Forspoken kosztowało prawdziwy majątek. Sprzedaż gry zawiodła Square Enix

Wincenty Wawrzyniak
2023/03/16 22:10
4
0

W sieci pojawiła się informacja o naprawdę ogromnym budżecie dość ostro krytykowanej gry Forspoken. Sprzedaż z kolei zawiodła firmę Square Enix.

Forspoken spotkało się z bardzo mieszanym odbiorem – zarówno wśród graczy, jak i recenzentów. Nic więc dziwnego, że niedawna informacja o ogromnym budżecie produkcji (podajemy za serwisem GamesRadar) mocno zaskoczyła społeczność. Oprócz tego dowiedzieliśmy się o rozczarowującej sprzedaży produkcji. Kto by się spodziewał.

Forspoken kosztowało prawdziwy majątek. Sprzedaż gry zawiodła Square Enix

Forspoken z ogromnym budżetem i rozczarowującą sprzedażą

Informację o budżecie znaleziono na profilu scenarzystki gry, Allison Rymer, w serwisie LinkedIn. Według tego źródła budżet Forspoken wyniósł ponad 100 milionów dolarów (sic!):
[Allison] odpowiadała za fabułę Forspoken, którego wyprodukowanie kosztowało ponad 100 milionów dolarów.

Jest to o tyle ciekawa sytuacja, że nieco wcześniej firma Square Enix opublikowała nowy raport finansowy, w którym możemy przeczytać, że japońska korporacja nie jest zadowolona ze sprzedaży produkcji:

Recenzje wydanego 24 stycznia Forspoken były trudne do przyjęcia. Niemniej takie aspekty gry jak parkour czy walka zostały odebrane pozytywnie, co zwiększy nasze możliwości deweloperskie w przyszłości. Sprzedaż produkcji jest niska; mimo iż czekają nas jeszcze premiery zaplanowane na luty i marzec, istnieje duże ryzyko spadku przychodów rok do roku. (Yosuke Matsuda, CEO Square Enix)

GramTV przedstawia:

Przypomnijmy, że Forspoken zadebiutowało 24 stycznia bieżącego roku na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5.

Komentarze
4
Kresegoth
Gramowicz
17/03/2023 11:25
Headbangerr napisał:

Niech zgadnę: to wszystko wina graczy.

Oczywiście! Ci, co nie kupili gry, to na pewno toksyczni ludzie, -iści i inne -foby :D

Headbangerr
Gramowicz
17/03/2023 09:18
wolff01 napisał:

Mnie wystraczył krótki klip z protagonistką "w akcji" żeby zobaczyć co to za typ postaci i że na pewno jej nie polubie... 

Mnie sam pomysł na rozgrywkę zbytnio się nie kleił od początku. Nie dla mnie to to.

wolff01
Gramowicz
17/03/2023 09:15
Headbangerr napisał:

Niech zgadnę: to wszystko wina graczy.

Mnie wystraczył krótki klip z protagonistką "w akcji" żeby zobaczyć co to za typ postaci i że na pewno jej nie polubie... może inni gracze też mieli takie wrażenie? Bo to nie jest też tak że ta gra nei była reklamowana...




Trwa Wczytywanie