Poznaliśmy powód zablokowanych fps-ów w Bloodborne. Architekt PS5 Pro potwierdził informację.

Mikołaj Berlik
2024/12/19 13:30
1
0

Fani produkcji wciąż liczą na nową wersję gry.

W ubiegłym miesiącu doczekaliśmy się premiery PlayStation 5 Pro. Nowa konsola Sony otrzymała kilka ulepszeń względem podstawowej wersji oraz nową funkcję pozwalającą na zwiększenie jakości grafiki w tytułach wydanych na PlayStation 4. Nie zwiększało to jednak liczby klatek na sekundę, o czym wypowiedział się projektant konsoli.

Bloodborne
Bloodborne

Bloodborne - odpowiedź na kwestię 60 klatek na sekundę

Redakcja WccfTech przeprowadziła wywiad z Markiem Cernym. Głównym tematem były gry na PlayStation 5 Pro, a jednym z nich okazała się rozgrywka w klatkach na sekundę na poziomie trzydziestu. Przy okazji premiery konsoli zobaczyliśmy nagrania z Bloodborne prezentujące poprawioną grafikę stworzoną z użyciem wspomnianego Boost Mode. W wywiadzie dowiedzieliśmy się, że kwestie płynności gameplayu będą trudne do rozwiązania ze względu na brak VRR.

W porządku. To jest coś, co mnie bardzo zainteresowało. W momencie premiery PS5 istniało kilka tytułów na PlayStation 4, takich jak Bloodborne i The Last Guardian, które przez cały cykl życia były łatane, aby mieć zablokowany tryb 30 klatek na sekundę. Jeśli wrócisz do wersji 1.0 dysku, będą one również miały odblokowaną liczbę klatek na sekundę. Czy Sony prowadziło rozmowy w celu ponownego przeanalizowania tej kwestii, aby odblokować te liczby klatek na sekundę na PS5 Pro?

Mark Cerny: Obawiam się, że nie mogę nic powiedzieć na temat Bloodborne lub innego tytułu, o którym wspomniałeś na PS5 Pro. Zazwyczaj gry na PS5 Pro działają w trybie, który nazywamy Boost Mode. W tym trybie dajemy grze do dyspozycji cały procesor graficzny i szybszą pamięć, ale wszelkie ograniczenia są nadal obecne w wersji na PS5 Pro. Są więc rzeczy, które zdecydowanie się poprawią, i takie, które pozostaną bez zmian. Powiem, że jeśli twoja gra ma VRR, powinieneś zobaczyć znacznie wyższą liczbę klatek na sekundę na PS5 Pro.

GramTV przedstawia:

Na koniec przypomnijmy, że nie otrzymaliśmy zapowiedzi żadnej odświeżonej wersji Bloodborne mimo wielu oczekujących na to wydarzenie osób. Możliwe że po przejęciu FromSoftware przez Sony ten temat ponownie zostanie poruszony.

Komentarze
1
GThoro
Gramowicz
Dzisiaj 13:35

Czyli jeżeli gra obsługuje renderowanie w niższej rozdzielczości to będzie więcej fps. Seems legit.