Podczas gdy trwają prace nad kolejną odsłoną Battlefield, fani serii FPS wyrazili swoje niezadowolenie z obecnej mechaniki poruszania się i ślizgania.
Nowa część strzelanki wojennej Battlefield, ma zaoferować poprawioną rozgrywkę i ruch postaci, jednak gracze chcą konkretnych zmian, które sprawią, że rozgrywka stanie się bardziej realistyczna i lepiej odda ducha militarnych strzelanek. Pytanie tylko czy EA się ugnie i dokona stosownych zmian.
Battlefield 2042
Gracze chcą zmian w systemie poruszania się w nowym Battlefieldzie
7 marca Electronic Arts oraz deweloperzy z DICE ujawnili szczegółowe informacje na temat dużych zmian w rozgrywce nadchodzącej części serii. Mimo iż gra jest we wczesnej fazie produkcji, twórcy już teraz koncentrują się na optymalizacji systemów sieciowych i kluczowych elementów gameplayu.
Wśród zmian znajdą się nowe wzorce odrzutu broni, poprawione animacje ruchu, lepsza mechanika strzelania z dostosowaną kamerą oraz nowe wskaźniki opcji ruchu. Gra ma działać na serwerach zoptymalizowanych do 60 Hz, a także wprowadzić ulepszony system sprintu w pozycji kucającej, skoków bojowych i przewrotów przy lądowaniu. Te zmiany mogą sprawić, że nowa odsłona serii będzie diametralnie różnić się od Battlefield 2042. Jednak jednym z elementów, który nie został poruszony w aktualizacji, jest mechanika ślizgania się, budząca kontrowersje wśród graczy od kilku lat.
Użytkownik Reddita Weirdolx wyraził swoje zdanie na temat mechaniki ruchu w Battlefield, twierdząc, że ślizganie psuje doświadczenie z gry. Jego zdaniem sprawia ono, że rozgrywka przypomina bardziej Call of Duty lub dynamiczną strzelankę arcade niż realistyczny militarny shooter. Gracz zasugerował, że deweloperzy powinni całkowicie usunąć ślizganie lub przynajmniej ograniczyć możliwość wielokrotnego jego używania w krótkim czasie. Wielu graczy zgadza się z tym stanowiskiem i domaga się zmian.
GramTV przedstawia:
Wśród propozycji zmian pojawiły się sugestie dotyczące krótszego dystansu ślizgu lub dłuższego czasu regeneracji po jego wykonaniu, aby gracze nie mogli nadużywać tej mechaniki w starciach. Część społeczności wskazuje również, że ślizganie w Battlefield 2042 nie uwzględnia realistycznej bezwładności, a anulowanie skoku odbiera grze jej charakterystyczną wojskową taktyczność. Nie wszyscy fani są jednak zadowoleni z tych propozycji. Niektórzy twierdzą, że ślizganie sprawia, iż rozgrywka jest bardziej płynna, co pozytywnie wpływa na dynamikę walk.
Wydaje się, że EA i DICE mogą wziąć pod uwagę opinie graczy i dostosować rozgrywkę do ich oczekiwań.Twórcy wykorzystują program Battlefield Labs, który pozwala testować nowe funkcje i zmiany przed premierą. Nadchodząca odsłona Battlefield powstaje przy udziale największego zespołu deweloperskiego w historii serii.
Nowy Battlefield ma zadebiutować w roku fiskalnym 2026 EA, czyli między 1 kwietnia 2025 a 31 marca 2026. Jakie jest wasze zdanie w tym temacie?
Ja to widzę podobnie jak "strafe jump" w Quake 3, kucanie w Counter-Strike itp. Jeżeli mechanika jest na tyle skopana że w zasadzie musisz ją używać i nie wygląda to dobrze to nie powinna istnieć.
Strafe jumping to był bug. I twórcy postanowili go zostawić bo gracze mieli fun z tego. Ale efekt tego jest taki że w zasadzie to jedyny sposób w jaki się poruszasz w Quake bo jest to zwyczajnie szybsze a szybkość robi dużą różnicę w Quake.
W Counter-Strike w zasadzie każde starcie kończy się tak że ci co do siebie strzelają kucają. Co wygląda idiotycznie.
Znowu w strzelankach jak masz wślizg to utrudniasz przeciwnikowi strzelanie w Ciebie więc w zasadzie zawsze go używasz. I wygląda to absurdalnie.
Tylko trzeba uważać bo jest granica pomiędzy usuwaniem idiotycznych mechanik które wyglądają komicznie a usuwaniem "fun"-u z gry.
koNraDM4
Gramowicz
Ostatni poniedziałek
Jak dla mnie to są lepsze serie do tego, pomimo sporych map to wciąż dość dynamiczna seria gier gdzie takie wślizgi pasują choć zgadzam się, że mogłyby mieć jakiś cooldown.