Znajomość zbroi – dzięki wiedzy na temat właściwego wykorzystania pancerzy wojownik może znacznie zwiększyć jej wartość obronną. Znajomość tarcz – analogicznie do powyższego, wiedza ta wpływa na lepsze wykorzystanie trzymanej tarczy, zwiększając szansę na zablokowanie ciosu przeciwnika.
Atak z wyskoku – niezwykle przydatna umiejętność, znacznie zwiększająca zadawane obrażenia i jednocześnie pozwalająca na błyskawiczne znalezienie się nawet przy oddalonym przeciwniku. Uderzenie tarczą – ofensywne wykorzystanie uzbrojenia ochronnego, zadające niewielkie obrażenia oraz mogące ogłuszyć adwersarza. Broń dwuręczna – specjalizacja w tego typu uzbrojeniu zwiększa obrażenia zadawane najcięższymi rodzajami broni. Odporność na magię – zdolność niezwykle przydatna w walce z wrogiem władającym czarami ofensywnymi, zmniejszająca skuteczność wrażej magii. Taktyka bitewna – umiejętność poruszania się po polu walki zmniejszająca obrażenia zadawane przez przeciwników, z którymi aktualnie nie jesteśmy w zwarciu. Broń jednoręczna – specjalizacja w broni jednoręcznej zwiększająca zadawane przez nią obrażenia, doskonale uzupełniająca się z wiedzą o tarczach. Zew krwi – umiejętność mobilizacji w obliczu zagrożenia – ciężko ranny bohater uderza z większą precyzją, zwiększając swa szansę na cios krytyczny. Topory – specjalizacja w tej ulubionej przez krasnoludy broni zwiększająca zadawane obrażenia oraz w niewielkim stopniu szansę na trafienie krytyczne. Szerokie uderzenie – wyćwiczone do perfekcji zamaszyste cięcia i uderzenia, raniące wszystkich wrogów otaczających wojownika. Święta tarcza – mistrzowska forma posługiwania się tarczą zwiększająca zarówno jej wartości obronne, jak i szansę na zablokowanie ciosów przeciwnika.