Diablo IV – Sezon Konstruktów w szczegółach. Bardzo długa lista zmian i nowości

Wincenty Wawrzyniak
2024/01/21 18:35
1
1

Blizzard Entertainment opublikował pełną listę zmian i nowości, które zostaną wprowadzone w nadchodzącym Sezonie Konstruktów.

Kilka dni temu informowaliśmy Was o szczegółach trzeciego sezonu – Sezonu Konstruktów – w grze Diablo IV, które zostały ujawnione przez studio Blizzard Entertainment. Z racji tego, iż premiera jest tuż za rogiem, deweloperzy postanowili udostępnić również pełną listę zmian oraz nowości (tzw. patch notes) na oficjalnej stronie internetowej produkcji.

Diablo IV – Sezon Konstruktów w szczegółach. Bardzo długa lista zmian i nowości

Diablo 4 – Sezon Konstruktów. Zmiany i nowości

Poniżej zamieszczamy wybrane punkty z pełnego zestawienia:

Wszystkie klasy

Nowe przedmioty

Łapawice Bólopijcy – unikatowe rękawice

  • Zadanie obrażeń umiejętnością niepodstawową naznacza wroga na 3 sek. Kiedy umiejętność Podstawowa trafia naznaczonego wroga po raz pierwszy, obrażenia od umiejętności Podstawowej przenoszą się na wszystkich naznaczonych wrogów i są zwiększone o 100–200%[x].

Aspekt Przystosowania – funkcjonalność

  • W przypadku użycia umiejętności Podstawowej, gdy postać ma mniej niż 50% maksymalnej wartości zasobu, umiejętność ta generuje 3 pkt. podstawowego zasobu (raz na użycie umiejętności).
  • W przypadku użycia umiejętności Podstawowej, gdy postać ma 50% maksymalnej wartości podstawowego zasobu lub więcej, umiejętność ta zadaje obrażenia zwiększone o 40–80%.

Aspekt Tarana – defensywa

  • Zyskujesz 0,75–1,25 Pancerza, ale twój Odskok ma czas odnowienia zwiększony o 100%.

Aktualizacje dotyczące przedmiotów

Pierścień Bezgwiezdnej Nocy

  • Moc unikatowa została zmieniona.
    • Do tej pory: Użycie umiejętności Głównej zmniejsza koszt zasobu umiejętności Głównych o 12%. Wartość maksymalna wynosi 40%. Resetuje się po użyciu umiejętności niebędącej umiejętnością Główną.
    • Od teraz: Zużywanie zasobów zmniejsza koszt zasobów i zwiększa obrażenia o 10% na 3 sek. Wartość maksymalna wynosi 40%.
  • Aspekt ofensywny Wyczekującego
    • Premia do obrażeń może teraz zostać wykorzystana przez 5 sek.

Stopione Serce Seliga

  • Wszystkie współczynniki zwiększono do dwukrotności podstawowej wartości.
  • Obrażenia od umiejętności Głównej zmieniono na szybkość ruchu.
  • Obrażenia zadawane w pełni sił zwiększono do trzykrotności podstawowej wartości.
  • Zmieniono moc unikatową
    • Do tej pory: Zyskujesz 30 pkt. maksymalnej wartości zasobu. Dodatkowo, gdy odnosisz obrażenia, zużywasz 3 pkt. zasobu za każde 1% zdrowia, które zostałoby utracone.
    • Od teraz: Zyskujesz 60 pkt. maksymalnej wartości zasobu. 75% otrzymywanych obrażeń zużywa 2 pkt. zasobu za każde 1% zdrowia, które zostałoby utracone.

Przytłoczenie

  • Obrażenia od przytłaczających ataków zyskują +1% premii do obrażeń (zamiast +2%) na każdy 1% podstawowego zdrowia w postaci umocnienia.
  • Obrażenia od przytłaczających ataków zyskują +1% premii do obrażeń (zamiast +2%) na każdy 1% podstawowego zdrowia stanowiące dodatkowe zdrowie ponad podstawowe zdrowie gracza.

ROZGRYWKA

Aktywności w końcowej fazie gry

  • Piekielny Przypływ będzie teraz pojawiał się co godzinę z pięciominutowymi przerwami. Piekielny Przypływ będzie aktywny przez 55 minut każdej godziny.
  • Aby gracze mogli bardziej konsekwentnie gromadzić Destylat Strachu, zmieniliśmy sposób otrzymywania Destylatu Strachu z Podziemi Koszmarów.
    • Gracze będą zawsze otrzymywać Destylat Strachu po ukończeniu Podziemi Koszmarów co najmniej 30. poziomu.
    • Co 10 poziomów po poziomie 30. szansa na otrzymanie kolejnych Destylatów Strachu zostaje zwiększona.
    • Ukończenie Podziemi Koszmarów poziomu 90. lub wyższego będzie zawsze gwarantowało 3 Destylaty Strachu.
  • Oczyszczona Pieczęć za ukończenie Podziemi Koszmarów będzie teraz zawsze zawierać pieczęć poziomu o 1 wyższego niż poziom ukończonych podziemi.

Przedmioty

  • Zwoje ucieczki
    • Zwoje będą się pojawiać w skrytce utraconych przedmiotów, jeśli gracz nie zauważy upuszczonego zwoju.
    • Zwiększono limit przechowywanych zwojów z 20 do 99.
    • Zwoje wyświetlane są teraz jak przedmioty legendarne, aby trudniej było je przeoczyć na ziemi.
  • Szansa na znalezienie roztrzaskanych pryzmatów po pokonaniu elitarnego wroga została zmniejszona.
  • Pokruszone pryzmaty można teraz znaleźć w skrzyniach wydarzeń legionowych.
  • Limit materiałów zwiększono z 99 999 do 999 999.
  • Gobliny Skarbnicy pojawiający się podczas walki ze Skąpstwem mogą teraz potencjalnie upuścić takie same przedmioty jak gobliny napotkane w zwykły sposób.
  • Cotygodniowe skrytki bossów świata rangi III i IV mogą teraz zawierać przedmioty unikatowe.
  • Zmieniono zwiększony limit mocy przedmiotów wypadających z bossów świata.
    • Do tej pory: +100 do min., +100 do maks.
    • Od teraz: +65 do min., +25 do maks.
  • Zmniejszono zakresy mocy przedmiotów rzadkich i legendarnych upuszczanych przez bossów finałowych, takich jak Varshan i Zir. Moc przedmiotów unikatowych nie uległa zmianie. Przykłady (obecny zakres dla przedmiotów unikatowych dotyczył wcześniej wszystkich przedmiotów):
    • Varshan, ranga świata III (poziom 55)
      • Zakres mocy przedmiotów unikatowych: 675–750
      • Zakres mocy przedmiotów rzadkich/legendarnych: 650–725
    • Grigor, ranga świata IV (poziom 75)
      • Zakres mocy przedmiotów unikatowych: 850-925
      • Zakres mocy przedmiotów rzadkich/legendarnych: 800-875
    • Zamrożona Bestia (poziom 85)
      • Zakres mocy przedmiotów unikatowych: 900-925
      • Zakres mocy przedmiotów rzadkich/legendarnych: 850-925
    • Duriel pozostaje bez zmian (zawsze przedmioty o mocy 925)
  • Skalowanie mocy przedmiotów z Podziemi Koszmarów zmieniono tak, aby na wyższych poziomach podziemi gracze częściej znajdowali przedmioty o większej mocy. Przykłady:
    • Potwory poz. 100
      • Zakres mocy przedmiotów legendarnych
        • Do tej pory: 820–925
        • Od teraz: 845–925
      • Zakres mocy przedmiotów rzadkich
        • Do tej pory: 785–925
        • Od teraz: 810–925
    • Potwory poz. 125
      • Zakres mocy przedmiotów legendarnych
        • Do tej pory: 845–925
        • Od teraz: 910–925
      • Zakres mocy przedmiotów rzadkich
        • Do tej pory: 810–925
        • Od teraz: 885–925
  • Wszystkie potwory powyżej poziomu 144 (Podziemia Koszmarów poz. 90+) upuszczają teraz przedmioty o mocy 925.

Interfejs i wrażenia użytkownika

  • Dodano nowe ustawienia, które umożliwiają poruszanie się (w tym ruch za pomocą klawiszy W-A-S-D) po świecie wyłącznie za pomocą klawiatury zamiast myszy.
  • Premie od określonych stanów, takich jak Berserkowanie, wskazują teraz również, czy powiązana premia do obrażeń działa na zasadzie sumy, czy mnożenia.
  • Liczniki czasu wydarzeń są teraz wyświetlane na mapie świata.
  • Efekt wizualny wychłodzenia będzie teraz zmieniał swoją intensywność w zależności od tego, jak niewiele wychłodzonej postaci brakuje do zamrożenia.
  • Zmieniono domyślne przypisanie przycisków na kontrolerze do działań wierzchowca, aby zapewnić większą intuicyjność.
  • W grze za złoto można teraz kupić dodatkową zakładkę skrytki. Maksymalna liczba dostępnych zakładek skrytki wynosi teraz 6.
  • Zmieniono ikony Skrzyni Tajemnic Piekielnego Przypływu oraz Skrzyni Żywej Stali, aby bardziej różniły się one wizualnie od ikon innych skrzyń.
  • Przycisk na kontrolerze służący do potwierdzania ilości złota w interfejsie wymiany zmieniono na trójkąt Yor na konsoli. Umożliwia to naciśnięcie A lub X na konsoli, aby wywołać wirtualną klawiaturę i ręcznie wprowadzić ilość złota podczas wymiany.
  • Wprowadziliśmy nową metodę ponownego przydzielania punktów na drzewku umiejętności.
    • Gracze mogą teraz zrefundować całe ścieżki lub grupy umiejętności, widząc podgląd całości.
    • Gracze od razu zobaczą, ile punktów umiejętności odzyskają i ile złota będzie to kosztować.

GramTV przedstawia:

Sezon Konstruktów wystartuje w Diablo IV o godzinie 19:00 czasu polskiego we wtorek 23 stycznia. Twórcy przygotowali dla społeczności zupełnie nową historię, w której ramach zwiedzimy „zdradziecki skarbiec”, gdzie demony planują zrealizować swoje „okrutne plany” za pomocą tajemniczej technologii. Prawdopodobnie jedną z największych atrakcji będzie możliwość stworzenia własnego mechanicznego towarzysza – tytułowego konstruktu.

Wczytywanie ramki mediów.

Przypomnijmy jeszcze na koniec, że Diablo IV zadebiutowało 6 czerwca ubiegłego roku na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One i Xbox Series X/S.

Komentarze
1
Silverburg
Gramowicz
22/01/2024 10:04

Rozważcie proszę inny sposób formatowania tekstów, na telefonie nie daje się tego czytać.