Deweloperzy ze studia Piranha Bytes zaprezentowali pierwszy pełnoprawny gameplay z gry ELEX II. Podzielili się także nowymi szczegółami na temat produkcji.
Kontynuacja trzecioosobowej gry RPG z 2017 roku od studia Piranha Bytes – ELEX II – została oficjalnie zapowiedziana podczas tegorocznej edycji targów E3. Choć ogólna reakcja graczy na ogłoszenie drugiej części jest bardzo pozytywna, spora część społeczności uważa, że dwójka zbyt mocno przypomina pierwowzór. Deweloperzy ze wspomnianego zespołu postanowili więc wyjaśnić kilka kluczowych kwestii podczas niedawnego wywiadu udzielonego dziennikarzom serwisu Wccftech. Oprócz nowych informacji na temat produkcji otrzymaliśmy trwający niecałe pięć minut materiał z rozgrywki.
Jedną z największych nowości w drugiej części ma być prawdziwe latanie, z którym wiązać będzie się nie tylko osobny system walki powietrznej, ale również wprowadzenie do tytułu uzdolnionych do takowych starć przeciwników, którzy mają charakteryzować się ulepszoną sztuczną inteligencją. Twórcy zapewniają, że do naszych rąk podczas przygód trafi znacznie więcej broni cechujących się przede wszystkim różnorodnością, co z kolei zapewni większą swobodę w wyborze preferowanego stylu grania. Gracz będzie mógł wybrać, czy skoncentruje się na rozwijaniu konkretnego sposobu walki, czy może będzie szukać kombinacji.
GramTV przedstawia:
Tutaj natomiast pojawia się kwestia poziomu trudności gry ELEX II. Piranha Bytes przyznała, że najtrudniejszy dla wielu z graczy może okazać się początek gry. Nie chodzi tutaj wprawdzie o poziom rodem z produkcji typu soulslike, a raczej systemu przypominającego rozwiązania zastosowane w poprzednich grach zespołu. Całą przygodę rozpoczniemy jako tak zwany wolny strzelec, co pozwoli z kolei poznać historię z różnych perspektyw oraz stron i wykonywać zadania dla każdej z nich. Przy tym wszystkim decyzje gracza oraz słowa czy działania mają mieć kluczowe znaczenie dla fabuły – niekoniecznie od razu.
Niestety, deweloperzy na ten moment nie są w stanie podać choćby przybliżonej daty premiery swojego dzieła. Ba, jeszcze do niedawna karta gry na platformie Steam sugerowała debiut w bieżącym roku – teraz znajdziemy tam jedynie nieszczęsne wyrażenie wkrótce. Nie pozostaje więc nic innego, jak czekać!
Redaktor serwisu Gram.pl od lipca 2019 roku i student groznawstwa. Na co dzień zajmuję się newsami, ale czasem napiszę coś dłuższego. Jestem absolutnie uzależniony od kawy, muzyki i dobrych RPG-ów!
Elexa jakoś nie mogłem zdzierżyć. Natomiast Gothic jak i Gothic II Noc Kruka to było mistrzostwo świata :)
Fun_g_1_2_3
Gramowicz
01/07/2021 23:21
Z nowości to frakcja Szczurów i jakaś sekta wyznająca diabły.
Do tego przeniesienie akcji w okolice jakiegoś miasta i atak Scrinów...
Wiem, że to dopiero wczesny etap i będzie jeszcze wiele rzeczy poprawionych, ale jeśli walk powietrznych nie zrobią bardziej dynamicznych to równie dobrze można strzelać z łuku z ziemi do latających przeciwników bo różnicy nie odczujemy.