„Chcieliśmy, by był dużym chłopcem”.
„Chcieliśmy, by był dużym chłopcem”.
Prezentacja pierwszego pełnoprawnego zwiastuna gry God of War: Ragnarok wywołała sporo emocji. Równie duże zamieszanie obserwowaliśmy wokół wyglądu Thora zaprezentowanego przez dyrektora artystycznego produkcji, Rafa Grassettiego, na Twitterze. Wielu graczy narzekało, że nordycki bóg nie wygląda niczym Chris Hemsworth z filmów Marvela, a inni chwalili twórców za decyzję. Do całej sytuacji w rozmowie z serwisem Game Informer postanowili odnieść się Eric Williams, reżyser gry, oraz Cory Barlog, dyrektor kreatywny studiu Sony Santa Monica i reżyser poprzedniej odsłony God of War, którzy wyjaśnili, dlaczego zdecydowano się na taki, a nie inny wizerunek Thora w God of War: Ragnarok.
„Cóż, nie wiem, chcieliśmy jedynie, by był dużym chłopcem. Interpretacja Marvela to jedno. Jest interesująca. My chcieliśmy nieco mocniej zagłębić się w samą mitologię” – tłumaczy Williams.
Reżyser produkcji podkreśla, że z boskością wiąże się odpowiednia prezencja i choć Thor w God of War: Ragnarok nie wygląda jak model reklamujący bieliznę, to w żaden sposób nie umniejsza to jego umiejętnościom i sile. Williams przywołał też przykład ludzi o większej posturze ciała, których zna w realnym życiu.
„Zauważasz ich natychmiast. Nie zawsze z powodu mięśni. Są jak ludzka ściana. W tym przypadku [Thora – dop. red.] to boska ściana, dlatego jest to tak ważne” – wyjaśnia deweloper.
„Myślę, że jest coś niesamowitego w tym, że nie wszystko musi wiązać się z koncepcją lśniących mięśni, by być fantastycznym, potężnym i zastraszającym” – dodaje Cory Barlog.
Williams zdradził również, że podczas projektowania postaci Thora starano się, by ten był nieco niedojrzały i zachowywał się jak „duże dziecko”, które dysponuje tak dużą mocą, że może robić cokolwiek tylko chce, nie musząc się przy tym rozwijać. Trzeba przyznać, że koncepcja deweloperów z Santa Monica Studio zapowiada się naprawdę ciekawie i nie pozostaje nam nic innego, jak cierpliwie czekać na kolejne szczegóły na temat nordyckiego boga burzy i piorunów.
Na koniec przypomnijmy, że God of War: Ragnarok zmierza na konsole PlayStation 4 i PlayStation 5. Nadal nie znamy jednak dokładnej daty premiery gry. Na ten moment wiadomo jedynie, że nowa odsłona przygód Kratosa i Atreusa ma zadebiutować na wymienionych platformach w 2022 roku. Warto również wspomnieć, że Ragnarok będzie zwieńczeniem nordyckich przygód Boga Wojny.