Gracze będą musieli szukać zasobów i prowadzić śledztwa w postapokaliptycznym świecie.
Raptem kilka dni temu ukazał się nowy gameplay z Atomfall. Długi materiał pozwalał przyjrzeć się eksploracji, śledztwom czy walce. Teraz Rebellion opublikowało nowy zwiastun, którego narratorem jest szef projektu, Ben Fisher, oferujące głębsze spojrzenie na grę.
Atomfall
Atomfall z nowym zwiastunem. Eksploracja opuszczonego budynku i walka
Zwiastun podkreśla, że gracze będą musieli ostrożnie przeszukiwać i zbierać potrzebne im przedmioty. Rozpoczyna się od pokazania gracza, który po cichu eksploruje opuszczony budynek w poszukiwaniu zasobów.
Podczas poszukiwania materiałów znajdziemy również notatki, które pozwolą zdobyć więcej wskazówek do kontynuowania śledztwa. Materiał udostępniony przez deweloperów pokazuje również walkę – początkowo zabójstwo z ukrycia, a następnie otwarte starcie. Kiedy protagoniście kończą się naboje, musi przejść na inną broń, aby pokonać kolejnych wrogów. Pełen materiał znajduje się na dole wiadomości.
Atomfall to inspirowana prawdziwymi wydarzeniami, survivalowa gra akcji, której historia rozgrywa się pięć lat po atomowej katastrofie w Anglii Północnej. Odkrywaj fikcyjną strefę kwarantanny, zbieraj zasoby, wytwarzaj przedmioty i handluj. Korzystaj z siły i perswazji, by przedzierać się przez brytyjską wieś pełną dziwacznych postaci, mistycyzmu, kultów i zbuntowanych rządowych agencji. Za sprawą Atomfall studio Rebellion (twórcy gier Sniper Elite i Zombie Army) zaprasza cię do rozwikłania mrocznej tajemnicy i poznania prawdy o tragicznych zdarzeniach sprzed lat. – czytamy w opisie gry.
GramTV przedstawia:
Atomfall ukaże się 27 marca 2025 roku. Gra zmierza na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One i Xbox Series X/S.
Wiecie co mi to przypomina? Jak robili prezentację Doom Eternal to pracownik ID Software się śmiał później w wywiadzie że ich gra jest generalnie bardzo prosta więc on próbował na prezentację sprawić by wyglądało to lepiej próbując skakać, zabijać przeciwników w locie i ogólnie udawać że wszystko jest bardziej ciekawe niż rzeczywiście jest. Bo to naprawdę po prostu shooter gdzie nie przeładowujesz więc biegniesz do przodu i wszystko niszczysz. I na ogół skupiasz się na jednym przeciwniku i pracujesz aż nikt nie zostanie.
Tutaj np. tak długo gadał o tym że shotgun jest pusty że pewnie ze 2x by go przeładował.
Nie żeby coś źle zrobił. Fajna prezentacja. Ale powinien to zrobić 3x płynniej a przeciwnicy powinni być bardziej agresywni żebyś MUSIAŁ się przełączyć na melee bo nie masz czasu na przeładowanie.
Świetny przykład to Kingdom Come 2. Ta gra ma swój problem bo ataki przeciwników przerywają zmianę broni co wg mnie jest bugiem ALE co najważniejsze - jeżeli zaatakuję grupę z kuszy to zaraz przybiegną i mnie zaatakują. Nie będę miał szansy naciągnąć kuszy drugi raz. Z łukiem może ze 2x zaatakuje. Sagitarius daje mi możliwość krótkiego sprintu by mieć w ogóle szansę by naciągnąć kolejną strzałę jak pracownicy są już na mnie. Ale na ogół zanim przeciwnik na dobre dobiegnie z uwagi na ten problem ze zmianą broni przełączam się na miecz lub halabardę.
Bo serio - jak gra nie zmusi mnie do zmiany broni albo amunicja nie będzie trudno dostępna to zwyczajnie bym przeładował strzelbę by załatwić ostatnich dwóch. Dodatkowo strzelba to świetna broń na przeciwników z pałkami.