Kosmos, stary zamek, fotorealistyczny las – i wiele innych miejsc.
Odpowiedzialny za bibliotekę Megascans zespół Quixel opublikował niedawno wideo, na którym zaprezentował 40 różnorodnych miejsc stworzonych w środowisku UE5. Każde z nich prezentuje się fenomenalnie – głębia i poziom detali tych scenerii zachwycają. Nagranie obejrzycie na końcu newsa.
Podobno stworzenie dem z wszystkimi tymi lokacjami zajęło grupie Quixel zaledwie 90 dni. Zamysł był następujący: trzech artystów miało “wykonać coś pięknego i inspirującego" przy użyciu Megascans i UE5, budując każde z miejsc w zaledwie trzy dni.
GramTV przedstawia:
Nie jest to pierwszy fenomenalny pokaz możliwości Unreal Engine 5, o którym pisaliśmy w ostatnim czasie. Niedawno do internetu trafiło chociażby wideo z fotorealistyczną reprezentacją opuszczonej stacji kolejowej. Z kolei kilku modderów bawi się w dodawanie superbohaterów do miasta przyszłości z The Matrix Awaken's City Project. W metropolii, która także powstała na silniku UE5, zagościli już Superman, Spider-Man i Batman.
Za dużo w życiu widziałem już dem prezentujących możliwości nowego silnika. Nie przypominam sobie aby jakikolwiek tytuł potem na tym silniku tak wyglądał. Niestety drogie dzieci tak gry nie będą wyglądać, za rok, czy dwa. Może za dekadę, z 2 powodów:
1. Sprzęt na którym to zaprezentowano to jest top tego co jest na rynku (i zapewne sprzężone GPU), a i możliwe że to 24FPS. Nie stać Was na niego jak i 99% populacji graczy. Musi minąć minimum jedna generacja konsol, aby pod strzechy zagościł sprzęt o odpowiedniej mocy obliczeniowej.
2. Praktyka pokazuje jedno, aby nauczyć się silnika to trzeba na nim zrobić minimum jeden tytuł, a najlepiej kilka. A i tak ostatecznie wychodzi, że tylko twórcom udaje się wycisnąć z niego max.