Jeden z byłych pracowników Ascendant Studios ujawnia budżet Immortals of Aveum.
Immortals of Aveum nie odniosło sukcesu, a krótko po premierze gry Ascendant Studios zwolniło 45% zespołu. Dyrektor generalny wspomnianego studia tłumaczył natomiast, że słabe zainteresowanie produkcją wynikało z napiętego harmonogramu premier. Magiczny FPS ukazał się bowiem na rynku w podobnym czasie co Baldur’s Gate 3, Armored Core VI: Fires of Rubicon czy Starfield. Innego zdania jest natomiast jeden z byłych pracowników Ascendant Studios, który dodatkowo ujawnił, że Immortals of Aveum mogło pochwalić się zaskakująco dużym budżetem.
Immortals of Aveum kosztowało rzekomo 125 milionów dolarów, ale nie odniosło sukcesu
IGN miało okazję porozmawiać z byłym pracownikiem Ascendant Studios, który wolał zachować anonimowość. Deweloper – który pracował nad Immortals of Aveum – stwierdził podczas rozmowy, że wspomniany tytuł miał „znacznie przesadzoną skalę”, zwłaszcza jak na debiutancki projekt studia. Koszty produkcji miały wynieść aż 85 milionów dolarów, a Electronic Arts miało rzekomo „dorzucić” aż 40 milionów dolarów na „marketing i dystrybucję”.
Jasne, w zespole było kilka mocnych talentów, ale próba stworzenia strzelanki AAA dla jednego gracza na dzisiejszym rynku była naprawdę okropnym pomysłem, zwłaszcza że było to nowe IP, które próbowało również wykorzystać Unreal Engine 5. Skończyło się na rozdętej, powtarzalnej i o wiele za długiej kampanii – mówi były pracownik Ascendant Studios.
GramTV przedstawia:
IGN cytuje również innego pracownika Ascendant Studios, który wciąż pracuje we wspomnianym zespole. Deweloper stwierdza, że „nikt nie kupił” Immortals of Aveum, mimo że gra nie zawierała elementów, na które w dzisiejszych czasach narzeka wielu graczy. Wspomniany tytuł nie był bowiem produkcją na kilkaset godzin, nie posiadał mikrotransakcji i „bezsensownego grindu w otwartym świecie”, a twórcy zdecydowali się stworzyć zupełnie nowe IP, a nie kolejny remake czy sequel.
Na koniec przypomnijmy, że Immortals of Aveum zadebiutowało na rynku w sierpniu 2023 roku. Gra jest dostępna na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Jeśli natomiast jesteście ciekawi naszej opinii na temat wspomnianego tytułu, to zapraszamy Was do lektury: Recenzja Immortals of Aveum - Zerwanie z łatką Call of Duty z magią.
Cześć, jestem Mikołaj i w gram.pl pracuję od 2020 roku. Zajmuję się głównie newsami, ale tworzę też różnego rodzaju quizy oraz zestawienia TOP 10. Prywatnie fan fantastyki i gier z dobrą fabułą.
Nowe IP jest w stanie się wybronić na rynku, ale do tego potrzebny jest pomysł i dobre wykonanie.
Oczywiście to, że wypuścili wersję demo gdzie w środku walki dostajesz spadek do 10 klatek w momencie gdy liczy się celność oczywiście nie ma żadnego wpływu na sprzedaż...
Bruce_666
Gramowicz
13/02/2024 13:49
wolff01 napisał:
Btw, gra jest już przeceniona o 60% na Steam :D
Ale bazowa cena wciąż ta sama :D
wolff01
Gramowicz
13/02/2024 10:32
Nie śledziłem losów tej gry, w sumie nawet zapomniałem że wyszła :D
Ale trzeba przyznać że rynek gier jest faktycznie trudny. Poza paroma silnymi markami które "zawsze się sprzedają", sukcesy takich gier jak BG3 przyćmiewają porażki jak tytuł powyżej. No i trudno nie zgodzić się że nawet jak deweloperzy próbują robić czasem grę "pod graczy" to ci gracze niekoniecznie odpłacą zainteresowaniem... oczywiście są też błędy w marketingu, "zły czas" na wypuszczenie gry, konkurencja itd, ale generalnie można odnieść wrażenie że czasem przy niektórych tytułach mimo dobrych chęci sukcesu po prostu nie będzie.