New World i afera z wewnętrznym sklepem. Amazon odpowiada

Wincenty Wawrzyniak
2021/05/19 22:30
0
0

Amazon Game Studios postanowiło odpowiedzieć na niedawne przecieki dotyczące wewnętrznego sklepu oraz mikropłatności w grze New World.

Jak podaje serwis PC Gamer, jakiś czas temu testerzy gry New World od Amazon Game Studios otrzymali informację o wewnętrznym sklepie, w którym można wydawać prawdziwe pieniądze. Nietrudno się więc domyślić, że społeczność wyczekująca premiery MMORPG-a mocno się zaniepokoiła, a część graczy postanowiła nawet zgłosić się o zwrot pieniędzy na platformie Steam. Ostatecznie do całej sytuacji odniosło się samo studio w dość długim liście opublikowanym na Twitterze.

New World i afera z wewnętrznym sklepem. Amazon odpowiada

Deweloperzy wyjaśnili, że głównym celem posiadania takiego sklepu (in-game storefront) jest zapewnienie punktu sprzedaży osobom, które uznają przedmioty z takowego sklepu za wystarczająco wartościowe, aby chcieć je zakupić. Tym, czego twórcy chcą za wszelką cenę uniknąć, jest z kolei sprawienie wrażenia, że gracz potrzebuje kupić coś ze sklepu, aby doświadczyć wszystkiego, co gra ma do zaoferowania. Dostaliśmy przy tym zapewnienie, iż wszyscy gracze otrzymają pełne doświadczenie, niezależnie od tego, czy kiedykolwiek zdecydują się cokolwiek w takim sklepie kupić.

GramTV przedstawia:

O ile brzmi to w porządku – zwłaszcza, gdy Rich Lawrence, przedstawiciel studia, poinformował, że na premierę wszelkie przedmioty w sklepie miałyby być wyłącznie przedmiotami kosmetycznymi – tak dalsza część wiadomości niepokoi znacznie bardziej. Pojawiła się bowiem wzmianka o przedmiotach typu quality-of-life, czyli wszelkiego rodzaju boostery pozwalające szybciej zdobywać doświadczenie i inne tego typu rzeczy. Jednocześnie deweloper zapewnia, iż takie przedmioty w żaden sposób nie wpłyną na świat gry, nie zaburzą jego równowagi i nie będą dawały nikomu żadnego rodzaju przewagi.

Wczytywanie ramki mediów.

Plusem jest jednak fakt, że wszystko ma zostać wcześniej przetestowane. Deweloperzy na pewno nie chcą uprzykrzać życia graczom, a przecież osób, które pokładają w New World naprawdę spore pokłady nadziei (czytaj: na przykład ja), jest całkiem sporo. To jednak nie wszystko.

Chcąc zapewnić przejrzystość planów deweloperów, możemy w przyszłości spodziewać się czegoś w rodzaju przepustki bojowej, która okresowo łączyłaby przedmioty ze sklepu z innymi nagrodami. To również zostanie przetestowane z wyprzedzeniem. Pozostaje trzymać kciuki, że wszystko się uda. New World ma zadebiutować na rynku 31 sierpnia bieżącego roku wyłącznie na komputerach osobistych.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!