Twórcy Baldur’s Gate 3 ulepszają testową wersję gry. Tytuł doczekał się pierwszych zmian w ramach Patcha 8

Mikołaj Berlik
2025/02/06 18:00
1
0

Pierwsza łatka naprawiła sporo problemów z RPG-iem.

Jakiś czas temu Larian Studios zapowiedziało rozpoczęcie testów ostatniej dużej aktualizacji do Baldur’s Gate 3 - hitowego RPG-a z 2023 roku. Jednymi z najbardziej wyczekiwanych nowości mają być funkcja cross-play, nowe podklasy oraz tryb fotograficzny. Jak się okazuje, wcześniejsze sprawdzenie zawartości patcha z udziałem społeczności było bardzo potrzebne - dzięki temu otrzymaliśmy kolejne poprawki.

Baldur’s Gate 3
Baldur’s Gate 3

Baldur’s Gate 3 - Larian Studios dzieli się nowościami w nowej aktualizacji

W Baldur’s Gate 3 pojawiła się łatka do wciąż rozwijanej wersji Patcha 8, który jak na razie został udostępniony w ramach testów, lecz w przyszłości trafi również do wszystkich graczy. Wśród wprowadzonych nowości zobaczyliśmy między innymi poprawione błędy z interfejsem i trybem cross-play, efekt dźwiękowy migawki podczas robienia zdjęć oraz usunięto problem z przedmiotami dodawanymi do ekwipunku, które traciły efekty.

Warto dodać, że chętne osoby wciąż mają opcję zarejestrowania się do testów Patcha 8 Baldur’s Gate 3. Niestety dostęp do wydarzenia jest przyznawany przez deweloperów seriami, więc nie ma gwarancji dostania się. Przy okazji pierwszej aktualizacji testowej wersji gry otrzymaliśmy materiał przybliżający nam tryb fotograficzny, w tym m.in wszystkie dostępne opcje robienia zdjęć.

GramTV przedstawia:

Przypomnijmy, że Baldur’s Gate 3 został udostępniony 3 sierpnia 2023 roku. Tytuł pojawił się na PC, Xbox Series X/S oraz PlayStation 5.

Komentarze
1
dariuszp
Gramowicz
07/02/2025 11:58

Ja pisałem odnośnie zarządzania ekwipunkiem ale chyba tego nie dostaniemy.

Generalnie jest tak że obecne zarządzanie jest bardzo upierdliwe. Muszę manualnie dodawać przedmioty do handlu czy wysyłać do obozu.

Warhammer 40k Rogue Trader ma system gdzie przedmioty można oznaczyć by zawsze były wysyłane do cargo czyli na handel. I np. mogę oznaczyć jakiś pancerz i jak ten pancerz podnoszę to od razu jest oznaczony by iść na handel co mega ułatwia trzymanie porządku.

Tak nie widzę sensu by bohaterzy mieli limit ile mogą nieść skoro jest skrzynia obozowa. Ale znowu - jak wyśle przedmiot do obozu to traci flagę że jest na handel. Plus muszę stanąć koło sprzedawcy, teleportować się do obozu, wyjąć graty i wrócić by coś sprzedać.

Fajnie by było mieć to tak rozwiązane jak Rogue Trader oraz Pillars of Eternity. Przedmioty od razu do obozu, jak chcesz by bohater coś nosił to wyjmujesz. Korzystanie ze skrzyni obozowej nie powinno wymagać teleportu i powinna być globalna lista handlu i jak oznaczę że przedmiot jest zawsze do handlu to zawsze jak go podniosę powinien być do handlu z automatu.

Wszystko by było po staremu ale zarządzenie ekwipunkiem było by 10x łatwiejsze.

Próbowałem zrobić moda na to ale niestety domyślnie bez obchodzenia limitów oficjalnych narzędzi modderskich się tak nie da.