Gracz Baldur's Gate 3 utknął w pewnej lokacji na dobre. Błąd gry czy głupota?

Jakub Piwoński
2024/09/15 13:27
1
0

Jeden z graczy Baldur’s Gate 3 utknął w pewnej lokacji na dobre. Tu po spotkaniu z Nettie.

Jak już zdążyliście się przekonać, Baldur's Gate 3 oferuje graczom ogromne możliwości. Grę można przechodzić na wiele sposobów, rzadko napotyka się przeszkody w postępie gry. Jednak jeden z graczy znalazł się w dość trudnej i zaskakującej sytuacji.

Nettie
Nettie

Gracz utknął w pokoju Nettie na wiele godzin

Dobrze znacie ten moment z rozgrywki. Po uzyskaniu dostępu do Emerald Grove napotykacie Nettie, uczennicę druida. Można jej wyznać, że jest się zarażonym pasożytem Illithid. Nettie reaguje na różne sposoby, w zależności od wybranej ścieżki dialogowej. W większości przypadków pozwala jednak odejść, jeśli gracz obieca wypić truciznę. Jeśli się jej odmówi, Nettie staje się wroga i zamyka drzwi. Po jej pokonaniu można zdobyć diadem, Klucz Starożytnych, który otwiera drzwi do pokoju. W ten oczywisty sposób można za pomocą klucza opuścić pokój. Można… jeśli się go przypadkowo nie wyśle do obozu. Co więc w sytuacji, jeśli klucz z własnej wini się traci?

Możliwości opuszczenia pokoju są ograniczone. Jeśli masz Narzędzia Złodziei, możesz wytrychem wydostać się na zewnątrz, a jeśli masz czar Pukanie, możesz magicznie otworzyć drzwi. Jeśli masz czar mobilności, taki jak Mglisty krok, możesz również potencjalnie teleportować się z pokoju. Jeśli jednak w tym konkretnym scenariuszu zabraknie ci wszystkich tych potencjalnych narzędzi ucieczki, zostaniesz całkowicie uwięziony.

Tak naprawdę nie obwiniam gry za to, że jestem głupi, ale stary... żeby dać upust mojej soli... jak do cholery ta blokada softlock w grze jest nadal w tym momencie?

GramTV przedstawia:

Jeden z graczy popełnił ten błąd, czym podzielił się na Reddicie. Utknął w pokoju na kilka godzin bez możliwości powrotu. Sytuację utrudnił fakt, że miała ona miejsce trybie honorowym, gdzie nie ma możliwości cofania ruchów. Dodatkowo, nie dało się skorzystać z opcji szybkiej podróży ani wejścia do obozu, ponieważ pokój działał jako wroga strefa.

Wnioski z tej historii są dwa. 1. Czytaj opisy przedmiotów. 2. Częściej zapisuj grę.

Komentarze
1
kmicic66
Gramowicz
16/09/2024 16:05

Nie grałem w BG 3, bo to raczej nie moja bajka, ale ciekawi mnie, jak gracz wyszedł z tych opałów?