Survival z 94 procentami pozytywnych ocen otrzymał funkcję znaną z Minecrafta. Gracze sami będą odpowiadać za generację świata

Mikołaj Berlik
2025/01/24 11:00
0
0

Twórcy dokładnie wyjaśnili nową mechanikę.

Wcześniej w tym popularna gra survivalowa o tytule Project Zomboid otrzymała aktualizację, która wprowadziła wiele wyczekiwanych przez fanów nowości. Spora ilość zmian została głębiej przedstawiona przez deweloperów w ostatnim wywiadzie, ponieważ kryją one za sobą ciekawe detale, które z łatwością mogą zostać pominięte przez graczy.

Project Zomboid
Project Zomboid

Project Zomboid i wywiad przybliżający ostatnią aktualizację

W serwisie PCGamesN możemy zobaczyć rozmowę z przedstawicielami studia, które jest odpowiedzialne za stworzenie oraz rozwój Project Zomboid. W grze pojawił się system “map seed” znany chyba najbardziej z Minecrafta, gdzie podczas tworzenia świata możemy wybrać między pozostawieniem pustego miejsca (co skutkuje losową mapą) lub wpisaniem ciągu cyfr przypisanego do konkretnej generacji świata. Dzięki temu systemowi gracze mają możliwość wyboru tej samej konstrukcji mapy za każdym razem.

Warto dodać, że wspomniany ‘seed’ świata w Project Zomboid odpowiada jedynie za układ terenu oraz rozmieszczenie na mapie podziemnych kryjówek, czy też innych elementów. Losowe zdarzenia obserwowane przez graczy podczas rozgrywki wciąż będą pozostawione algorytmom odpowiedzialnym za generację.

GramTV przedstawia:

Seed odpowiada za wiele aspektów świata gry. Definiuje on generowanie poza oryginalną mapą, w tym lokalizację drzew, trawy (w przyszłości) i obszarów podziemnych. Podczas kopiowania seeda z innej sesji skopiowane zostaną elementy takie jak na przykład typ piwnicy, który został wcześniej wygenerowany.

Przypomnijmy, że Project Zomboid zostało wydane 8 listopada 2013 roku wyłącznie na PC. Tytuł zebrał na Steamie ponad 266 tysięcy opinii, z czego aż 94 procent stanowią te pozytywne.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!