Wiedźmin 4 "przekroczy granice" gatunku RPG. Kolejne informacje na temat gry

Wincenty Wawrzyniak
2023/11/29 21:20
8
0

W sieci pojawiły się nowe szczegóły na temat wyczekiwanej kontynuacji Wiedźmina 3.

Jeszcze wczoraj informowaliśmy Was, że nad Wiedźminem 4 pracuje już prawie połowa personelu deweloperskiego w studio CD Projekt RED. To jednak nie koniec wieści, ponieważ włoski serwis Lega Nerd opublikował wywiad z reżyserem nadchodzącej produkcji, Sebastianem Kalembą (podajemy za serwisem Wccftech).

Wiedźmin 4

Wiedźmin 4 – nowe szczegóły o grze

Obecny reżyser Wiedźmina 4 i zarazem były reżyser animacji Wiedźmin 3: Dziki Gon – Krew i Wino oraz Cyberpunk 2077 podzielił się dość interesującymi szczegółami na temat ogólnej wizji studia dotyczącej tego projektu:

Chcemy podążać tą samą ścieżką, którą obraliśmy, ale nie chcemy tworzyć tej samej gry. Myślę, że to oczywiste. Mamy pewne elementy wiedzy, które należy zachować. Przecież to wciąż ten sam wszechświat i nie możemy wyjść poza pewne granice – dlatego musimy podążać bardzo konkretną ścieżką i wprowadzać w tym zakresie innowacje. Jednocześnie jasne jest, że musimy spróbować uspokoić nową opinię publiczną. Wiedźmin 4 ukaże się dopiero za kilka lat, a od poprzedniej części upłynie dużo czasu, więc nie możemy kierować się wyłącznie do odbiorców, którzy już lubią tę sagę. Musimy także zbudować nową społeczność. W związku z tym mogę powiedzieć, że będzie to doskonały punkt wyjścia dla wielu graczy, nie zapominając o wieloletnich fanach, którzy nadal chcą śledzić przygody Geralta.

Naszym priorytetem jest zawsze próba przełamywania granic. Chcemy wyjść poza nie. Chcemy spróbować zrobić coś nowego w porównaniu z tym, co jest obecnie w grach RPG, zwłaszcza, że pracujemy w tym gatunku i kierujemy naszą ofertę do fanów RPG. Jak można się domyślić, nie mogę powiedzieć zbyt wiele, ale pomysł jest taki, aby zbudować coś, co przewyższy Wiedźmina 3, opowiadając bardziej intensywną historię i zapewniając jednocześnie bardziej intensywną rozgrywkę.

GramTV przedstawia:

Zdaniem reżysera Wiedźmin 4 ma nie tylko być jeszcze lepszym doświadczeniem aniżeli swój poprzednik, ale ma również wyznaczyć „nowe standardy dla branży. Gra ma zaoferować dużą swobodę, co najpewniej oznaczać będzie wielki otwarty świat, aczkolwiek nadal będziemy mogli liczyć na – miejmy nadzieję, że tak samo fantastyczną – narrację:

(...) historia będzie odgrywać pewną rolę. Ale naszym znakiem rozpoznawczym jest wolność, jaką dajemy graczowi, zawsze z ograniczeniami. Podam przykład: w Cyberpunku 2077 możesz wybrać tło swojej postaci, czy chcesz być mężczyzną, czy kobietą, ale nadal jesteś V. Zawsze jest coś, co zostało już napisane wcześniej i co musimy utwórz ścieżkę, którą gracz będzie musiał podążać. Ta wstępna definicja stawia Cię w obliczu bardzo specyficznych sytuacji, ponieważ wszystkie nasze postacie i nasze gry wideo mają historie i bardzo dobrze pokrywają się z tym, co postanowimy na początku. Ale gracz musi także mieć swobodę, czuć, że jest wolny, zaczynając od konstrukcji postaci: naszym punktem nacisku jest zanurzenie, możliwość wyboru własnej ścieżki. Oczywiście także kompilacja tego – ponieważ będąc graczem RPG, gracz musi mieć możliwość zbudowania swojej postaci według własnego uznania. Wiedźmin będzie miał taką strukturę: dużo swobody, ale z narracyjnego punktu widzenia jest specyficzna droga do podążania.

Komentarze
8
MisticGohan_MODED
Gramowicz
30/11/2023 19:11

Co by nie wyszło początek pewnie będzie marny.

Muq
Gramowicz
30/11/2023 09:09
Nogradis napisał:

Tak tylko zauważę, że największym "trollem" to koniec końców okazał się sam CD Projekt, który najpierw wpakował jakieś gigantyczne pieniądze w kampanię marketingową Cyberpunka obiecując nam złote góry, a później wypuścił na rynek bubla wymagającego, całkiem dosłownie, lat poprawek.

Wszyscy mamy nadzieję, że Wiedźmin 4 okaże się świetną grą, ale studio zrobiło dosłownie wszystko, by traktować jego zapowiedzi z potężną dozą sceptycyzmu. Dość powiedzieć, że Cyberpunk miał być RPG oferującą niespotykane możliwości odgrywania postaci, a ostatecznie okazało się, że to trochę bardziej rozbudowana strzelanka, która z RPG ma naprawdę niewiele wspólnego.

Muq napisał:

Co za banda narzekających polaczków, masakra, wyjdzie to się okaże jak będzie. Trolling w fazie preprodukcji, jest tak potrzebny jak świni siodło, trochę pokory Miśki! ;) Pożyjemy zobaczymy, ja mam tylko nadzieję, że przejście na UE5 będzie dobrą decyzją i wyżyłują go mocniej niż to co osiągnęli w swoim REDowskim silniku. Powodzenia tam w REDach i ciśnijcie temat! a nie chejt w wiecznym wydaniu rzeszy nie zadowolonych troli! :D

I tak, i nie ;) zgadzam się co do marketingu, który jest ogólnie na świecie jednym wielkim kłamstwem na rzecz zarobków firmy i często kosztuje więcej niż sama produkcja ale koniec, końców grało się w ten produkt dobrze a ostatni dodatek był naprawdę przedni. Także, mam również swoje zarzuty wobec tej produkcji.

Nogradis
Gramowicz
30/11/2023 08:53
Muq napisał:

Co za banda narzekających polaczków, masakra, wyjdzie to się okaże jak będzie. Trolling w fazie preprodukcji, jest tak potrzebny jak świni siodło, trochę pokory Miśki! ;) Pożyjemy zobaczymy, ja mam tylko nadzieję, że przejście na UE5 będzie dobrą decyzją i wyżyłują go mocniej niż to co osiągnęli w swoim REDowskim silniku. Powodzenia tam w REDach i ciśnijcie temat! a nie chejt w wiecznym wydaniu rzeszy nie zadowolonych troli! :D

Tak tylko zauważę, że największym "trollem" to koniec końców okazał się sam CD Projekt, który najpierw wpakował jakieś gigantyczne pieniądze w kampanię marketingową Cyberpunka obiecując nam złote góry, a później wypuścił na rynek bubla wymagającego, całkiem dosłownie, lat poprawek.

Wszyscy mamy nadzieję, że Wiedźmin 4 okaże się świetną grą, ale studio zrobiło dosłownie wszystko, by traktować jego zapowiedzi z potężną dozą sceptycyzmu. Dość powiedzieć, że Cyberpunk miał być RPG oferującą niespotykane możliwości odgrywania postaci, a ostatecznie okazało się, że to trochę bardziej rozbudowana strzelanka, która z RPG ma naprawdę niewiele wspólnego.




Trwa Wczytywanie