GTA 6 na premierę może mieć tylko 30 klatek na sekundę. Były pracownik Rockstara wątpi w firmę

Mikołaj Berlik
2025/01/30 15:15
1
0

Lepszą optymalizację mamy zobaczyć dopiero na PC.

Od czasu pierwszego zwiastuna GTA 6 fani cały czas starają się znaleźć kolejne wskazówki dotyczące zawartości jednej z najbardziej oczekiwanych produkcji ostatnich lat. Ostatnio mieliśmy okazję zobaczyć przecieki opisujące detale rzekomo wprowadzone przez Rockstar Games, a także poruszono kontrowersyjny temat ceny produkcji. Tym razem jeden z byłych pracowników skomentował kwestię liczby fps-ów poza komputerami osobistymi.

GTA 6
GTA 6

GTA 6 - opinia animatora na temat możliwości konsol

W rozmowie z Kiwi Talkz mogliśmy usłyszeć opinię byłego animatora, Mike’a Yorka, na temat możliwości Rockstara do wydania GTA 6 działającego w 60 klatkach na sekundę. Usłyszeliśmy, że deweloperzy mogą mieć z tym problem i nie można wykluczać scenariusza, w którym tytuł na konsolach Xbox Series X/S oraz PlayStation 5 zostanie zablokowany na liczbie 30 fps-ów. York przewiduje, że ewentualne wydanie na PC zostanie już znacznie lepiej zoptymalizowane z użyciem nowocześniejszego sprzętu, dzięki czemu bez problemu osiągnie tam pożądaną płynność. Warto dodać, że GTA 5 udostępnione początkowo tylko na konsolach PlayStation 3 i Xbox 360 również nie osiągało w tamtym czasie 60 klatek na sekundę.

Nie sądzę, by początkowa wersja osiągnęła 60 klatek na sekundę, chyba że uzyska te 60 fps-ów poprzez użycie skalowania AI, tak jak robi to PlayStation, chyba że pojawi się coś pomagającego uzyskać te 60 fps-ów. Nie sądzę, by na podstawowej konsoli, takiej jak PS5, udało się uzyskać 60 klatek na sekundę. Możliwe, że na PS5 Pro, ale nadal wątpię.

GramTV przedstawia:

Przypomnijmy, że GTA 6 ma zostać wydane jesienią 2025 roku. Tytuł początkowo ukaże się wyłącznie na PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S, a następnie Rockstar będzie pracowało nad udostępnieniem produkcji graczom pecetowym.

Komentarze
1
MisticGohan_MODED
Gramowicz
30/01/2025 18:26

Zero zaskoczenia.