GTA 6 jest prawdopodobnie w pełni grywalne. Były pracownik Rockstara wypowiada się o stanie gry

Mikołaj Berlik
2025/02/03 16:00
8
1

Tytuł powinien zadebiutować w 2025 roku.

W ostatnim czasie otrzymujemy kolejne informacje o GTA 6 - już od czasu udostępnienia pierwszego zwiastuna fani starają się domyślić lub też dowiedzieć się jak najwięcej szczegółów na temat bardzo wyczekiwanej kontynuacji kultowej serii Rockstara. Jeden z byłych pracowników firmy wypowiedział się ostatnio o stanie technicznym gry - poruszył on także inne tematy.

GTA 6
GTA 6

GTA 6 - na jakim etapie rozwoju znajduje się tytuł?

Na kanale Kiwi Talkz na YouTube mogliśmy zobaczyć wywiad z byłym pracownikiem Rockstara, odpowiedzialnym za współtworzenie między innymi GTA 5 oraz Red Dead Redemption 2 (film nie jest już publiczny). Poruszono tam wiele kwestii dotyczących nowego tytułu, w tym na przykład ograniczoną liczbę klatek na sekundę w momencie premiery gry. Pojawiły się także spekulacje na temat obecnego stanu rozwoju całego projektu - jako były pracownik York ma spore pojęcie o procesie tworzenia tak ambitnych i rozbudowanych produkcji.

GramTV przedstawia:

Jak już wiemy, premiera GTA 6 została zaplanowana na bieżący rok, co nie daje deweloperom zbyt dużo czasu na dalszy rozwój czy też korekty. Mike York stwierdził, że w tym momencie gra jest już prawdopodobnie grywalna, a głównym obszarem prac jest dodawanie niektórych elementów oraz wyłapywanie i usuwanie jak największej ilości błędów. Opisany proces obejmuje także oczywiście testowanie gry. Pojawił się również temat potencjalnych opóźnień, lecz według Yorka nie jest to zbyt prawdopodobne.

Jak już wspomnieliśmy, GTA 6 ma zadebiutować w tym roku na PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S. W przyszłości ma powstać także wersja na komputery osobiste. W ostatnim czasie poruszono temat ceny gry.

Komentarze
8
Mikołaj
Gramowicz
07/02/2025 10:01
koNraDM4 napisał:

Szczerze mówiąc ja bym się nie zdziwił gdyby Rockstar wcale nie podniósł standardu tylko puścił grę po obecnych cenach przeciętnej gry AAA licząc na szybki zwrot z modułu Online.

Jeszcze lepiej gdyby R* sprzedawał GTA6 za mniej niż obecne ceny AAA. To by się nieźle odbiło rykoszetem po giereczkowie. Tak się nie stanie ale pomarzyć można

koNraDM4
Gramowicz
04/02/2025 17:47
Silverburg napisał:

Uciąłem większość Twojej wypowiedzi, aby łatwiej się czytało. Zgadzam się, że inne gry nie będą miały tyle zawartości, co GTA (o ile wierzyć twórcom), więc nie będzie podstawy do podniesienia cen. Jednakże chyba wszyscy pamiętamy fikołki intelektualne wszelkiej maści redaktorów, którzy podwyżki cen gier w 2022 roku nazywali "nowym standardem cenowym". Wtedy też nie wszystkie produkcje były warte podwyższonych cen, a jednak ceny zgodnie podnieśli wszyscy. Uważam, że w tym przypadku będzie tak samo.

Nie mam za złe ucinania bo to jedyny sensowny sposób by krótko odpowiedzieć na tak długą wiadomość. 

Oczywiście będzie tak jak mówisz ale moim zdaniem za szybko miałoby wejść kolejne podwyższenie cen więc prawdopodobnie do tego pociągu wejdzie większość studiów robiących gry AAA po czym część (być może nawet ponad połowa) wykolei się w zderzeniu z rzeczywistością bo dobra sprzedaż będzie zarezerwowana do tych najbardziej popularnych i uznanych serii nawet jeśli mają gorsze momenty. Mi nawet nie chodzi tyle o zawartość co o to jak dana seria gier jest widziana przez kogoś kto nie jest zapaleńcem jeśli chodzi o gry tylko powiedzmy zna te bardziej popularne serie. Bo GTA znają nawet ci, którzy praktycznie w gry nie grają i to właśnie bycie niejako fenomenem gwarantuje dobrą sprzedaż bo ludzie kojarzą tą markę i to dobrze kojarzą. My jako zapaleńcy odwiedzający takie portale jak ten możemy np. kręcić nosem że w Online są cheaterzy lub grind ale ktoś kto np. gra w to tylko ze znajomymi nie patrzy na takie rzeczy - nie rozdrabnia gry na szczegóły by zastanowić się czy warto tyle wydać bo wychodzi z założenia że albo za drogo jak za grę (jakąkolwiek) albo że to GTA więc kupi bo to dobre i pełno tego w reklamach i sporo znajomych gra. Inne popularne serie trochę odstają pod względem świadomości w głowach właśnie takich niedzielnych graczy. 

Szczerze mówiąc ja bym się nie zdziwił gdyby Rockstar wcale nie podniósł standardu tylko puścił grę po obecnych cenach przeciętnej gry AAA licząc na szybki zwrot z modułu Online.

Silverburg
Gramowicz
04/02/2025 09:30
koNraDM4 napisał:

I co to zmieni? Pytam poważnie bo te inne gry nie będą GTA więc mało prawdopodobne, że im się utrzyma ten "standard".

Uciąłem większość Twojej wypowiedzi, aby łatwiej się czytało. Zgadzam się, że inne gry nie będą miały tyle zawartości, co GTA (o ile wierzyć twórcom), więc nie będzie podstawy do podniesienia cen. Jednakże chyba wszyscy pamiętamy fikołki intelektualne wszelkiej maści redaktorów, którzy podwyżki cen gier w 2022 roku nazywali "nowym standardem cenowym". Wtedy też nie wszystkie produkcje były warte podwyższonych cen, a jednak ceny zgodnie podnieśli wszyscy. Uważam, że w tym przypadku będzie tak samo.




Trwa Wczytywanie