Gwardia Imperialna to rozległa organizacja dysponująca dziesiątkami, o ile nie setkami, różnych oddziałów oraz maszyn. Rzadko kiedy wszystkie pojawiają się na polu bitwy. Dzisiaj zaprezentujemy wam siły wysłane do podsektora Aurelia.
Jeżeli Kosmicznych Marines nazwiemy pięścią Imperatora, to Gwardia będzie jego tarczą. Wojownicy Adeptus Astrates są elitą sił Imperium, jednak jest ich zbyt mało by skutecznie chronić wszystkie planety. To zadanie powierzono Gwardii Imperialnej, najzwyklejszej armii jaką tylko można sobie wyobrazić w świecie mutantów, obcych, demonów i modyfikowanych genetycznie żołnierzy. Rekrutowani spośród obywateli Imperium, Gwardziści stanowią pierwszą linię obrony i mają za zadanie utrzymać pozycje zanim nie przybędzie wsparcie. Codziennie miliony żołnierzy ginie i jest rekrutowanych, nikt nie potrafi w pełni ocenić liczebności armii. Przyjrzyjmy się jakie siły zostały wysłane do podsektora Aurelia.
Dowódcy
Do każdego regimentu przydzielanych jest kilka indywidualności, których zdolności przywódcze oraz autorytet robią różnicę na polu bitwy. Dowódcy polowi różnią się między sobą pochodzeniem, rolą oraz stopniem. Walcząc za Imperium i Wiecznego Imperatora mogą poprosić o zrzut bunkrów oraz nalot rakietowy przeprowadzany przez Valkyrie. Dzięki tym ludziom Gwardia Imperialna jest siłą zdolną powstrzymywać napór coraz liczniejszych wrogów Ludzkości.
Inkwizytorka – przedstawicielka Ordo Hereticus jest głównym ofensywnym dowódcą w armii, co nie oznacza, że pcha się na pierwszą linię ognia. Owszem, całkiem dobrze radzi sobie w walce wręcz, jednak lekki pancerz nie pozwala jej przyjąć zbyt wielu ciosów. Zwykle trzyma się nieco za własnymi oddziałami i razi wrogów przy pomocy umiejętności ogłuszających oraz zadających duże obrażenia ataków dystansowych. Dobrze radzi sobie w starciach z wrogimi bohaterami. Posiada ciekawe opcje wezwania wsparcia z Naczelnego dowództwa: zrzut napalmu, sprowadzenie Bane Wolfa oraz oddziału Szturmowców wyposażonych w zestaw zwiadowczy.
Lord Komisarz – jedyny bohater Gwardii przeznaczony tylko do walki w zwarciu, co świetnie współgra z jego rolą dowódcy wspomagającego. Dzięki Egzekucji zwiększa czasowo skuteczność wybranego oddziału, odpowiednio dobrany ekwipunek pozwoli na jeszcze skuteczniejsze wykorzystywanie tej umiejętności. Jeżeli jednak ktoś nie lubi zabijać własnych żołnierzy wciąż może skorzystać z kilku innych możliwości jak leczenie lub krótkotrwała nietykalność. W chwili potrzeby Lord Komisarz prosi o zrzut min na pole bitwy, oznakowanie wybranego terenu przy pomocy flary lub nakłania żołnierzy do pomszczenia poległych towarzyszy.
Lord Generał – najwyższy rangą bohater w armii, jako jedyny ma przydzieloną osobistą ochronę, do której z czasem może dołączyć trzech oficerów. Nie posiada żadnej umiejętności startowej, wszystkie zdobywa wraz z ekwipunkiem. Najbardziej defensywny z trójki, specjalizuje się w walce dystansowej, leczeniu oraz wspomaganiu pobliskich oddziałów. Tylko on może sprowadzić na pole walki ciężką wieżyczkę obronną, czołg Leman Russ oraz rozkazać Bazyliszkom ostrzelania wybranej pozycji.
Piechota
Oddziały piechoty Gwardii imperialnej nie posiadają uniwersalności Kosmicznych Marines, nie mają też tak twardych pancerzy, jednak nadrabiają to liczebnością i czystą siłą ognia. Kierując tą armią trzeba liczyć się z dużymi stratami, jednak wróg powinien drogo zapłacić za zdobyty teren. Każdy Eldar oraz Marine jest drogocenny i trudny do zastąpienia, Gwardzista nie. Osłona to najlepszy przyjaciel żołnierzy, oddział pozostawiony na otwartym polu to martwy oddział. Przyjrzyjmy się zatem co IG ma do zaoferowania.
Gwardziści – podstawowy oddział w armii, tych panów nigdy nie brakuje na polach bitew czterdziestego pierwszego millenium. Są wszędzie tam, gdzie Imperium ma swoje terytorium. W Retribution występują doskonale znani żołnierze z Cadii. Świeżo rekrutowany oddział ma siłę sześciu ludzi, w trakcie bitwy może zostać uzupełniony o drugie tyle (czterech szeregowców i dwóch oficerów). Standardowo wyposażeni w szybkostrzelne Lasguny, mogą dodatkowo otrzymać kilka miotaczy ognia lub pistoletów plazmowych. Czyni ich to doskonałą jednostką przeciwpiechotną, chociaż bardzo wrażliwą w starciu bezpośrednim. Każdy żołnierz przeszedł podstawowe szkolenie inżynieryjne dzięki czemu mogą naprawiać pojazdy w warunkach bojowych, stawiać murki dające dodatkową osłonę przed ostrzałem a także budować wieżyczki laserowe.
Heavy Waepon Team – jeżeli lubisz przyszpilać wrogich piechurów do ziemi to nie możesz się obyć bez tych panów. Co prawda jest ich tylko czterech, a w walce wręcz giną jeszcze szybciej niż szeregowi Gwardziści, jednak ich ciężkie uzbrojenie robi różnicę. Zabezpieczą dla Ciebie każde przejście, punkt kontrolny i strategiczny o ile tylko wrogie jednostki starcia bezpośredniego będą zajęte czym innym. Wszystko co umie skakać lub się teleportować jest ich nemezis. Na późniejszym etapie bitwy mogą zostać wyposażeni w broń przeciwpancerną, warto z tego skorzystać zanim przeciwnik zaskoczy nas atakiem swoich pojazdów.
Catachańskie Diabły – komando wprost z dżungli Catachanu. Doskonała jednostka do walki na średni dystans, ich strzelby i granaty masakrują lekką piechotę wroga. Po dodaniu sierżanta otrzymują zdolność infiltracji wykorzystywanej automatycznie jeśli oddział pozostaje w bezruchu. Czyni z nich to świetnych strażników kluczowych dla przebiegu bitwy miejsc oraz zwiadowców wskazujących cele dla artylerii. W walce wręcz też radzą sobie przyzwoicie, wróg bardzo szybko nauczy się ich nienawidzić.
Szturmowcy – ci panowie albo będą Twoimi ulubieńcami albo będziesz żałował każdego wydanego na nich punktu rekwizycji. W zależności od wybranego ekwipunku mogą być mordercami piechoty, niszczycielami pojazdów lub zwiadowcami. Jednak nigdy nie należy ich traktować jako głównej siły uderzeniowej. Szturmowców jest niewielu, a ich pancerze są tylko trochę lepsze od tych używanych przez Gwardzistów. Jako wsparcie reszty armii spłacą się z nawiązką, w każdej innej roli najpewniej szybko zginą.
Ogryny – w każdej bitwie chcesz mieć przynajmniej jeden oddział tych brutali. Są bardzo wytrzymali (zwłaszcza po ulepszeniu), stanowią potężną siłę w walce wręcza a także powalają wrogich żołnierzy w trakcie szarży. Mając ich przestajesz obawiać się wrogich czołgów oraz transporterów opancerzonych. Drodzy w rekrutacji, jednak odrobina wprawy w prowadzeniu a odpłacą z nawiązką za każdy zainwestowany punkt rekwizycji i energii. Sprowadzaj kiedy tylko masz taką możliwość.
Pojazdy
W Gwardii imperialnej współpraca piechoty i wojsk opancerzonych jest kluczowa do odniesienia zwycięstwa. W świecie pełnym mutantów, modyfikowanych genetycznie wojowników, bezdusznych maszyn, demonów z Osnowy oraz obcych dysponujących zaawansowaną technologią nawet najodważniejszy żołnierz czy najtwardszy czołg nie jest w stanie samotnie wygrać bitwy. Dopiero połączenie obu dywizji tworzy armię zdolną stawić czoła każdemu wrogowi Imperium. Oprócz wymienionych niżej pojazdów Gwardia dysponuje również wsparciem artylerii typu Bazyliszek rozstawionej daleko za własnymi liniami.