Deweloper przyznaje, że studio PlatinumGames „nie było wystarczająco doświadczone”.
Deweloper przyznaje, że studio PlatinumGames „nie było wystarczająco doświadczone”.
Zapowiedź Scalebound miała miejsce na targach E3 w 2014 roku. Studio PlatinumGames, które na swoim koncie ma m.in. serię Bayonetta, miało dostarczyć posiadaczom konsol Xbox One grę akcji z gatunku slasherów. Niestety na początku 2017 roku Microsoft podjął decyzję o skasowaniu projektu. Po blisko 5 latach od anulowania gry do całej sytuacji postanowił wrócić Hideki Kamiya, projektant i reżyser w PlatinumGames, który przeprosił graczy oraz przyznał, że studio nie było dość doświadczone, by móc stworzyć taką produkcją jak Scalebound.
„To było duże wyzwanie dla PlatinumGames. Pracowaliśmy w środowisku, do którego nie byliśmy przyzwyczajeni. Rozwijaliśmy produkcję na silniku Unreal, nie posiadaliśmy też niezbędnej wiedzy, by stworzyć grę opartą na funkcjach sieciowych. Przeszkody, które musieliśmy pokonać, były bardzo duże” – tłumaczy Kamiya.
„Nie byliśmy wystarczająco doświadczeni i nie potrafiliśmy przeskoczyć tej ściany, co doprowadziło do tego, co ostatecznie się wydarzyło. Przepraszamy graczy, którzy czekali na [Scalebound – dop. red.], a ponadto przepraszam Microsoft, który zaufał nam jako partnerowi biznesowemu. Pragnę przeprosić zarówno jako twórca, jak i członek PlatinumGames” – dodaje deweloper.
Na koniec warto przypomnieć, że studio PlatinumGames skupia się obecnie na grze Bayonetta 3. Kolejna odsłona przygód ekscentrycznej wiedźmy ma zadebiutować na rynku już w przyszłym roku. Niestety na ten moment nie znamy dokładnej daty premiery produkcji. Wiadomo jednak, że tytuł, podobnie jak druga część serii, będzie tytułem ekskluzywnym dla konsoli Nintendo Switch.