Wild Hearts miażdżone na Steam

Jakub Smolak
2023/02/16 21:05
9
1

Produkcja zalicza okropny start.

Wild Hearts jest już dostępne, jednak twórcy z Koei Tecmo i Omega Force nie mają powodów do świętowania. Japońskich deweloperów czeka jeszcze dużo pracy.

Wild Hearts miażdżone na Steam

Wild Hearts rozczarowało pecetowych graczy

Na wstępie warto zaznaczyć, że Wild Hearts raczej nie jest kiepską grą i to nie tutaj leży problem. Jeśli spojrzymy na przegląd recenzji w serwisie metacritic, wszystko wskazuje na to, że wydanie na PlayStation 5 jest całkiem udane. Obecnie gra doczekała się 29 opinii od mediów, a średnia ocen wynosi 79/100. Jest to bardzo dobry wynik.

Sytuacja wygląda jednak kompletnie inaczej, jeśli chodzi o wydania przeznaczone na PC. Użytkownicy Steam wystawili już prawie 600 recenzji, a zdecydowana większość z nich jest negatywna. Obecnie wyłącznie 25% graczy poleca Wild Hearts. Jak się z pewnością domyślacie, zawiniła fatalna optymalizacja. Wystarczy na chwilę wgłębić się w komentarze, by dowiedzieć się, że gra ma naprawdę poważne problemy techniczne.

Pecetowi gracze są rozczarowani i muszą czekać na kolejne aktualizacje, które być może ustabilizują działanie gry. Cała sytuacja przywodzi na myśl niedawną premierę Forspoken, które borykało się z podobnymi problemami. Deweloperzy z Koei Tecmo i Omega Force oraz ekipa wydawnicza Electronic Arts nadużyli zaufania graczy, a naprawa tego stanu rzeczy może być wyzwaniem.

GramTV przedstawia:

Komentarze
9
lnsane
Gramowicz
19/02/2023 14:07

Widzę, że niektórym już słonko za mocno przygrzalo, a jeszcze nawet wiosny nie ma. Teraz to technologie są winne? Aha... Najpierw dev, teraz technologie... Kurde, co jeszcze może zostać obwinione za ZŁĄ JAKOŚĆ WYDANIA GRY, poza osobami decyzyjnymi? Hm... Zostają jeszcze użytkownicy - za słaby sprzęt mają. A dalej, to będzie zapewne rząd, wojna...

Serio... Wydawca ciśnie, żeby wydać grę w stanie pre-alpha (dobrze, że się uruchamia! bo już i takie kwiatki były), bo... jest zesrany o reakcji magików "akcjonariuszy"? Historia rodem z Cyberpunka, ale spoko. Winny teraz technologie. Nie pośpiech i pazerność. Nie, nie. Aaaa! Dobrze, że ta gra kosztuje 5zl, to można przełknąć... A nie! Wróć!

koNraDM4
Gramowicz
17/02/2023 16:13
Xeoo napisał:

Dokładnie. Podobna historia z Calisto Protocol, Dead Space, Hogwarts Legacy, Forspoken.

Chodzi ci oczywiście o remake DS? Tak, ten miał czasem momenty kiedy nawet na potężnych konfiguracjach miał spore dropy FPS bez wyraźnego powodu (tj. wtedy kiedy nic szczególnego się nie działo podczas gdy nawet największe starcia potrafiły przebiegać bardzo płynnie). Teraz pozostaje tylko pytanie czy to konkretne technologie nie są dopracowane czy jednak developerzy nie mają doświadczenia w ich wdrażaniu. Trochę wcześniej na pewniaka to stwierdziłem ale nie ukrywam, że w takim wiedźminie 3 mogło zawinić to, że stracili sporo ludzi, którzy ogarniali rozbudowę RED engine (następne gry mają być już na UE5), a więc dodanie DX12 czy RT mogło ich przerosnąć by się nic tam nie gryzło. 

Xeoo
Gramowicz
17/02/2023 15:45
koNraDM4 napisał:

Widzisz, jeden przykład dobrego portu nie udowadnia, że inni twórcy są leniwi. Tak samo jak jeden przykład złego portu nie udowadnia, że ci konkretni są leniwi. Podejrzenie padło na technologię bo ostatnio był wysyp słabych portów bądź next gen patchy, które bardziej szkodziły niż pomagały i w takim Wiedźminie 3 akurat jest to potwierdzone, że DX12 sprawia problem i gra na nim działa gorzej niż na DX11 (ustawienia minimalne)

Tsalimon napisał:

Bzdury. To nie technologia jest problemem, tylko lenistwo devsów i wydawców. Grałeś w Returnal na PC? Mega zoptymalizowana gierka, która śmiga jak przecinak w 4k na moim 4 letnim kompie. Czyli da się zrobić porta aby ten działał jak należy. 

Dokładnie. Podobna historia z Calisto Protocol, Dead Space, Hogwarts Legacy, Forspoken.




Trwa Wczytywanie