Szef Xboxa, Phil Spencer, chce powrotu klasycznych serii, a jeden z deweloperów skorzystał z okazji i stwierdził, że „bardzo dobrze się do tego nadaje”.
W oficjalnym podcaście Xboxa, Phil Spencer wyraził chęć przywrócenia niektórych uśpionych serii, które przez lata pozostawały nietknięte i zaniedbywane. Wraz z przejęciem Activision Blizzard, katalog gier do odświeżenia bardzo mocno się powiększył, ale Spencer zażartował, że tym razem ma na myśli serię Hexen.
Kiedy Hexen wróci? To właśnie ludzie chcą wiedzieć.
Hexen to pośrednia kontynuacja jeszcze starszej gry Heretic. Ten tytuł był strzelanką pierwszoosobową z 1995 roku, w której do eksterminacji wrogów zamiast wymyślnych broni, używa się magii. Mimo tego gra jest równie krwawa jak Doom.
Spencer chce powrotu wielu klasycznych gier
Wypowiedź Spencera przyciągnęła uwagę Samuela Villareala, głównego programisty silnika w Nightdive Studios, który polecił usługi swojego studia, jako doświadczonej w takich zadaniach ekipy.
Ja tylko informuję, że posiadając długą historię i rozległą wiedzę o Heretic i Hexen, ja i mój zespół bardzo dobrze nadajemy się do tego zadania.
Wczytywanie ramki mediów.
GramTV przedstawia:
I nie są to przecież puste przechwałki. Nightdive Studios są twórcami tegorocznego niesamowitego remake'u System Shock, ale na przestrzeni lat zespół ten wskrzesił niezliczone klasyki na PC - od Turoka przez Blade Runnera i po nadchodzącego remasteru Star Wars: Dark Forces. Warto też zauważyć, że Nightdive stoi również za remasterem Quake 2, który był wspólnym dziełem innych studiów będących własnością Xbox - id Software i Machine Games. Nie byłaby to więc pierwsza współpraca pomiędzy firmami.
Zresztą sam Spencer podał remaster Quake 2 jako przykład tego, jak we właściwy sposób przywrócić blask klasycznej grze.
Uważam, że remaster Quake 2 był niesamowity. Wykonali naprawdę dobrą robotę, ponownie odwiedzając grę, czyniąc ją aktualną, ale jednocześnie nie pozostawiając historii za sobą. Dlatego chętnie zobaczyłbym więcej takich rzeczy. Drażnię się z takimi rzeczami jak Hexen tylko dlatego, że pamiętam, jak grałem w tę grę jako dziecko. Nie mam takiego planu, ale myślę, że kiedy spojrzysz na wszystkie franczyzy, które są częścią naszych zespołów, istnieje dla nas szansa, aby wrócić, nawet jeśli będzie to tylko po to, aby rozpoznać moment i znaczenie tych rzeczy w branży gier.
Gry, filmy, seriale, komiksy, technologie i różne retro
graty. Lubię także sprawdzać co słychać w kosmosie. Kiedy przytrafia się okazj wyjeżdżam w podróże dalekie lub bliskie i robię tam masę zdjęć.