W dzisiejszej odsłonie cyklu znajdziecie najnowsze mody do Wiedźmina 3, Edycji Specjalnej Skyrima i kilku innych gier.
Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was zestawienie ciekawych modyfikacji, które pojawiły się w sieci w ostatnim czasie,
a być może nie mieliście jescze okazji się z nimi zapoznać. Dajcie znać jeśli przeoczyliśmy coś ciekawego, a jeśli mieliście okazje je testować, to podzielcie się wrażeniami w komentarzach.
Jeśli doskwiera Wam brak nowych odsłon serii o walce Asasynów z Templariuszami, to mamy tutaj pozycję, która być może, skłoni Was do odświeżenia sobie protoplasty cyklu. Autor modyfikacji pracuje nad nią już od dłuższego czasu, ale postanowiliśmy o niej przypomnieć, gdyż na początku bieżącego miesiąca pojawiła się do niej dosyć istotna aktualizacja. Modder Hecumarine podmienił wszystkie tekstury w grze, na te w wyższej rozdzielczości, dzięki czemu każdy aspekt oprawy graficznej, od postaci niezależnych aż po elementy krajobrazu, zyskał na szczegółowości.
Autor zapewnia, że nie zamierza porzucić projektu i wciąż szuka sposbu, by uczynić oprawę graficzną najstarszego Asasyna jeszcze bardziej dopracowaną. Jeśli z sentymentem wspominacie pierwszą odsłonę serii lub nie mielieście wcześniej okazji w nią zagrać, to powyższa modyfikacja z pewnością sprawi, że gra będzie bardziej przystępna jak na dzisiejsze standardy i o wiele milsza dla oka.
Autor modyfikacji postanowił wziąć na warsztat sposób, w jaki prezentowane są niekorzystne warunki atmosferyczne w trzeciej odsłonie Wiedźmina. Na wstępie warto zaznaczyć, że z Realistic Weather mogą skorzystać jedynie posiadacze dodatku Krew i Wino, a omawiany mod nie współgra z innymi fanowskimi rozszerzeniami ingerującymi w pliki pogody w grze. Omawiany mod to kolejny pretekst, by zmusić najnowszego blaszaka do jeszcze większego wysiłku, a uzyskane dzięki temu efekty z pewnością pogłębią immersję z produkcją.
Modder kryjący się za pseudonimem Wzol postarał się, by wszelkim opadom atmosferycznym w grze było odrobinę bliżej do tego, czego możemy doświadczyć w rzeczywistości. Postanowił też zwiększyć natężenie wybranych zjawisk atmosferycznych w poszczególnych rejonach mapy, dzięki czemu m.in. na wyspach Skellige częściej zaskoczy nas śnieżyca, a niektóre krajobrazy oczarują powłoką mgły. Poza tym w grze pojawiły się zmiany w oświetleniu, które dopasowuje się do aktualnej pogody. Jeśli chcecie urozmaicić rozgrywkę przy niewielkim zakresie ingerencji w jej mechanikę, a nie do końca zadowala Was sposób, w jaki zostały ukazane niesprzyjające warunki atmosferyczne w grze, to ta modyfikacja z pewnością przypadnie Wam do gustu.
Jak można się było spodziewać, kolejne modyfikacje do zremasterowanego Skyrima pojawiają się w iście zawrotnym tempie i nie sposób jest przyjrzeć się wszystkiemu, co mają do zaoferowania stworzone przez graczy rozszerzenia. Jedną z ciekawszych modyfikacji stworzył modder o pseudonimie Hothtropper 44, który postanowił urozmaicić najnowsze wydanie piątej odsłony TES'a o nowe wyposażenie. Może wydawać się to szablonowe, ale jeśli weźmiemy pod uwagę, że w grze pojawiło się niespełna 2700 nowych przedmiotów, to nie wypada przejść obok tego obojętnie.
Autor Immersive Armors spędził w prowincji Skyrim długie godziny, dzięki czemu idealnie zrównoważył statystyki nowego ekwipunku, a także premie do atrybutów, które ze sobą niosą. Każdy z przedmiotów podlega standardowym ulepszeniom, zaklinaniu, a niektóre z nich możemy wytworzyć za pomocą zebranych surowców. W przeciwieństwie do większości tego typu modów, nowy ekwipunek nie zostanie podany na tacy. Skompletowanie poszczególnych zestawów związane jest z rozwojem bohatera, wykonywanymi przez niego zadaniami głównymi i pobocznymi, a unikalne przedmioty możemy znaleźć tylko podczas eksploracji konkretnych lochów czy ruin.
GramTV przedstawia:
Warto zaznaczyć, że wśród nowych elementów wyposażenia nie znajdziemy zbyt wielu przedmiotów, które nawiązują do innych uniwersów. Całość została przygotowana tak, by zachować możliwie największą zgodność z koncepcjami, na których zostały zbudowane oryginalne przedmioty w grze. Na powyższym materiale możecie zobaczyć prezentacje rozmaitych pancerzy czy ozdób, a my zachęcamy do wypróbowania ich w czasie rozgrywki.
Frostfall do The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition
Jedna z ciekawszych modyfikacji do odświeżonego Skyrima, która wprowadza do gry elementy walki o przetrwanie. Frostfall sprawia, że prowincja Skyrim staje się wyjątkowo nieprzyjazna, a nasz protagonista musi się bardzo postarać, by przeżyć każdy dzień. Trzy podstawowe założenia moda Frostfall, które niejako nadają kierunek rozgrywce to: hipotermia, przetrwanie i obozowisko.
Mod daje nam dużą swobodę w tworzeniu rozmaitych elementów ekwipunku, których jedynym zadaniem jest zabezpieczenie naszego ciała przed śmiercią na skutek obniżenia temperatury ciała. W zależności od pory dnia, położenia na mapie, warunków atmosferycznych czy noszonego na sobie stroju możemy zwiększyć swoje szanse na przetrwanie w niesprzyjającym środowisku. Całość zaprojektowana jest bardzo intuicyjnie, dzięki czemu mod nie zaburza immersji ze światem gry, a nam pozostaje jedynie sprostać wyzwaniom, które przygotował dla nas autor Frostfall'a.
Modder McFly postanowił wzbogacić jedenastoletnią produkcję o zestaw efektów wizualnych, których nie powstydziłby się niedawno opublikowany mod do piątej odsłony Grand Theft Auto – Redux. W efekcie jego pracy, w leciwym już San Andreas pojawiło się wolumetryczne oświetlenie słoneczne, szczegółowo zaakcentowany cykl dobowy, a do tego usprawniono wygląd mgły czy dodano światło gwiazd w bezchmurne noce. Wszystko to tak mocno obciążyło produkcję, że na tą chwilę z uruchomieniem moda ledwo sobie radzą najsilniejsze układy graficzne, a wszystko przez to, że zakres zmain całkowicie wyeliminował optymalizację producenta.
Obecnie możecie wpaść do San Andreas głównie po to, by podziwiać wspomniane wcześniej efekty, a nie zaszkodzi też zrobić kilka zrzutów ekranu, bo o płynnej rozgrywce nie ma mowy. Nie wiadomo czy autor Magnum Opus ma zamiar jeszcze nad nim pracować, ale warto śledzić jego stronę, ponieważ po wprowadzeniu gruntownej optymalizacji gra może być wspanialsza niż kiedykolwiek wcześniej.
To wszystko co mamy dla Was na dzisiaj. Już niedługo pojawi się kolejna odsłona cyklu a wraz z nią zestawienie najnowszych fanowskich rozszerzeń. Zapraszamy do komentowania zestawienia i dyskusji w komentarzach, a po więcej modyfikacji sięgnijcie do poprzedniego artykułu, gdzie prezentowaliśmy najnowsze mody do Specjalnej Edycji Skyrima, Civilization VI, Fallouta 4 i kilku innych gier. Zajrzyjcie koniecznie.
> > Nie ma co, trzeba czekać aż powstanie SKSE do Special Edition :/> Dokładnie, moje ENB TrillVille TV ENB (najlepsze jakie kiedykolwiek było) nie działa> T_TJakę wersje TV ENB posiadasz? Aktualna czy jakaś archiwalna, którą nie da się już pobrać z oficjalnego źródła? Pamiętam dobrze, że TV ENB było kiedyś świetnym ENB, a potem w następnych updateach coś się popsuło i nie wyglądało to już tak miodnie jak pierwsze wersje, których ciężko było później szukać.
Usunięty
Usunięty
16/11/2016 17:58
> > Nie ma co, trzeba czekać aż powstanie SKSE do Special Edition :/> Dokładnie, moje ENB TrillVille TV ENB (najlepsze jakie kiedykolwiek było) nie działa> T_TJakę wersje TV ENB posiadasz? Aktualna czy jakaś archiwalna, którą nie da się już pobrać z oficjalnego źródła? Pamiętam dobrze, że TV ENB było kiedyś świetnym ENB, a potem w następnych updateach coś się popsuło i nie wyglądało to już tak miodnie jak pierwsze wersje, których ciężko było później szukać.
Usunięty
Usunięty
15/11/2016 23:15
> Nie ma co, trzeba czekać aż powstanie SKSE do Special Edition :/Dokładnie, moje ENB TrillVille TV ENB (najlepsze jakie kiedykolwiek było) nie działa T_Tale mam bardzo podobne zmontowane z już istniejacych presetów.W tej wersji ENB nie ma jeszcze Skylighting, IBL ( image based lighting ) Detailed shadows, SSS (sub surface scattering ) i wielu innych, pozostaje tylko czekać T_T