Far Cry 6 bez ray-tracingu na konsolach. Funkcja pojawi się wyłącznie na PC

Mikołaj Ciesielski
2021/09/22 09:00
2
0

Przedstawicielka Ubisoftu tłumaczy, dlaczego technika śledzenia promieni w czasie rzeczywistym nie będzie dostępna na PlayStation 5 i Xbox Series X/S.

Far Cry 6 bez ray-tracingu na konsolach. Funkcja pojawi się wyłącznie na PC

W zeszłym tygodniu firma AMD opublikowała zwiastun gry Far Cry 6, w którym zaprezentowano unikalne funkcje produkcji dostępne na PC. Jedną z pokazanych atrakcji był ray-tracing, którym, jak się okazuje, cieszyć będą mogli się wyłącznie posiadacze komputerów osobistych. Informację tę w rozmowie z serwisem Wccftech potwierdziła Stephanie Brenham, główna programistka w firmie Ubisoft, która wyjaśniła również, dlaczego technika śledzenia promieni w czasie rzeczywistym nie będzie dostępna na PlayStation 5 i Xbox Series X/S.

Ray-tracing jest funkcją dostępną tylko na PC. W przypadku konsol naszym celem było wykorzystanie nowych możliwości sprzętowych, optymalizacja wydajności ukierunkowana na osiągnięcie rozdzielczości 4K i 60 klatek na sekundę, przy jednoczesnym zapewnieniu, że nowe funkcje gry, takie jak nasz dynamiczny system pogodowy, będą obsługiwane na wszystkich platformach” – wyjaśniła przedstawicielka Ubisoftu.

Na koniec przypomnijmy, że Far Cry 6 zmierza na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One i Xbox Series X/S. Premierę gry zaplanowano na 7 października bieżącego roku.. Zainteresowanych zapraszamy też do zapoznania się z oficjalnymi wymaganiami sprzętowymi gry. Zachęcamy również do obejrzenia obszernego zwiastuna prezentującego najważniejsze elementy produkcji, a także do sprawdzenia popremierowego wsparcia.

GramTV przedstawia:

Komentarze
2
MisioKGB
Gramowicz
22/09/2021 12:57

Co xD, przecież ta gra wygląda jak Far Cry 4 z dodanymi efektami pogody, a oni, że nie uciągnie.

Kash28
Gramowicz
22/09/2021 12:04

RT wnosi bardzo dużo ale też nie zawsze mamy czas aby to podziwiać. Więc z racji na to że konsolki są za słabe do 4k@60fps + RT to wybór bardzo dobry. Może z czasem będzie i RT w nowszych produkcjach na tą chwilę 4k@60fps i porządne screen space reflection daje radę bardzo dobrze. Dobry ruch Ubi.