Hideki Kamiya przeprasza graczy za skasowanie Scalebound. Gra przerosła twórców

Mikołaj Ciesielski
2021/11/20 10:30
2
0

Deweloper przyznaje, że studio PlatinumGames „nie było wystarczająco doświadczone”.

Hideki Kamiya przeprasza graczy za skasowanie Scalebound. Gra przerosła twórców

Zapowiedź Scalebound miała miejsce na targach E3 w 2014 roku. Studio PlatinumGames, które na swoim koncie ma m.in. serię Bayonetta, miało dostarczyć posiadaczom konsol Xbox One grę akcji z gatunku slasherów. Niestety na początku 2017 roku Microsoft podjął decyzję o skasowaniu projektu. Po blisko 5 latach od anulowania gry do całej sytuacji postanowił wrócić Hideki Kamiya, projektant i reżyser w PlatinumGames, który przeprosił graczy oraz przyznał, że studio nie było dość doświadczone, by móc stworzyć taką produkcją jak Scalebound.

To było duże wyzwanie dla PlatinumGames. Pracowaliśmy w środowisku, do którego nie byliśmy przyzwyczajeni. Rozwijaliśmy produkcję na silniku Unreal, nie posiadaliśmy też niezbędnej wiedzy, by stworzyć grę opartą na funkcjach sieciowych. Przeszkody, które musieliśmy pokonać, były bardzo duże” – tłumaczy Kamiya.

Nie byliśmy wystarczająco doświadczeni i nie potrafiliśmy przeskoczyć tej ściany, co doprowadziło do tego, co ostatecznie się wydarzyło. Przepraszamy graczy, którzy czekali na [Scalebound – dop. red.], a ponadto przepraszam Microsoft, który zaufał nam jako partnerowi biznesowemu. Pragnę przeprosić zarówno jako twórca, jak i członek PlatinumGames” – dodaje deweloper.

Na koniec warto przypomnieć, że studio PlatinumGames skupia się obecnie na grze Bayonetta 3. Kolejna odsłona przygód ekscentrycznej wiedźmy ma zadebiutować na rynku już w przyszłym roku. Niestety na ten moment nie znamy dokładnej daty premiery produkcji. Wiadomo jednak, że tytuł, podobnie jak druga część serii, będzie tytułem ekskluzywnym dla konsoli Nintendo Switch.

GramTV przedstawia:

Komentarze
2
Karfein
Gramowicz
20/11/2021 22:19

"podobnie jak druga część serii, będzie tytułem ekskluzywnym dla konsoli Nintendo Switch" - z tym że Bayonetta 2 nie jest tytułem ekskluzywnym Switcha, bo wyszła też na WiiU :)

wolff01
Gramowicz
20/11/2021 13:10

Szkoda. Mimo irytującego bohatera, była to jedna z tych gier która zapowiadał się bardzo fajnie. Ale ranysiu, już 5 lat minęło od skasowania?

Swoja drogą, nigdy nie dowiemy się prawdy, ale jeśli multiplayer wpłynął na skasowanie tego to jpd...