Przedstawicielka Ubisoftu tłumaczy, dlaczego technika śledzenia promieni w czasie rzeczywistym nie będzie dostępna na PlayStation 5 i Xbox Series X/S.
Przedstawicielka Ubisoftu tłumaczy, dlaczego technika śledzenia promieni w czasie rzeczywistym nie będzie dostępna na PlayStation 5 i Xbox Series X/S.
W zeszłym tygodniu firma AMD opublikowała zwiastun gry Far Cry 6, w którym zaprezentowano unikalne funkcje produkcji dostępne na PC. Jedną z pokazanych atrakcji był ray-tracing, którym, jak się okazuje, cieszyć będą mogli się wyłącznie posiadacze komputerów osobistych. Informację tę w rozmowie z serwisem Wccftech potwierdziła Stephanie Brenham, główna programistka w firmie Ubisoft, która wyjaśniła również, dlaczego technika śledzenia promieni w czasie rzeczywistym nie będzie dostępna na PlayStation 5 i Xbox Series X/S.
„Ray-tracing jest funkcją dostępną tylko na PC. W przypadku konsol naszym celem było wykorzystanie nowych możliwości sprzętowych, optymalizacja wydajności ukierunkowana na osiągnięcie rozdzielczości 4K i 60 klatek na sekundę, przy jednoczesnym zapewnieniu, że nowe funkcje gry, takie jak nasz dynamiczny system pogodowy, będą obsługiwane na wszystkich platformach” – wyjaśniła przedstawicielka Ubisoftu.
Na koniec przypomnijmy, że Far Cry 6 zmierza na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One i Xbox Series X/S. Premierę gry zaplanowano na 7 października bieżącego roku.. Zainteresowanych zapraszamy też do zapoznania się z oficjalnymi wymaganiami sprzętowymi gry. Zachęcamy również do obejrzenia obszernego zwiastuna prezentującego najważniejsze elementy produkcji, a także do sprawdzenia popremierowego wsparcia.