Sony niezbyt przyłożyło się do obsługi Standard Dynamic Range, co wyraźnie przekłada się na jakość obrazu w grach z konsoli PlayStation 4.
Sony niezbyt przyłożyło się do obsługi Standard Dynamic Range, co wyraźnie przekłada się na jakość obrazu w grach z konsoli PlayStation 4.
Wygląda na to, że nawet jeśli PlayStation 5 oferuje masę usprawnień technologicznych względem poprzedniej, ósmej generacji konsol, to gry z PS4 wciąż mogą wyglądać znacznie gorzej na nowych sprzętach. Redakcja Digital Foundry ustaliła, że PS5 z automatu uruchamia wszystkie tytuły ze wsparciem dla High Dynamic Range (HDR), ale gdy nasz wyświetlacz go nie obsługuje i przeskoczymy na Standard Dynamic Range (SDR) to nie wszystko działa, jak należy.
PlayStation 5 nie wyświetla poprawnie zawartości wspierającej SDR, co prowadzi do wyraźnych zmian w tonacji czy kolorystyce i sprawia, że obraz z PS5 wygląda o wiele gorzej niż na PlayStation 4. Największe różnice widać dla czerni, która dodatkowo przełamuje się w jeszcze ciemniejsze cienie, prowadząc do tzw. Black crush. Wystarczy spojrzeć na załączony do wiadomości wpis.
Jednym słowem, nawet jeśli posiadany przez nas wyświetlacz niezbyt dobrze radzi sobie z HDR, to osiągnięty ze wsparciem technologii obraz będzie ładniejszy w grach, które go nie obsługują z automatu, bo PS5 nie radzi sobie z SDR.