Wojownicy i Rycerze zawsze ruszają do walki w pierwszym szeregu. Zupełnie inaczej zachowują się członkowie dwóch innych klas, dla których kwintesencją walki są ataki z dystansu lub wykorzystanie podstępu i trucizn. Zwiadowcy i Łotrzy, bo to o nich mowa, potrafią być w boju tak samo – a nierzadko i bardziej – skuteczni, niż walczący w zwarciu, nie ryzykując przy tym własnym życiem. Spryt i celne oko potrafią być równie skuteczną bronią, co siła i wytrzymałość.
ZWIADOWCA
PODSTAWOWE ATRYBUTY:
- Siła: 11
- Zręczność: 13
- Wytrzymałość: 10
- Inteligencja: 10
- Mądrość: 9
Podstawą taktyki Zwiadowców jest umiejętne wykorzystanie przewagi nad przeciwnikiem, jaką daje broń zasięgowa. Po co angażować się w bezpośrednią walkę, po co narażać na ciosy przeciwnika, skoro równie szybko można pozbawić go życia zanim zbliży się do nas na niebezpieczną odległość.
Jest to profesja dla tych graczy, którzy w każdej sytuacji potrafią zachować zimną krew. Doskonały refleks i zimna precyzja kolejnych strzałów są jednak w stanie zatrzymać nawet najpotężniejszych przeciwników lub osłabić ich na tyle, by szybko wyciągnięty sztylet lub miecz w kilka sekund dokończyły dzieła.
Choć zakres dostępnych dla Zwiadowców broni może wydawać się skromny, to jest to w pełni uzasadnione. Opierając się na swej szybkości i refleksie unikają cięższych i mniej poręcznych, jednocześnie będąc mistrzami w broni trudnej do opanowania i niedostępnej dla innych – łukach i kuszach. Po co wielki, dwuręczny topór, skoro najdzikszą nawet szarżę można zatrzymać celnym strzałem?
ZWIADOWCA: BROŃ
- Miecz jednoręczny
- Sztylet
- Łuk
- Kusza
Zwiadowcy używają zazwyczaj jedynie najlżejszych pancerzy, dających podstawową ochronę. Wynika to z jednego, prostego powodu – ze względu na używanie broni dystansowych muszą zachować pełną sprawność i mobilność, nic nie może ograniczać ich ruchów i wrodzonej zręczności.
ZWIADOWCA: ZBROJA
Oczywiście w przypadku zwiadowcy rozwijamy przede wszystkim umiejętności związane z zadawanymi przez nas obrażeniami – skuteczny Zwiadowca musi mieć jak najwyższy DPS. W tym przypadku koniecznie rozwijamy maksymalnie mistrzostwo w szybkim strzelaniu, które znacznie przyspiesza (do 10%) częstotliwość naszych ataków.
Warto też inwestować punkty w umiejętności osłabiające przeciwników. Cios w staw znacznie spowolni wroga, dając nam czas na odskok i znalezienie dogodnej pozycji. Wampiryczne strzały będą – poza zadanymi w ataku obrażeniami – powoli pozbawiać przeciwnika życia, a atak w gardło jest najlepszym sposobem na przerwanie inkantacji, a tym samym uniemożliwi rzucenie czaru. Warto też pamiętać o zwiększeniu swojej szansy na trafienie krytyczne – czasami jeden szczęśliwy strzał potrafi odwrócić losy potyczki z najtwardszym bossem.
ŁOTR
PODSTAWOWE ATRYBUTY:
- Siła: 12
- Zręczność: 14
- Wytrzymałość: 11
- Inteligencja: 7
- Mądrość: 7
Łotrzy, to mistrzowie kamuflażu i podstępnej walki. Potrafią niepostrzeżenie podkraść się do nieświadomego przeciwnika, zaatakować go szybkim ciosem w plecy i równie błyskawicznie zniknąć mu z oczu, zanim wyprowadzi kontrę. Słabi fizycznie i mało wytrzymali, swą taktykę opierają na nieziemskiej szybkości i różnorodnych brudnych sztuczkach z używaniem zatrutych broni na czele.
Choć pogardzani przez większość wojowników, Łotrzy są jedną z klas, której przedstawiciela chciałby mieć każda drużyna. Są bowiem nie tylko doskonałymi zwiadowcami, ale również – dzięki wrodzonej spostrzegawczości oraz brakowi zahamowań – potrafią przy pokonanych wrogach znaleźć znacznie więcej łupów, niż ktokolwiek inny. Drużyna z Łotrem w składzie, to zawsze bogata drużyna.
Dla Łotra liczy się tylko jedno – szybki, precyzyjny i zadający jak najwięcej obrażeń cios. Specjalizują się jedynie w broniach potrafiących zadawać głębokie, krwawiące rany, często osłabiające i spowalniające wroga. Choć zdarza im się sięgnąć po miecz, zazwyczaj używają sztyletów, czasami wspomagając się bronią miotaną.
ŁOTR: BROŃ
- Miecz jednoręczny
- Sztylet
- Amunicja
Podobnie, jak Zwiadowcy, Łotrzy najbardziej cenią sobie mobilność i pełna sprawność, stąd też niewielki wybór dostępnych dla tej klasy pancerzy, ograniczający się do jedynie dwóch kategorii. Może zabić Łotra nie jest trudno. Najpierw jednak trzeba go trafić. Lub w ogóle zauważyć.
ŁOTR: ZBROJA
Grając Łotrem musimy skupić się przede wszystkim na maksymalnym zwiększeniu naszego DPS, a jednocześnie dbać o umiejętności pozwalające nam przetrwać, a więc osłabiające wroga. Już pierwsze na liście cieniste pchnięcie jest bardzo ważną umiejętnością, bo oprócz wysokich obrażeń powoduje krwawienie ofiary. Jeśli nie będziemy łączyć klasy ze Zwiadowcą, warto pomyśleć o rozwijaniu umiejętności ataków bronią miotaną.
Dużo ważniejsza jest jednak dostępna od 16 poziomu umiejętność walki dwiema broniami jednoręcznymi, co w znacznym stopniu podnosi skuteczność naszych ataków. Ważnym, a podczas walk z bossami nawet kluczową zdolnością jest szał zabójcy, na krótki czas podnoszący niesamowicie szanse na cios krytyczny. Również w celu walki z bossami warto rozwijać umiejętność posługiwania się truciznami, co odczuwalnie zmniejsza zadawane przez przeciwników obrażenia.
Warto również – dla dobra własnego oraz drużyny – zwrócić uwagę na zdolność łowca skarbów. Łotr z odpowiednio rozwiniętą umiejętnością, to prawdziwy skarb dla każdej drużyny, gdyż nawet o kilka procent zwiększa szanse na znalezienie przy pokonanych przeciwnikach cennych przedmiotów.
Akcja promocyjna Tydzień z Runes of Magic jest organizowana wspólnie przez wydawcę gry, firmę Frogster, oraz portal gram.pl.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!