziliśmy nową metodę ponownego przydzielania punktów na drzewku umiejętności.
Gracze mogą teraz zrefundować całe ścieżki lub grupy umiejętności, widząc podgląd całości.
Gracze od razu zobaczą, ile punktów umiejętności odzyskają i ile złota będzie to kosztować.
GramTV przedstawia:
Sezon Konstruktów wystartuje w Diablo IV o godzinie 19:00 czasu polskiego we wtorek 23 stycznia. Twórcy przygotowali dla społeczności zupełnie nową historię, w której ramach zwiedzimy „zdradziecki skarbiec”, gdzie demony planują zrealizować swoje „okrutne plany” za pomocą tajemniczej technologii. Prawdopodobnie jedną z największych atrakcji będzie możliwość stworzenia własnego mechanicznego towarzysza – tytułowego konstruktu.
Wczytywanie ramki mediów.
Przypomnijmy jeszcze na koniec, że Diablo IV zadebiutowało 6 czerwca ubiegłego roku na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One i Xbox Series X/S.
Redaktor serwisu Gram.pl od lipca 2019 roku i student groznawstwa. Na co dzień zajmuję się newsami, ale czasem napiszę coś dłuższego. Jestem absolutnie uzależniony od kawy, muzyki i dobrych RPG-ów!