Thor z God of War: Ragnarok za gruby? Twórcy tłumaczą wygląd nordyckiego boga

Mikołaj Ciesielski
2021/09/15 10:05
2
0

„Chcieliśmy, by był dużym chłopcem”.

Thor z God of War: Ragnarok za gruby? Twórcy tłumaczą wygląd nordyckiego boga

Prezentacja pierwszego pełnoprawnego zwiastuna gry God of War: Ragnarok wywołała sporo emocji. Równie duże zamieszanie obserwowaliśmy wokół wyglądu Thora zaprezentowanego przez dyrektora artystycznego produkcji, Rafa Grassettiego, na Twitterze. Wielu graczy narzekało, że nordycki bóg nie wygląda niczym Chris Hemsworth z filmów Marvela, a inni chwalili twórców za decyzję. Do całej sytuacji w rozmowie z serwisem Game Informer postanowili odnieść się Eric Williams, reżyser gry, oraz Cory Barlog, dyrektor kreatywny studiu Sony Santa Monica i reżyser poprzedniej odsłony God of War, którzy wyjaśnili, dlaczego zdecydowano się na taki, a nie inny wizerunek Thora w God of War: Ragnarok.

Cóż, nie wiem, chcieliśmy jedynie, by był dużym chłopcem. Interpretacja Marvela to jedno. Jest interesująca. My chcieliśmy nieco mocniej zagłębić się w samą mitologię” – tłumaczy Williams.

Reżyser produkcji podkreśla, że z boskością wiąże się odpowiednia prezencja i choć Thor w God of War: Ragnarok nie wygląda jak model reklamujący bieliznę, to w żaden sposób nie umniejsza to jego umiejętnościom i sile. Williams przywołał też przykład ludzi o większej posturze ciała, których zna w realnym życiu.

Zauważasz ich natychmiast. Nie zawsze z powodu mięśni. Są jak ludzka ściana. W tym przypadku [Thora – dop. red.] to boska ściana, dlatego jest to tak ważne” – wyjaśnia deweloper.

„Myślę, że jest coś niesamowitego w tym, że nie wszystko musi wiązać się z koncepcją lśniących mięśni, by być fantastycznym, potężnym i zastraszającym” – dodaje Cory Barlog.

Williams zdradził również, że podczas projektowania postaci Thora starano się, by ten był nieco niedojrzały i zachowywał się jak „duże dziecko”, które dysponuje tak dużą mocą, że może robić cokolwiek tylko chce, nie musząc się przy tym rozwijać. Trzeba przyznać, że koncepcja deweloperów z Santa Monica Studio zapowiada się naprawdę ciekawie i nie pozostaje nam nic innego, jak cierpliwie czekać na kolejne szczegóły na temat nordyckiego boga burzy i piorunów.

Na koniec przypomnijmy, że God of War: Ragnarok zmierza na konsole PlayStation 4 i PlayStation 5. Nadal nie znamy jednak dokładnej daty premiery gry. Na ten moment wiadomo jedynie, że nowa odsłona przygód Kratosa i Atreusa ma zadebiutować na wymienionych platformach w 2022 roku. Warto również wspomnieć, że Ragnarok będzie zwieńczeniem nordyckich przygód Boga Wojny.

Wczytywanie ramki mediów.

GramTV przedstawia:

Komentarze
2
koNraDM4
Gramowicz
17/09/2021 01:00
alex1112 napisał:

"​podczas projektowania postaci Thora starano się, by ten był nieco niedojrzały i zachowywał się jak „duże dziecko”, które dysponuje tak dużą mocą, że może robić cokolwiek tylko chce "

No ok, ale co to ma do parodiowania Marwela i zrobienia z Tora komicznego piwosza pracującego na budowie?​

To akurat zdradził przy okazji jak można wnioskować z artykułu, a co do samej postaci to nie ma tu mowy o żadnej parodii Marvela (szczególnie, że nie oni pierwsi ukazali Thora jako dociętego kulturystę), a opisy z mitologii może nie mówią wprost, że był gruby (albo nie natrafiłem na takie) ale sporo poświęcono jego zamiłowaniu do opijania się i ucztowania więc nie płacz chłopie, że ci zburzyli obraz Thora z Marvela (swoją drogą tam poniekąd w End Game znalazł się także całkiem spory okaz Thora :D) tylko daj szansę interpretacji tegoż studia bo jak dla mnie to naprawdę ciekawa koncepcja na postać choć początkowo też miałem pewien dysonans jak go zobaczyłem.

alex1112
Gramowicz
15/09/2021 20:40

"​podczas projektowania postaci Thora starano się, by ten był nieco niedojrzały i zachowywał się jak „duże dziecko”, które dysponuje tak dużą mocą, że może robić cokolwiek tylko chce "

No ok, ale co to ma do parodiowania Marwela i zrobienia z Tora komicznego piwosza pracującego na budowie?​