CD Projekt RED ogłosił wprowadzenie nowego patcha do Wiedźmina 3: Dziki Gon, który wprowadza obsługę modyfikacji.
Dziewięć lat po premierze gry Wiedźmin 3: Dziki Gon CD Projekt RED udostępniło oficjalne narzędzie moderskie nazwane REDkit. Właśnie dzisiaj narzędzie ma swoją oficjalną premierę i już wkrótce fani przygód Geralta z Rivii będą mogli powrócić do gry, aby sprawdzić przygotowane przez społeczność mody, które mogą zawierać całkowicie nowe historie. Do tej pory modderzy mieli ograniczone możliwości tworzenia swoich projektów, ale REDkit niweluje wszelkie bariery, poza ograniczeniami samego silnika napędzającego trzecią część Wiedźmina.
Aby nowe modyfikacje mogły bezproblemowo działać w Wiedźminie 3 na komputerach osobistych, studio ogłosiło wprowadzenie nowej aktualizacji, która zawiera szereg zmian, które usprawniają modowanie gry i wspierają działanie nowego REDKita. Jedną z najważniejszych nowych funkcji jest aktywowanie Warsztatu Steam, dzięki któremu będzie można instalować i zarządzać modami z poziomu platformy Valve.
CD Projekt RED podkreśla, że gracze Wiedźmina 3 na Steam nadal mogą korzystać z Nexus Mods i innymi dowolnymi platformami z modyfikacjami. Chcieli jednak uprosić cały proces, dzięki któremu niektóre mody znajdą się w Warsztacie Steam, dzięki czemu wystarczy tylko jedno kliknięcie, aby zainstalować dany projekt.
GramTV przedstawia:
Ponadto twórcy dodali wsparcie Warsztatu Steam dla modów DLC, czyli z zupełnie nową zawartością, a także ułatwili sposób dodawania do modów nowych identyfikatorów świata.
Deweloperzy nie zapomnieli także o usunięciu występującego błędu podczas wczytywania dodatkowej zawartości modów. Od teraz wersja na PC Wiedźmina 3 zawiera pełne wsparcie wczytywania modów DLC. Poniżej znajdziecie pełną listę zmian.
Wiedźmin 3 – nowa aktualizacja ze wsparciem modów z REDkit
Aktywowano Warsztat Steam.
Z łatwością zarządzaj modami na Steamie! Zintegrowaliśmy Warsztat Steam z grą Wiedźmin 3: Dziki Gon. Użytkownicy Steama nadal mogą korzystać z Nexus Mods lub innych dowolnych platform do modowania, ale teraz mogą zainstalować dowolny mod dostępny w Steam Workshop za pomocą jednego kliknięcia. Po prostu znajdź mod, który ci się podoba, kliknij „Subskrybuj”, a zainstaluje się automatycznie!
Dodano wsparcie Warsztatu Steam dla modów DLC (modów z zupełnie nową zawartością).
Ułatwiono sposób dodawania do modów nowych identyfikatorów świata.
Dodano pełne wsparcie wczytywania modów DLC – usunięto błąd występujący podczas wczytywania dodatkowej zawartości z modów.
Steam, steam, a co z ich platformą GOG i grą na GOG? Zrobili coś w tym kierunku czy odpuścili?
Na gog chyba wystarczy narzędzie z nexusa o nazwie Vortex, w artykule poruszają temat steama bo jest tam tzw. warsztat, który wspiera obsługę modów choć sporo graczy i twórców i tak korzysta właśnie z Vortexa lub konkurencyjnych narzędzi do wgrywania modów. Dla przykładu najlepsze mody do Skyrima znajdziesz na stronach typu Nexus, a nie w warsztacie steam bo wymagają odpowiedniego narzędzia by je wgrać ale np. mody do RimmWorld czy CitiesSkylines już śmiało można tam szukać. Więc warsztat steam to często po prostu okrojona wersja narzędzi do wgrania modów. Jeśli twórcy moda zależy by go wrzucić do warsztatu to go wrzuci ale lwia część projektów i tak tam nie wyląduje
Ava Ax
Gramowicz
21/05/2024 21:01
Steam, steam, a co z ich platformą GOG i grą na GOG? Zrobili coś w tym kierunku czy odpuścili?