Jeśli należycie do grona użytkowników przeglądarki Google Chrome, to zapewne zainteresują Was niedawne zmiany, które obwieściła firma z Mountain View. Okazuje się, że już na początku przyszłego roku Chrome Web Store zawiesi dystrybucję aplikacji powstałych na podstawie Manifestu V2. Tu mamy na myśli przede wszystkim wtyczki blokujące reklamy, ad blockery, które początkowo będą tylko aktualizowane, aż do stycznia 2023 roku, gdy to Chrome całkowicie zakończy wsparcie aplikacji na Manifest V2.
Zdaniem Google’a zmiany są podyktowane koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa użytkowników wtyczek, ale nie da się ukryć, że już od dłuższego czasu wydawca Chrome sugeruje, że blokowanie reklam szkodzi przychodom. Niezbyt przychylni zmianom są też wydawcy konkurencyjnych przeglądarek (jak Opera czy Brave), którzy zasugerowali, że nawet w dobie Manifest V3 będą wspierać funkcje wyeliminowane przez nowe zasady. Ostatecznie włodarze Google przekonują, że nowe zasady pozwolą tworzyć jeszcze lepsze blokady reklam, ale działania konkurencji sugerują, że warto trzymać optymizm na wodzy.
Pierwsze zmiany w Chrome Web Store pojawią się po 17 stycznia 2022 roku. Sam Manifest V3 opublikowano w listopadzie minionego roku. Według raportu z lipca tego roku z przeglądarki firmy Google korzysta około 68% internautów.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!