Spintires - Towarzysze błotnej niedoli

Piotr Bajda
2014/06/12 12:41
0
0

W Spintires gracz ma tylko jednego przyjaciela –;;; przystosowaną do jazdy po bezdrożach bestię, którą akurat próbuje poskromić. Zajrzyjmy do garażu gry Oovee Game Studios.

Spintires - Towarzysze błotnej niedoli

Twórcy Spintires postawili na jakość, a nie ilość, więc na liście pojazdów znajdziemy "zaledwie" siedem pozycji. Cudzysłów nie znalazł się tam przypadkiem, bo ten na pozór ciasny garaż zajmują naprawdę różnorodne pojazdy. Spintires to jedna w tych gier, w których każdego samochodu trzeba się nauczyć od podstaw, bo różnice między nimi są nie tyle zauważalne, co zatrważające. Do tej siódemki doliczyć należy ponadto pokaźny zestaw "rozszerzeń" (przyczepy, naczepy, dźwigi, ozdobniki itd. itp.) zmieniających każdą furę nie do poznania. A jest przecież także prężnie działającą scena moderów, którzy każdego dnia poszerzają obsadę o nowe auta. Tym ostatnim aspektem zajmiemy się jednak w oddzielnym tekście. Dziś skupiamy się tytanach bezdroży dostępnych w podstawowej wersji gry.

A-469

A-469, Spintires - Towarzysze błotnej niedoli

Sprawa z samochodami w Spintires wygląda tak, że choć nie są to oficjalnie licencjonowane pojazdy, to są naprawdę wiernymi replikami zasłużonych produktów radzieckiej myśli motoryzacyjnej. Ten model zapatrzył się - pożyczając nawet numerki w nazwie - na UAZ-a 469, czyli prawdopodobnie najpopularniejszy pojazd wojskowy w dziejach (konkurować z nim może chyba tylko leciwy Willys). Produkowana w latach 1972-2007 w Ulianowsku (i z powrotem od 2010 roku) terenówka zaliczyła dekady służby w wojskach Układu Warzawskiego, "walcząc" w niemal każdym konflikcie zbrojnym na świecie po roku 1970.

W świecie Spintires cechuje się zbiornikiem na paliwo o pojemności 100 litrów, napędem na cztery koła, niską podatnością na zniszczenia oraz masą 1400 kg, co czyni go zdecydowanie najlżejszym autem w podstawowej puli.

B-130

B-130, Spintires - Towarzysze błotnej niedoli

Charakterystyczną błękitno-białą kabinę ZiŁ-a 130, który był źródłem inspiracji dla tej ciężarówki, dało się dostrzec na polskich drogach jeszcze w latach 90-tych. To imponujący wynik, biorąc pod uwagę, że pierwsze egzemplarze ZiŁ-a 130 zaczęły zjeżdżać seryjnie z taśmy moskiewskiego Zakładu imienia Lichaczowa w 1962 roku (prototypy produkowano już cztery lata wcześniej). Szacuje się, że do roku 1994 wyprodukowano niemal cztery miliony sztuk modelu 130 w ponad 130 różnych wariantach.

W Spintires ta czterotonowa ciężarówka ma zbiornik na 200 litrów paliwa, napęd na tylną oś oraz spore pole do popisu w kwestii rozbudowywania. Do 130 doczepimy naczepy, przetransportujemy nią krótkie bale drewna, a pokonywanie bezdroży ułatwią zakładane na opony łańcuchy (choć musimy liczyć się ze znacznym wzrostem spalania).

C-4320

C-4320, Spintires - Towarzysze błotnej niedoli

Ural 4320 służący za inspirację dla tej ciężarówki to prawdziwa legenda armii najpierw ZSRR, a obecnie Federacji Rosyjskiej, w której służy nieprzerwanie od roku 1978. Wielozadaniowy pojazd cały czas produkowany jest w zakładach UralAZ w rosyjskim mieście Miass.

To pierwszy z potworów do okiełznania w Spintires ze swoimi 10 tonami wagi. Zadanie to może ułatwić odrobinę (lub całkowicie zniweczyć) opcja zamontowana większych kół, które mają wyraźny wpływ na właściwości jezdne ciężarówki.

GramTV przedstawia:

C-6520

C-6520, Spintires - Towarzysze błotnej niedoli

Wzorowana na bodaj najpopularniejszym modelu marki KAMAZ ciężarówka to jeden z najbardziej wszechstronnych pojazdów w Spintires. Siedmiotonowy kolos z napędem na sześć kół może transportować małe lub średnie bale, ciągnąć naczepy oraz cysterny, zostać wyposażony w dźwig czy po odpowiednich przeróbkach naprawiać inne pojazdy w grze. W garażu możemy zamontować "wiernemu osiołkowi" zestaw kół szosowych, co wyraźnie pogorszy off-roadowe osiągi, ale pozwoli przejechać znacznie większe dystanse na zalanym do pełna 260-litrowym zbiorniku.

C-255

C-255, Spintires - Towarzysze błotnej niedoli

KrAZ 255, czyli wzór dla tej ciężarówki, to kolejny weteran wojsk Układu Warszawskiego, w których pełnił przede wszystkim funkcje zaopatrzeniowe od roku 1965. Produkcję 255 zakończono po 14 pracowitych latach w 1979 roku, ale ceniony za ładowność pojazd znalazł drugie życie dzięki wykorzystaniu jego uniwersalnego podwozia do produkcji różnorodnego sprzętu specjalistycznego.

Model, który zjechał z fabryki w Krzemieńczuku prosto do Spintires to 12 ton rozłożonej na sześć kół masy. W swojej wielozadaniowości KrAZ nie ustępuje w niczym wspomnianemu przed chwilą KAMAZ-owi, aczkolwiek 300-litrowy zbiornik na paliwo daje mu pewną przewagę nad cywilnym kolegą.

D-537

D-537, Spintires - Towarzysze błotnej niedoli

Pierwszy z prawdziwych kolosów świata Spintires to wzorowana na MAZ-ie 537 machina do - nie tyle pokonywania dróg - co ich wyznaczania. I to w miejscach, w które żaden pojazd kołowy nie powinien mieć prawa wjechać. Produkowany od 1959 wielozadaniowy traktor waży w Spintires 19 ton i choć ma zbiornik o pojemności 500 litrów, nie nastawiajcie się na zbyt długie wojaże. Potężny 12 cylindrowy silnik pali jak smok, by wprawić w ruch osiem potężnych kół.

E-7310

E-7310, Spintires - Towarzysze błotnej niedoli

Ostatni pojazd to Behemot bezdroży zawstydzający swoim 26-tonowym cielskiem nawet omawianego przed chwilą MAZ-a. Można go nawet zresztą nazwać większym (choć młodszym) bratem modelu 537, bo jego inspirację - model 7310 - wyprodukowano w tym samym zakładzie, czyli mińskim MAZ-ie. Napęd na osiem kół, 800 litrów paliwa w zbiorniku i możliwości holowania pozostałych aut to tylko wierzchołek góry lodowej doznań, jakie czekają na Was przy zabawie ty potworem w Spintires.

Jak te potwory sprawują się w akcji? Wiecie gdzie szukać odpowiedzi na to pytanie.

Tydzień ze Spintires to wspólna akcja promocyjna firm CDP.pl oraz Gram.pl.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!