Chociaż wyniki nie są tak dobre, jak w przypadku poprzednich sezonów, to użytkownicy Netflixa wciąż chcą oglądać nowe przygody Geralta.
W ubiegłym roku Netflix rozpoczął upubliczniać dane oglądalności swoich filmów i seriali z ostatniego półrocza. Właśnie pojawił się nowy raport, który przedstawia dane od lipca do grudnia 2023 roku, obejmujących 99% wszystkich odtworzeń w serwisie Netflix. W drugiej połowie ubiegłego roku subskrybenci obejrzeli na całym świecie około 90 miliardów godzin. Jest to spadek z 93 miliardów godzin obejrzanych na platformie w pierwszej połowie 2023 roku. Najchętniej oglądanym filmem był Zostaw świat za sobą, a serialem aktorska ekranizacja One Piece.
Najpopularniejsze filmy i seriale Netflixa w drugiej połowie 2023 roku
Zostaw świat za sobą zadebiutowało na Netflixie 8 grudnia 2023 roku i szybko zdobyło ogromną popularność. Film wygenerował aż 121 mln wyświetleń w nieco ponad trzy tygodnie. Tym samym film z Julią Roberts, Ethanem Hawkiem i Mahershalą Alim został piątym najpopularniejszym filmem w historii platformy.
Drugie miejsce zajęła Misja Stone z Gal Gadot, którą może pochwalić się 109,6 mln wyświetleń. Podium zamyka film animowany Leo z Adamem Sandlerem, który wygenerował 96 mln wyświetleń.
Dopiero na trzynastym miejscu pojawił się Rebel Moon Część 1: Dziecko ognia, czyli wielkie widowisko od Zacka Snydera. Film obejrzano 57,8 mln razy, ale warto wziąć pod uwagę, że produkcja zadebiutowała na Netflixie 22 grudnia, więc to wynik z zaledwie dziesięciu dni.
Wśród seriali niekwestionowanym liderem został One Piece z 71,6 mln wyświetleń. Na drugim miejscu uplasowała się niemiecki thriller Ukochane dziecko z 52,5 mln wyświetleń. Ostatnie miejsce podium należy do Kim jest Erin Carter z 50,1 mln wyświetleń.
GramTV przedstawia:
Piąte miejsce na liście najpopularniejszych seriali drugiego półrocza 2023 roku zajął trzeci sezon Wiedźmina. Serial przez ten czas obejrzano 47,9 mln razy, ale warto nadmienić, że pierwsze pięć odcinków trafiło na Netflixa jeszcze 29 czerwca, więc podany wynik nie jest całościowy dla trzeciego sezonu.
Jest to jednak wynik znacznie gorszy od pierwszego sezonu Wiedźmina z 83 mln wyświetleń w ciągu pierwszych 91 dni od premiery. Debiutancki sezon przygód Geralta wciąż znajduje się na dziesiątym miejscu na liście najpopularniejszych anglojęzycznych seriali wszech czasów Netflixa. Według udostępnionych danych drugi sezon Wiedźmina z kolei osiągnął wynik 67,6 mln wyświetleń.
Chociaż oglądalność Wiedźmina znacząco spada, to wciąż serial gromadzi przy sobie publiczność, która wystarczy, aby serial utrzymywał się na powierzchni. Platforma zdaje sobie jednak sprawę, że historia dobiega końca, więc w kwietniu ogłoszono, że piąty sezon będzie ostatnim.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!